Pérez durva idővel robbantott Barcelonában
2013. február 20. 18:31
Köszöntjük kedves olvasóinkat a második barcelonai tesztnapról készített élő tudósításunkban. A 17 óráig tartó tesztről egész nap élőben közvetítünk, rengeteg háttérinformációval. Óránként teljes eredménylistával jelentkezünk.
A Mercedes azonban nem lehetett teljesen elégedett, hiszen egy feltételezett váltóhiba miatt közel négy órán át vizsgálták az autót a bokszban. A Jerezben is remek formát mutató Lotusszal Räikkönen csupán 7 ezreddel volt lassabb Rosbergnél, de Alonso és Vettel is gyorsnak bizonyult. A spanyol kedden vezette először az új Ferrarit, de rögtön 110 kört teljesített. A tegnapi eredménylistát és a részletes összefoglalónkat itt találják.
A Lotusnak tegnap nem működött a telemetriája, így a finn összesen 44 kört tett meg. "Csak rövid etapoknak futottunk neki" - mondta. "Az autóból semmiféle adatot nem tudtunk előcsalni, ezért nem volt értelme sok kört teljesítenünk, mert nem láttuk, hogy nincs-e valami baj."
A Red Bull délelőtt küszködött gondokkal. "Nagyon fontos, hogy minél több kilométert tegyünk meg, de ez délelőtt nem volt lehetséges" - ismerte el Vettel. "Kisebb gondunk akadt a szoftverrel. Szerintem sok csapat járt így."
A csapatok mai felállása:
Red Bull: Vettel
Ferrari: Alonso
McLaren: Pérez
Lotus: Räikkönen
Mercedes: Hamilton
Sauber: Hülkenberg
Force India: Di Resta
Williams: Bottas
Toro Rosso: Ricciardo
Caterham: Pic
Marussia: Chilton
A Twitteren közölték, hogy délelőtt az aerodinamika kiértékelése lesz a feladatuk, valamint a beállításokon dolgoznak. A köridőket egyelőre nem tartják fontosnak.
Pic és Chilton rögtön kihajtott a pályára, majd Bottas is csatlakozott hozzájuk, ők teszik meg először a kötelező ellenőrző körüket.
Délelőtt legalábbis ez lesz Bottas legfőbb feladata. Az FW35 tegnap sikeresen debütált, Maldonado szerint az autó minden területen sokat javult elődjéhez képest.
A levegő hőmérséklete csupán 3 fok, az ég azonban kevésbé felhős, így valószínű, hogy ma sem nehezíti csapadék az istállók munkáját.
Má csak Vettel nem teljesítette az ellenőrző körét, Hamilton, Räikkönen és Ricciardo azonban kétszer is járt a pályán.
A tegnapi lassú kezdés után ma aktívabbak a versenyzők, mindenki megtette az ellenőrző körét, Räikkönen pedig már a negyediket futja. Mért kört egyelőre nem láthattunk. Bottas szerint a hideg időben még csúszós a pálya.
Bottas tette meg a Williamsszel, ideje 1:36.471, tehát 14 másodperccel lassabb Rosberg tegnapi legjobbjánál. Jelenleg csak ő van a pályán, a többiek a bokszban várakoznak.
Miután tegnap először próbálta ki, méghozzá éppen eddigi egyetlen győzelmének helyszínén, Barcelonában, Pastor Maldonado lelkesen nyilatkozott az új Williams FW35-ről. "Tavalyról jó adataink vannak innen, úgyhogy megerősíthetem, hogy a teljesítmény terén előreléptünk. Ez az autó remekül érzi magát a pályán" - mondta. "Nagyon boldog vagyok, mert ez a legjobb autó, amit valaha vezettem, pláne az első teszten. A tavalyi is jó volt, egész évben ütőképes, de ez egyértelműen előrelépés."
