Hamilton legyőzte a fájós nyakú Vettelt az időmérőn
2018. július 07. 14:49
Hihetetlen izgalmakat hozott a Brit Nagydíj időmérő edzése, amely előtt – mint utólag kiderült – Sebastian Vettel abban sem volt biztos, hogy egyáltalán részt tud venni az egy órás tréningen. A Ferrari négyszeres világbajnokának megrándult a nyaka a 3. szabadedzésen, ám ez végül nem akadályozta meg abban, hogy óriási erőfeszítésre késztesse a hazai pályán versenyző Lewis Hamiltont. A Ferrarik egész hétvégén gyorsnak tűntek, jól mutatja ezt, hogy Kimi Räikkönen is egy tizeden belül került Hamilton pályacsúcsot jelentő idejéhez.
A brit négyszeres világbajnok mondhatni fokozatosan lendült bele, a Q1-ben Vettel még gyorsabb volt nála, de a második szakaszban az élre állt a hazaiak kedvence. A Q3-ban aztán ismét ráijesztett a német, az első körök után ugyanis még ő állt az élen, a végén azonban jött Hamilton és 44 ezreddel megelőzte a Ferrari pilótáját.
A brit ezzel minden idők legeredményesebb pilótája lett a Brit Nagydíj időmérőinek történetében, miután Jim Clark rekordját megdöntve ő az egyedüli, aki hat első rajthelyet ért el.
„Mindent beleadtam, olyan szoros volt a Ferrarikkal, akik egyszer csak előhúztak valamit a Q3-ban – mondta szó szerint remegve a magából mindent kiautózó Hamilton. – Csak imádkoztam, hogy meg tudjam csinálni a szurkolókért, ők a legjobbak a világon. Annyira hálás vagyok a támogatásukért, nélkülük nem lettem volna képes erre."
Vettelnek nem volt kitörő az öröme, de tudomásul vette a vereséget. A második Q3-as körében nem tudott javítani korábbi első szektoros idején, miközben a másodikban egyéni legjobbat autózott, az utolsóban pedig a meglehetősen nagyot hibázó Hamiltonnál is gyorsabb volt.
Nagyon elégedett vagyok az utolsó körömmel, de rengeteg időt vesztettünk az egyenesekben. A második hely boldoggá tesz, jó esélyt kínál holnapra
– mondta Vettel az autóból kiszállva, aki fájós nyakáról is szót ejtett. – Az sem volt biztos, hogy részt tudok venni az időmérőn, miután kisebb gondot okozott az utolsó edzésen, de az időmérőn már rendben volt."
A brit drukkerek örömét Kimi Räikkönen ronthatta volna el az utolsó pillanatban, a finn legyorsabb szektorral kezdte a körét, de egy tizeddel így is alulmaradt Hamiltonnal szemben.
„Nem vagyok elégedett. Megvoltak az eszközeim, hogy gyorsabb legyek, de megcsúsztam az utolsó körömben a 16-os [az utolsó előtti] kanyarnál" – nyilatkozta Räikkönen.
A két Red Bull Max Verstappen, Daniel Ricciardo sorrendben végzett az ötödik és a hatodik helyen. Az ausztrálnak nem volt könnyű edzése, a Q3-ban nem működött a DRS-e. Valószínűleg a probléma nélkül is maximum csapattársát verhette volna meg, a Red Bull saját bevallása szerint is nagyon messze volt a Ferraritól és a Mercedestől az időmérőn.
Gumitaktika szempontjából nem hozott váratlant a Q2, az első tízben mindenki a lágy Pirelliken futotta meg a leggyorsabb körét, így azokon is fog rajtolni holnap.
Annál nagyobb volt az összevisszaság az edzés elején, miután Lance Stroll percekkel a zöld zászló után a kavicságyba parkolta le Williamsét, előcsalogatva a piros zászlót. "Hirtelen durván kicsúszott alólam az autó, ez sokkolt. Alaposabban vissza kell néznem, mert nem sokkal vezettem másképp, mint korábban a hétvégén" – mondta Stroll.
Az újraindítás után csapattársa, Szergej Szirotkin is megtette ugyanezt, ő azonban folytatni tudta.
A Williams később megerősítette, hogy aerodinamikai probléma okozta mindkét megpördülést, miután az autóik hátulján eltűnt a leszorítóerő.
