Hatásosak az ételreklámok a hízásra hajlamosoknál

2016.12.21. 20:53

Ez az első olyan tanulmány, amely azt vizsgálta, hogyan befolyásolja az agy ételreklámokra és egyéb, az evésre vonatkozó célzásra adott reakcióját az FTO gén - hangsúlyozták az amerikai Darthmouth College kutatói, akik eredményeiket a Proceedings című tudományos lapban mutatták be. 

evésForrás: Giphy

A szakértők szerint kutatásuk segít megérteni, hogy a többiekhez képest miért hajlamosabbak egyes gyerekek túl sok egészségtelen ételt enni.

Genetikailag motivált a falánkság

A tanulmányba 72 gyermeket vontak be, a 9-12 évesek televíziós műsort néztek,

miközben mágneses-rezonancia szkennerrel vizsgálták őket.

A televíziós műsort több, összesen tizenkét perces reklámszünettel szakították meg, ezek fele gyorséttermi ételeket, másik fele nem ételeket reklámozott.

Az elhízásra hajlamos gyerekeknél az ételreklámok hatása jóval erőteljesebbForrás: Youtube

A gyerekeknél felmérték az elhízás kialakulásának genetikai kockázatát az FTO gén alapján. A motivált viselkedés szabályozásáért felelős nucleus accumbens nevű agyterület nemcsak nagyobb volt az elhízás kockázatát növelő FTO génnel bíró gyerekeknél, hanem erőteljesebb választ is mutatott az ételreklámokra.

Akkor is inspiráló a reklám, ha nem éhesek

"A gyerekek által a televízióban látott reklámok egyharmada ételt népszerűsít és mindegyikük evésre szólít fel" - mondta Diane Gilbert-Diamond, a Darthmouth College epidemiológusa.
"Korábbi munkáinkból tudjuk, hogy a genetikai okokból túlsúlyra hajlamosabb gyerekek sokkal inkább túleszik magukat, miután ételreklámokat láttak a televízióban, még akkor is, ha nem éhesek.

Forrás: Thinkstock

Az agyi vizsgálatokból arra lehet következtetni, hogy ezek a gyerekek sokkal fogékonyabbak ezekre a felhívásokra és az ételreklámok limitálása hatékony módszer lehet a gyermekelhízás elleni küzdelemben" - fejtette ki a szakértő.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Előző
  • 1
  • 2
Következő