Maldonado hozzátette, hogy az FW35 érzésre is teljesen más, mint az elődje volt. "Úgy tűnik, könnyebb vezetni, ez azonban még nem feltétlenül jelenti azt, hogy gyorsabb is, ezért egy kicsit még várnunk kell, mielőtt ennek a végére járunk" - figyelmeztetett.
5 másodperccel volt gyorsabb Bottasnál, ideje 1:31.134. Következő körében azonnal sokat javít, így 1:28.723 a jelenlegi leggyorsabb kör.
A második bokszkiállása több mint 5 másodpercig tartott, mert bal hátul beszorult a kerékanya.
Közülük Hamilton a leggyorsabb, aki legutóbbi körében ismét javítani tudott, most 1:27.563-mal áll az élen. Őt Pic, Ricciardo és Bottas követi, Alonso pedig 12 másodperces lemaradással áll az 5. helyen.
Délelőtt nem a jó köridőért hajtanak, az adatgyűjtésre koncentrálnak. Eddig a finn a legszorgalmasabb, már tíz kört teljesített.
A mexikói 1,2 másodpercet vert Hamilton idejére, 1:26.294-es körrel vette át a vezetést. A közepes gumikon volt kint, csakúgy, mint korábban Hamilton.
Következő körében saját korábbi idejénél is 6 tizeddel gyorsabb volt,1:25.684-et futott. Két körrel később ebből további 2 tizedet tudott lefaragni, 1:25.481 az új szintidő. Töb mint 2 másodperccel vezet Hamilton előtt, a harmadik helyen álló Pic lemaradása pedig 4,7 másodperc.
A német még egy mért kört sem tett meg, de már hétszer kihajtott a pályára. Rajta kívül Räikkönennek, Di Restának és Hülkenbergnek nincs még ideje.
Az eredeti tervekkel ellentétben Hamilton csak később vált át a Coanda-stílusú kipufogóra, délelőtt még a 2012-es verzióval tesztel.
Egy óra elteltével így fest a tabella:
1. Pérez (McLaren MP4-28) 1:25.481 - 9 kör
2. Bottas (Williams FW35) 1:26.444 - 14 kör
3. Hamilton (Mercedes W04) 1:27.563- 9 kör
4. Pic (Caterham CT03) 1:28.092- 13 kör
5. Ricciardo (Toro Rosso STR8) 1:28.934 - 14 kör
6. Chilton (Marussia MR02) 1:30.780 - 10 kör
7. Alonso (Ferrari F138) 1:32.335- 7 kör
1:24.559-es kört futott, majdnem egy másodperccel volt gyorsabb Péreznél. Közben Vettel is megtette első mért körét, ideje az 5. helyre elég.
A Williams és a Caterham pedig továbbra is azt a Coanda-stílusú kipufogót használja, amelyet tegnap szabálytalannak nyilvánítottak.
Mért köre még nincs, de az elmúlt egy órában nem is hajtott ki a pályára. Pedig a szoftverproblémák miatt tegnap is csak 44 kört tudott megtenni.
Övé a nap első hosszú etapja, a legjobb idejét a harmadik körében futotta a kemény gumikon. Köridői:
1:31.602
1:25.245
1:24.559
1:29.655
1:26.293
1:26.624
1:28.899
1:27.009
1:26.569
1:26.964
1:26.473
1:26.740
Ross Brawn egyetért velük, az FIA azonban nem, a Caterhamével együtt illegálisnak minősítette a két csapat megoldását. Bővebben itt olvashat az ügyről.
Jelenleg csak Vettel köröz. Korábbi köridején javítani tudott, de az 5. helyről egyelőre nem tud elmozdulni, 1:28.097 az ideje.
Hülkenberg és Di Resta továbbra sem futott mért kört, de nincs műszaki problémájuk, pontosan ezt tervezték az első délelőtti órákra. Räikkönen viszont másfél órája nem hajtott ki a pályára.
1:25.354-es kört futott. Bottas is javított korábbi idején, ő a 4. helyen áll.
A kemény gumikon futott 1:23.653-as idejével több mint 9 tizeddel megelőzi Hamiltont. Ez az idő azonban még mindig egy másodperccel elmaradt Rosberg tegnapi legjobbjától.