A Q1 nagy vesztese Carlos Sainz volt, akit némileg feltartott Kevin Magnussen, így nem jutott be a Q2-be, de elmondása szerint egyébként is szenvedtek a tempóval. A tréningen nem vett részt a harmadik szabadedzésen hatalmas balesetet szenvedő Brendon Hartley, miután autóját nem tudta időben megjavítani a Toro Rosso.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.09.20. - 11:30Singapore Grand Prix - 1st Practice |
2024.09.20. - 15:00Singapore Grand Prix - 2nd Practice |
2024.09.21. - 11:30Singapore Grand Prix - Last Practice |
2024.09.21. - 15:00Singapore Grand Prix - Qualification |
2024.09.22. - 14:00Singapore Grand Prix - Race |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Brit Nagydíj időmérő edzésének élő közvetítésében! Az előttünk álló bő egy óra legnagyobb kérdése: Lewis Hamilton megdönti-e Jim Clark rekordját és hatodszor is megszerzi az első rajtkockát a Brit Nagydíjak történetében, vagy a Ferrari elhappolja előle a pole-t? A harmadik szabadedzésen a brit végzett az élen, Räikkönen azonban ott lihegett a nyomában.
A Ferrari német világbajnoka feltűnően kevés kört tett meg a harmadik szabadedzésen, időmérő-szimulációt pedig egyáltalán nem teljesített. A csapat tájékoztatása szerint ennek oka az volt, hogy megrándult a nyaka, és a további körözés helyett inkább fizioterapeutája kezelését választotta. Egyelőre semmi jel nem utal arra, hogy ez a probléma kihatással lenne az időmérőjére, de azért érdekes lesz odafigyelni rá.
Csak 19 autó vág neki az időmérő edzésnek 20 helyett, miután a Toro Rosso megerősítette: nem tudja időben megjavítani Brendon Hartley csúnyán összetört autóját. Az új-zélandi a felfüggesztés hibája miatt csapódott a falba a 3. edzésen, az FIA pedig csak akkor engedi részt venni a másik Toro Rossóban Pierre Gasly-t az időmérőn, ha a felfüggesztés minden elemét kicserélik az autóján.
Öt perc és nyit a bokszutca, addig is tekintsék meg a Brit Nagydíj szombati napjának eddigi képeit!
---- separator ----gallery-content-type:ef7f28df-3a9a-4fd9-97d2-cec5c2f9d200---- separator ----Miként a hétvége eddigi részében, most is remek idő fogadja a versenyzőket. A pálya, 25, az aszfalt több, mint 50 fokos. A lelátók pedig tömve.
Gasly az első a pályán, a jelek szerint tehát megkapta az engedélyt az FIA-tól. A franciát Grosjean követte.
Vettel a lágy, Räikkönen a közepes keveréken hajtott a pályára.
Ez nem tartott sokáig... Lance Stroll ragadt a kavicságyban a Brooklands kanyarban. Pont ott, ahol Hartley összetörte a Toro Rossót a harmadik edzésen. Az autó sértetlen, elsőre vezetői hibának tűnik.
Mindössze három autónak sikerült mért kört futnia Stroll kicsúszása előtt. Grosjean volt a leggyorsabb 1:28.895-tel, tőle 7 tizeddel elmaradva Gasly a második, Magnussen 2,5 másodperces hátrányban a harmadik.
Hamarosan minden akadály elhárul az újraindítás elől, Stroll autóját kiemelték a kavicságyból.
Kicsit több, mint 14 perc van hátra a Q1-ből.
Hamilton és Bottas nem sieti el, rajtuk kívül Ricciardo az, aki még kivár.
Eddig mindenki a lágyakat használja, egyedül a Ferrari finnje próbálkozik az eggyel keményebb Pirellikkel.
Közepesek ide vagy oda, a finn 1:27.647-tel átvette az első helyet. Mögötte Leclerc és Magnussen a sorrend.
Nagyon nem megy ma a Williamseknek, Szirotkin a Stowe kanyarban csúszott ki, de ki tudott kecmeregni a bukótérből.
Hamilton és Bottas is a kivezető körét teljesíti, továbbra is Räikkönen az élen.
A Williams ezt a lágy szettjét le is lehet selejtezni a képek alapján.
Az ausztrál Leclerc-et sem tudta megelőzni, 575 ezreddel elmaradva Räikkönentől a harmadik helyre jött be.
A német négyszeres világbajnok 1:26.585-tel vette át az első helyet a lágy gumikon. Hamilton a közepeseken 233 ezreddel mögötte a második, Bottas szintén a közepes Pirelliken a harmadik.
A holland javított a lágyakon, a negyedik helyre jött fel 724 ezredre Vetteltől. Ez több mint 6 tizeddel gyorsabb a hatodik helyen álló Ricciardo idejénél.
Szép teljesítmény a spanyoltól, aki 1:28.187-tel egy másodpercet adott a 17. helyen álló csapattársának.
Ricciardóig bezárólag mindenki a bokszban maradt, onnan lefelé azonban mindenki kijött javítani az idején az utolsó percekben.
Ritka látvány a Q1-ben, hogy egy Williams befejezi a mért körét. Szirotkin ezt tette, de maradt az utolsó, 18. helyen.
Váratlan meglepetés a gyári Renault egyik pilótájának búcsúja. "Forgalomba kerültem Magnussen miatt" - mondta a rádióban a spanyol.