Ő is a kemény gumikon köröz, 1:24.216-ot futott az etap első körében. Vettel a legjobb köridő elérése után fél másodpercet lassult.
Visszaelőzte Alonsót, így újra ő áll a 2. helyen, és Vettel idejétől is csak 54 ezreddel marad el. Ő is a kemény keveréket használja. A következő körében tovább tudott javítani, és az élre is állt: 1:23.274-et futott.
Két óra telt el a tesztből, így állnak a versenyzők:
1. Hamilton (Mercedes W04) 1:23.274 - 30 kör
2. Vettel (Red Bull RB9) 1:23.653 - 22 kör
3. Alonso (Ferrari F138) 1:24.216- 16 kör
4. Ricciardo (Toro Rosso STR8) 1:25.354- 24 kör
5. Pérez (McLaren MP4-28) 1:25.481 - 15 kör
6. Bottas (Williams FW35) 1:25.773 - 36 kör
7. Pic (Caterham CT03) 1:26.985- 22 kör
8. Chilton (Marussia MR02) 1:28.900 - 16 kör
A többiek egyelőre rövidebb etapokat teljesítenek. Pérez javított az idején, de maradt a 4. helyen.
1:23.006-os körével megelőzi Hamiltont a közepes gumikon. Jelenleg csak ő és Pic tartózkodik a pályán.
A Lotus a Twitteren tagadta, hogy Räikkönent az elhúzódó reggeli miatt nem küldik ki a pályára - a finn autójában ki kellett cserélni a sebességváltót, hamarosan azonban elkezdheti a körözést.
Több versenyző is meglepődött, hogy milyen gyorsan kopnak a Pirelli új abroncsai Barcelonában. Erről bővebben itt olvashat.
1:24.458-as körével a 4. helyre jött fel, Alonso mögé. Eddig rajta kívül csak Ricciardo volt kint a pályán, de most csatlakozott hozzájuk Di Resta is. A skót Hülkenberghez és Räikkönenhez hasonlóan még mindig nem tett meg mért kört.
A közepes gumikon 1:22.259-et futott. Ez több mint 3 tizeddel gyorsabb, mint Rosberg tegnapi ideje, és a tavalyi Spanyol Nagydíjon is pole pozíciót ért volna.
Bár Vettel idejét nem tudják megközelíteni, a brit 1:22.882-re, a spanyol pedig 1:23.247-re javította az idejét. Hamilton a kemény, Alonso a közepes gumikon volt kint.
A spanyol a mai tesztnapon először tett meg egyhuzamban öt mért kört, időeredményei:
1:23.247
1:24.485
1:26.221
1:26.741
1:37.118
A tabella 8. helyére fért fel. Közben már Di Resta is megkezdte a körözést, ő jelenleg az 5. Räikkönen az egyetlen, akinek továbbra sincs mért köre.
Három órával a tesztnap kezdete után:
1. Vettel (Red Bull RB9) 1:22.259 - 37 kör
2. Hamilton(Mercedes W04) 1:22.882- 50 kör
3. Alonso (Ferrari F138) 1:23.247- 28 kör
4. Bottas (Williams FW35) 1:24.458 - 50 kör
5. Di Resta (Force India VJM06) 1:24.523 - 28 kör
6. Pérez (McLaren MP4-28) 1:24.755 - 28 kör
7. Hülkenberg (Sauber C32) 1:26.146- 23 kör
8. Ricciardo (Toro Rosso STR8) 1:26.701- 33 kör
9. Pic (Caterham CT03) 1:26.985- 36kör
10. Chilton (Marussia MR02) 1:28.900- 19 kör
Alonso szerint az F138 hasonlít a tavalyi Ferrarihoz, de biztos benne, hogy idén nagyobb esélye lesz a világbajnoki győzelemre. Bővebben itt olvashat erről.
Három óra alatt mindketten 50 kört teljesítettek. Alonso egyelőre nem olyan aktív, mint tegnap, még csak 28 körnél jár. Räikkönen továbbra is a bokszban várja, hogy váltócseréje után megkezdhesse a körözést.
Idején 6 századot tudott faragni, már 1:22.197-tel áll az élen. Több kört nem futott ebben az etapban, azonnal visszatért a bokszba. A lágy keveréket használta.
1:22.743-at futott - bár Vettel idejétől több mint fél másodperccel elmarad, Hamiltont másfél tizeddel maga mögé utasította.
17 ezreddel bizonyult jobbnak Péreznél, a harmadik szektorban pedig abszolút leggyorsabb időt futott a kemény gumikon.
Bár a hivatalos ebédszünet csak 13 órakor kezdődik, a Williams a Twitteren elárulta, hogy a délelőtti munkát sikeresen befejezték. Eddig aero-teszteket végeztek, délután pedig a gumikat tesztelik, valamint a különböző beállításokat próbálgatják. Maldonadóhoz hasonlóan Bottas első benyomásai is jók az FW35-ről, elsősorban a tavalyinál nagyobb tapadást emelte ki.
Itt van Pérez legutóbbi etapja a lágy keveréken, a köridőkből jól látható az abroncsok kopásának mértéke:
1:22.743
1:24.287
1:26.060
1:28.154
1:29.392
A kemény gumikon tett meg egyhuzamban 8 kört. Nála kevésbé volt észrevehető az abroncsok kopása:
1:22.726
1:24.560
1:26.641
1:26.027
1:26.591
1:26.476
1:27.307
1:27.311
Az utóbbi percekben Hülkenberg, Di Resta és Ricicardo járt a pályán. Saját köridőjükön mindannyian javítani tudtak, a helyezésükön viszont nem.
Az ebédszünet előtt néhány rajtgyakorlást is végzett. Kezd elcsendesedni a pálya, már csak di Resta és Pic köröznek. Räikkönen azóta sem járt a pályán, így legkorábban az ebédszünet után futhatja meg első mért körét.
Az egyórás pihenő kötelező, így a csapatok csak 14 órakor folytathatják a körözést. A második barcelonai tesztnap nagy részében Vettel és Hamilton váltotta egymást az élen, a német a lágy gumikon futott legjobb idejével most több mint fél másodperccel előzi meg a britet. Hamilton több hosszú etapot is futott, míg Vettel - Alonsóhoz hasonlóan - a rövidebb etapokra koncentrált. Kimi Räikkönen nehéz helyzetben van: azok után, hogy tegnap szoftverproblémák miatt nem tudott elég kört megtenni, ma váltócsere hátráltatta a Lotus munkáját, a finn eddig egyetlen mért kört sem futhatott.
A tabella négy óra tesztelés után:
1. Vettel (Red Bull RB9) 1:22.197 - 43 kör
2. Hamilton (Mercedes W04) 1:22.727- 64 kör
3. Pérez (McLaren MP4-28) 1:24.743 - 35 kör
4. Alonso (Ferrari F138) 1:23.247- 28 kör
5. Bottas (Williams FW35) 1:23.561 - 53 kör
6. Ricciardo (Toro Rosso STR8) 1:23.718- 46 kör
7. Di Resta (Force India VJM06) 1:23.971 - 41 kör
8. Hülkenberg (Sauber C32) 1:24.638 - 39 kör
9. Pic (Caterham CT03) 1:26.985 - 52 kör
10. Chilton (Marussia MR02) 1:28.900 - 32 kör
Reméljük, mindenki jóllakott, mert Barcelonában véget ért az ebédszünet. Ezúttal tényleg: Hülkenberg és Pérez már ki is hajtott a pályára.
A csapat a Twitteren közölte, hogy még időbe telhet, amíg a finn folytathatja a munkát, mert az új autóhoz kevés a pótalkatrész, és a sebességváltóját továbbra is szerelik. Délelőtt mindössze 4 kört tett meg a váltóhiba miatt, tegnap pedig a telemetria romlott el a Lotusában. Közben Vettel is kint járt a pályán egy gyors ellenőrző kör erejéig, illetve Bottas ugyancsak felbukkant.