A Sauber fiatalja Ricciardót megelőzve a 6. helyen zárta a Q1-et. Sainz mellett a kiesők: Vandoorne, Szirotkin, Stroll és az időmérőn részt sem vevő Hartley.
Az ismétlésból nem látszott túl nagy feltartásnak a Sainz által sérelmezett esett, ettől persze még megzavarhatta a dán a spanyolt.
Kezdetét vette az időmérő második szakasza, Hamilton az első, aki kihajtott a pályára.
A két Mercedes lecserélte a közepes keveréket és új lágyakon fut, ahogyan Vettel és Räikkönen is.
A brit a négyes kanyart mérte el, el is vette a gázt.
Bottas 1:26.413-al új pályacsúcsot futott, de ez sem volt elég, nem sokkal később jött Vettel és letaszította az első helyről 1:26.372-vel. Räikkönen mindössze 7 századdal maradt el a némettől, jelenleg a harmadik.
A brit második nekifutásra pazar kört rakott össze, 1:26.256-os idejével 116 ezredet adott Vettelnek.
A német az utolsó előtti kanyarban hagyott némi időt a pályán, miután túl agresszíven ment rá a szombatra telepített hurkákra a rázókő külső részén.
Ahogyan azt Christian Horner jelezte, nem valószínű, hogy csapata beleszólhat az időmérőn az első helyek sorsába. Verstappen 757 ezreddel Hamilton mögött az ötödik, Ricciardo 1,1 másodperces hátrányban a hatodik.
A Sauber pilótája a 9. helyre kormányozta be az autóját, de előnye alig több, mint egy tized a 11. helyen álló, már kieső Hülkenberg előtt.
A spanyol jelenleg a 13. helyen áll, kereked 3 tizedre a továbbjutást érő 10. helytől.
Miután mindenki visszatért a bokszba, elkezdtek szállingózni a pályára a pilóták, a két Mercedes új szett lágyon jelent meg.
A német nem jön másodszor, elképzelhető, hogy a nyakát kell gyorsan kezelni?
Az élmenők közül tehát csak a két Mercedes jött ki, a hatodik helytől lefelé természetesen mindenki a pályán.
Hamilton még a bokszba is visszatért mér köre végén.
A spanyol nem tudott javítani az idején. A kiesők: Hülkenberg, Pérez, Alonso, Gasly és Ericsson. A két Haas, Leclerc és Ocon jutott be a legjobb tízbe a topcsapatokon kívül.
Izgalmas záró szakasz elé nézünk, az első négy helyezettet alig több, mint 2 tized választotta el.
Vandoorne a Sky Sportsnak nyilatkozva azt mondta: borzasztó érzés volt vezetni, valami eredendően rossz az autóval, amit nem tudtak kijavítani az időmérő előtt.
Vandoorne a Sky Sportsnak nyilatkozva azt mondta: borzasztó érzés volt vezetni, valami eredendően rossz az autóval, amit nem tudtak kijavítani az időmérő előtt.
Hamilton, Bottas, Räikkönen, Vettel. Ebben a sorrendben érkeznek majd a mért körök.
A brit szinte gurult a felvezető körének végén. Talán a gumikat igyekezett óvni?
1:25.993-al a valaha volt leggyorsabb kört futotta Hamilton Silverstone-ban, de csak addig, míg nem érkezett Vettel és 57 ezreddel nem taszította le az élről. Bottas 281 ezredes hátrányban a harmadik, Räikkönen 360 ezreddel a negyedik.
Verstappen továbbra is sokkal gyorsabb Ricciardónál, de így is 7 tized a hátránya Vettelhez képest. A holland a hatodik, az ausztrál további 4 tizeddel lemaradva a hatodik.
Az ausztrál rádión jelentette a problémát a csapatnak. Ez akár a két Haasszal szemben is sebezhetővé teheti.
Christian Horner szerint emiatt nem működik Ricciardo DRS-e, de a második nekifutásra elháríthatják a problémát.
Magnussen a hetedik, Grosjean két tizedre tőle a 8. helyre jött be. Ocon és Leclerc még nem futott mért kört.
A brit Vettel előtt kezdte meg a körét. Az utolsó próbálkozása jön.
A brit 44 ezreddel volt gyorsabb Vettelnél. Új pályacsúcs!
A német az első szektorban rosszabb volt saját előző körénél, az utolsóban azonban lila szektort futott. A második 44 ezreddel lemaradva.
A finn az első és az utolsó szektorban lila szektoridőt ért el, de 98 ezreddel Hamilton mögött csak a harmadik helyre jött be.
Lewis Hamilton pályafutása során hatodszor indulhat az első helyről a Brit Nagydíjon. Mellőle Vettel, a második sorból Räikkönen és Bottas rajtolhat. A két Red Bull lett az ötödik és a hatodik, a további sorrend: Magnussen, Grosjean, Leclerc, Ocon. Köszönjük figyelmüket, tartsanak velünk a holnapi futam élő közvetítése alatt is! Viszontlátásra!