A kemény gumikon csak három mért kört tett meg: 1:23.291, 1:23.434, 1:25.449. Bottas immár magányosan körözget odakint.
Bő 6 tizedet, 1:26.243-ra, amivel továbbra is utolsó előtti a Caterhammel, a Marussia előtt. A tegnapi legjobbja csak 1:27.543 volt, de akkor őt hátráltatta egy váltóprobléma.
Az Auto Motor und Sport úgy tudja, a jövő heti teszten az FW35-öt új oldaldobozokkal szerelik fel. Kiderült az is, hogy Maldonado tegnap KERS nélkül lett ötödik, mert az akkumulátorok a reptéren ragadtak.
Igaz, az továbbra sem egetrengető: 1:24.205-tel még mindig a 8. helyen áll a Sauberrel. Hamilton is kidugta az orrát a garázsból, de egyelőre 1:30 feletti időket fut.
Egy rövid, egyetlen mért körös etap során 1:22.586-os eredményt ér el a kemény gumikon. Hamilton 0,15 mp-vel lassabb volt, de ő egy 8 körös etap elején futotta a legjobb körét.
A Lotus most közölte, hogy a váltót betették a helyére, és az autó farát már majdnem teljesen összeszerelték, így Räikkönen "az utolsó néhány órára" visszatérhet a pályára, ha minden jól megy. Délelőtt negyed 10 óta nem járt kint.
1:21.848-cal a hét eddigi leggyorsabb körét futja, igaz, a lágy gumikon, egy 1 körös sprintben. Eközben Vettel, akit letaszított az élről, a jelek szerint megkezdte az idei első versenyszimulációt. Figyeljük a köreit...
Lágy gumikon tavaly Kobajasi 1:22.312-es eredménye volt a legjobb, amit a mexikói máris csaknem fél másoderccel megdöntött - és ez megfelel annak, amit a Pirell állít, hogy az idei gumik éppen ennyivel gyorsabbak. Sőt Pérez megdöntötte az egy évvel ezelőtti barcelonai teszt legjobb körét is, hiszen azt Räikkönen futotta 1:22.030 alatt.
Most épp hat autó van kint. Ha Vettel tényleg versenyszimulációt hajt végre, nagyon bajos lehet a helyzet a gumikkal, hiszen mindössze 6 kör után be kellett állnia a bokszba, hogy a lágy gumijait egy újabb szett lágyra cserélje, úgyhogy már a második etapjában tart. Az elsőt 1:29-es körrel indította, aztán hamar visszaesett 1:34-re. A versenyzők már tegnap panaszkodtak a különösen durva gumikopásra.
Ezt 1:30.013-mal kezdte, és 1:33.796-tal fejezte be, majd egy használt szett keménnyel visszatért a pályára. A Red Bull üzemanyagszintje a köridőkből érzékelhetően is csökken.
Ő egy 12 körös etapot teljesített, láthatóan kevesebb benzinnel:
1:25.851
1:26.960
1:28.704
1:27.914
1:28.476
1:28.784
1:29.057
1:29.126
1:29.508
1:29.813
1:30.547
1:31.062
Szűk két órával a tesztnap vége előtt:
1. Pérez (McLaren MP4-28) 1:21.848 - 46 kör
2. Vettel (Red Bull RB9) 1:22.197 - 69 kör
3. Hamilton (Mercedes W04) 1:22.726- 83 kör
4. Alonso (Ferrari F138) 1:23.247- 33 kör
5. Bottas (Williams FW35) 1:23.561 - 74 kör
6. Ricciardo (Toro Rosso STR8) 1:23.718- 51 kör
7. Di Resta (Force India VJM06) 1:23.971 - 53 kör
8. Hülkenberg (Sauber C32) 1:24.205 - 60 kör
9. Pic (Caterham CT03) 1:26.243 - 69 kör
10. Chilton (Marussia MR02) 1:28.900 - 42 kör
A garázsban már beindították a motorját, a szenzorokat és a hőmérsékletet ellenőrzik. Hamarosan kimehet a pályára végre.
A garázs előtt még lecserélték a kerekeit, de aztán betolták a harmadik, szintén csak 7 körös etapja után. A Red Bull egyébként versenyszimulációk közben is gyakran eljátssza ezt a trükköt. hogy az ellenfelek ne tudják, ilyenkor tankolnak-e az autóba.
Aztán visszamenekült a garázsba, nyilván, hogy gyorsan átvizsgálják az autóját az éles bevetés előtt. Eddig egyébként a Mercedes tette meg a legtöbb kört, Hamilton már 90-nél jár. Rajta kívül még hárman vannak kint a pályán.
1:22.697 alatt teljesíti mai legelső mért körét, amivel kapásból megelőzi Hamiltont. A közepes gumikat használta ehhez. Közben Hamilton szokásos hosszú etapjainak egyikében jár, annak is már a 11. körében.
Viszonylag egyenletes, de nem lassú gumikopásra utal. A közepes gumikon tette meg:
1:25.289
1:27.338
1:28.107
1:28.192
1:28.595
1:28.949
1:29.328
1:29.759
1:30.404
1:32.985
Mégpedig 5 ilyen, közepes Pirelliken teljesített kör után:
1:22.697
1:24.709
1:27.155
1:25.032
1:25.703
Alonso, Pérez, Räikkönen és Pic körözget. A Ferrari hátsó lámpája a jelek szerint letört, és csak a kábel tartja. Alonso épp be is fejezte legutóbbi, 11 körös etapját:
1:23.946
1:24.737
1:25.848
1:27.015
1:27.830
1:28.256
1:28.330
1:28.406
1:28.668
1:29.792
1:30.617
Közben a spanyol elismerte, hogy miután nem kapta meg a beígért pilótaülést valamelyik, "rendszeresen pontot szerző" csapatnál, a Pirelli tesztpilótai feladataira fog koncentrálni. A télen tesztelte ugyan a BMW DTM-autóját, de konkrét ajánlatot nem kapott. "Ha egy versenyző a formája csúcsán kiesik az F1-ből, fenn kell tartania az értékét" - mondta Alguersuari az Autosportnak. "Ezért örülök a Pirellivel kötött szerződésnek, mert így aktív maradhatok, vezethetek, és megérthetem a gumik viselkedését. Továbbra is kész vagyok beugrani valakinek a helyére idén." A Pirelli a hírek szerint tavalyi Hispaniákat vásárol a teszteléshez.
Így nézett ki:
1:23.158
1:23.358
1:23.800
1:24.086
1:24.993
Egy órával a tesztnap vége előtt:
1. Pérez (McLaren MP4-28) 1:21.848 - 72 kör
2. Vettel (Red Bull RB9) 1:22.197 - 77 kör
3. Räikkönen (Lotus E21) 1:22.697- 19 kör
4. Hamilton (Mercedes W04) 1:22.726- 102 kör
5. Alonso (Ferrari F138) 1:23.247- 56 kör
6. Bottas (Williams FW35) 1:23.561 - 83 kör
7. Ricciardo (Toro Rosso STR8) 1:23.718- 59 kör
8. Di Resta (Force India VJM06) 1:23.971 - 62 kör
9. Hülkenberg (Sauber C32) 1:24.205 - 73 kör
10. Pic (Caterham CT03) 1:26.243 - 90 kör
11. Chilton (Marussia MR02) 1:28.900 - 54 kör
Egész pontosan 15 köröset, a kemény gumikon. Útközben Hamilton utolérte és megelőzte, de a Mercedesben valószínűleg kevesebb benzin volt:
1:29.727
1:29.800
1:29.935
1:30.366
1:30.574
1:31.206
1:31.227
1:31.376
1:31.757
1:31.244
1:31.412
1:32.538
1:31.955
1:32.013
1:32.099
Bár közben 40 percig vesztegelt a garázsban, a köridőkből ítélve ott folytatja, ahol előzőleg abbahagyta. A legutóbbi etapja már 9 körös volt, így nézett ki:
1:28.389
1:28.147
1:28.683
1:29.083
1:28.864
1:28.930
1:29.630
1:30.165
1:30.250
Úgy tűnik, épp Vettel húzódott a pálya szélére, közvetlenül legutóbbi bokszkiállása után, kb. 100 méterre a bokszkijárattól. Ez a nap első megszakítása.
Pérez, Räikkönen, Alonso, Bottas, Ricciardo és Pic azonnal él is a lehetőséggel. Bottasnak egy tervezett hosszabb etapot kellett megszakítania Vettel problémája miatt.
Már 109-et húzott le ma. Jelenleg hatan vannak a pályán, közülük épp Alonso a leggyorsabb, de a legutóbbi körét ő is csak 1:27.012 alatt tette meg.
Max Chilton egy egyetlen mért körös etapban 1:25.486-ra faragta le az időeredményét, amivel 7 tizedet vert Pic Caterhamjére. Hamilton egy, a közepes gumikon teljesített 1:22.869-es körrel megközelítette előző legjobbját.
Ugyanis az eredményei a legutóbbi, 4-4 körös etapok során nem romlottak, hanem stagnáltak, vagy éppenséggel javultak. Igaz, csak 1:29-1:30 körüli időkről van szó. Alonso közben már zsinórban 10 kört teljesített.
Ezúttal 1:25.115-re, az előzőhöz hasonlóan ismét egy rövid, egyetlen mért körös sprint után. Most is nagy a forgalom, hatan próbálják kihasználni az utolsó negyedórát.
Tíz ilyen kör után:
1:23.974
1:24.660
1:27.409
1:27.012
1:27.386
1:27.280
1:27.453
1:28.114
1:28.107
1:28.116
Mivel már eleve csak 5 perc volt hátra, hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy valaki szándékosan kifogyasztotta az autójából a benzint... Chilton Marussiája ragadt a 12-es és 13-as kanyar között.
Az Auto Motor und Sport szerint Christian Horner megerősítette, hogy azért húzódott félre a legutóbbi bokszkiállása után, mert az egyik kerékanyát nem húzták meg rendesen. Ez a magyarázata annak, hogy az előbb már visszatérhetett a pályára - épp az újabb megszakítás előtt.
Újraindításra már nem maradt idő. Közben a Marussia a Twitteren elismerte, hogy a fogyasztást ellenőrzendő direkt hagyták kiürülni Chilton benzintankját. Köszönjük az egész napos figyelmet! Hamarosan bővítjük a cikket a teljes eredménylistával és a szöveges összefoglalóval.
A McLaren vette át a vezetést a Barcelonában, ahol Sergio Péreznek szerdán sikerült jobb kört autóznia, mint egy évvel ezelőtt bárkinek a nyolc tesztnap alatt. Ő volt az egyetlen, aki 1:22 alá szorította a lécet, 0,349 másodpercet verve ezzel a címvédő Sebastian Vettelre.
Pérez bő két órával a leintés előtt, a lágy keverékű Pirelliken, egy egyetlen mért körből álló sprint alatt érte el 1:21.848-as eredményét, míg a tavalyi teszt legjobb ideje, amely Kimi Räikkönen nevéhez fűződött, 1:22.030 volt. A McLaren mexikói versenyzője eleinte rövid etapokat teljesített, de a nap végén vállalkozott több hosszabbra, köztük egy 13 körösre is. A csapat délelőtt a szélcsatornában és a pályán szerzett adatokat egyeztette össze.
Korábban Vettel állt az élen, aki még az ebédszünet előtt, ugyancsak a lágy gumikkal és egy gyors sprint alatt regisztrálta a legjobbját. Délután megpróbálkozott az előszezon első versenyszimulációjával is, de valamiért 40 percre meg kellett szakítania, majd az egyik bokszkiállását követően kénytelen volt lehúzódni a pálya mellé, mert az egyik kerékanyát nem húzták meg rendesen az autóján. Ráadásul magas üzemanyagszinttel csak 6-7 körig bírták a gumijai, alátámasztva az idei Pirellik gyors kopásával kapcsolatos aggodalmakat.
Räikkönen ezúttal a 3. helyen végzett, ám a tegnapihoz hasonlóan - amikor Lotusában nem működött a telemetria - ma is kevés kört tudott megtenni, mivel már reggel kiderült, hogy gond van a sebességváltójával, és a szerelők hat órán keresztül javították az autóját. Amikor délután fél négy körül végre kihajthatott a pályára, a legelső mért körében, a közepes gumikon érte el mai legjobb, 1:22.697-es eredményét. "Szerencsére, ahogy sikerült megtennünk egy kört, láthattuk, hogy az autónk tempója adott. Természetesen azért tesztelünk, hogy rátaláljunk a problémákra, úgyhogy ebből a szempontból szépen haladunk, de ez akkor is bosszantó volt" - ismerte el.
Lewis Hamilton 29 ezredmásodperccel lassabb volt nála, de ő a legjobb körét a többi éllovassal szemben egy hosszabb, 8 körös etap elején futotta, ráadásul nem a lágy, hanem az elvileg egy másodperccel lassabb kemény gumikon. Mercedes egész nap gyorsnak tűnt, és nem utolsósorban több kört tett meg, mint bármelyik másik csapat: Hamilton 563 km-t vezetett egyetlen nap alatt. Délelőtt a különféle kipufogó-megoldásokat hasonlította össze, majd délután a beállításokkal kapcsolatos munkát végzett. "A kemény gumikon ma minden jól ment, de az összes keverék elég gyorsan kopik, úgyhogy nincs egyszerű dolgunk" - mondta.
Az 5. helyet Fernando Alonso szerezte meg, igaz, a Ferrari már a Lotustól és a Mercedestől is fél másodperccel elmaradt. Ő a közepes keverékű gumikat használta ehhez.
Valtteri Bottas ma próbálhatta ki először az új, vitatott kipufogórendszerrel szerelt Williams FW35-öt, s bár 2 tizedet vert csapattársa, Pastor Maldonado tegnapi idejére, így is csak egy hellyel hátrébb, hatodikként zárta a napot. Az általánosnak tekinthető programot követve délelőtt aerodinamikai teszteket végzett, majd délután áttért a gumik és a beállítások tesztelésére, s Maldonadóhoz hasonlóan pozitív benyomásokról számolt be. "Kapásból éreztem, hogy a tavalyihoz képest előreléptünk, és már alig várom, hogy még tovább fejlesszük az autót" - mondta.
Mögötte Daniel Ricciardo végzett a Toro Rossóval, majd Paul di Resta, a Force India versenyzője következett a listán.
A Sauber ismét nem feltűnősködött, a volánt Esteban Gutiérreztől átvevő Nico Hülkenberg 1:24-es idővel 9. lett. Csapattársához hasonlóan ő is panaszkodott a Pirellikre. "Elég sok időt töltöttem a pályán, de nem volt könnyű, mert a gumik gyorsan koptak" - árulta el. "Ráadásul egy mért körben nem is tudtuk kihozni belőlük a maximumot. Kétségkívül van hová fejlődnünk." Hülkenberg egész nap csak a közepes és kemény keveréket használta, és kipróbált új aerodinamikai illetve mechanikai alkatrészeket is.
A hátsó fertályban a Marussia a tegnapihoz hasonlóan ismét megelőzte a Caterhamet, Max Chilton több mint egy másodpercet vert közvetlen vetélytársára, Charles Picre. Igaz, cserébe Hamiltonon kívül a francia volt az egyetlen, aki a nap folyamán átlépte a 100 körös határt.