A Brit Nagydíj utolsó edzését kettévágta Brendon Hartley óriási balesete, akinek az autóján a tréning 16. percében összeesett a futómű bal első része a 6-os kanyar féktávjához érve. Az új-zélandi versenyző tehetetlen volt, megpördülve nagy erővel a szalagkorlátnak csapódott,
de szerencsére rögtön jelezte, hogy nincs baja, ezt az utólagos vizsgálatok is megerősítették.
Az orvosoktól megkapta az engedélyt a részvételre az időmérőn, azonban erősen kétséges, hogy a rommá zúzott autót időben újjá tudja-e építeni a Toro Rosso. A roncsokat megtekintette az FIA technikai stábja is a biztonsági aggodalomra okot adó baleset után. Az istálló másik pilótája, Pierre Gasly nem is vezetett újra. "Mindent ellenőrizni akart a csapat, és nem mertek visszaengedni a pályára az edzés vége előtt" – nyilatkozta.
A piros zászlós megszakításig mérsékelt volt az aktivitás, a kevés mért körrel rendelkező pilóta rangsorát Kimi Räikkönen vezette Sebastian Vettel és Max Verstappen előtt.
Az 1. helyért később Lewis Hamiltonnal vívott Räikkönen, a különbség 1-2 tized körül alakult közöttük. Az időmérőt szimuláló sprintek előtt a brit előnye 165 ezred volt, ez végül 93-ra csökkent.
Hamilton az utolsó kanyarban csúszkált kicsit a legjobb körében, Räikkönen pedig a 4-esben nem volt elégedett az autójával.
Valtteri Bottas nem tudta tartani a lépést velük, Räikkönentől is fél másodperc volt a hátránya.
Vettelnek valamilyen problémája lehetett, mivel a piros zászlós megszakítás után alig járt a pályán, és végül nagyjából csak feleannyi körig (8-ig) jutott, mint a mezőny többsége, időmérő szimulációt sem teljesített.
A Red Bull hátránya 1 másodperc fölötti volt Hamiltontól és Räikkönentől, Verstappen és Daniel Ricciardo valószínűleg mindent kihozott az autóból, mert kettejüket csupán 6 ezred választotta el. Őket Sauberek és Haasok követték, a Force India és a Renault versenyzői aggódhatnak, hogy nem férnek be a Q3-ba.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.10.18. - 19:30United States Grand Prix - 1st Practice |
2024.10.18. - 23:30United States Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.10.19. - 20:00United States Grand Prix - Sprint |
2024.10.20. - 00:00United States Grand Prix - Qualification |
2024.10.20. - 21:00United States Grand Prix - Race |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Üdvözöljük kedves Olvasóinkat a Brit Nagydíj harmadik edzéséről készített tudósításunkban! A pénteki eredmények szerint a Ferrari és a Mercedes egy körön és a hosszú etapokon is közel áll egymáshoz, de a Red Bull messze van tőlük. Szombaton vajon lépéselőnybe kerül valamelyikük a módosításokkal?
Az FIA a fehér vonaltól másfél méter távolságban 25 méter hosszan elhelyezett egy új, barna fekvőrendőrt az utolsó (Club) kanyar külső ívén, hogy a versenyzők ne akarjanak ott lendületet venni és úgy fordulni a célegyenesre. A megoldás hasonlít ahhoz, amit az osztrák pályán használnak több helyen. Pénteken többen rendszeresen kiszélesítették az említett szakaszon a pályát, s bár nem egyértelmű, ez tényleg előnnyel jár-e, az FIA nem akar szándékosan arra a területre tévedő autókat látni.
A péntek délelőtti váltóhibával nem vesztett sok időt, délután viszont azzal igen, hogy a második körében túl keményen taposott a gázpedálra és kicsúszott. Grosjeanak szintén sokat kell pótolnia, ő az első edzésen állt falba és fejezte be korán a napot, mára új kasztnit kapott. .
Egész hétvégén napos körülmények várhatók Silverstone-ban. A levegő 23, az aszfalt 39 fokos, utóbbi hőmérséklete ma is 50 környékére kúszhat délután.
Üdítőt és nasit vitt nekik, így hálálva meg nélkülözhetetlen, de sokszor láthatatlan munkájukat.
Megjelentek az első autók a pályán, a tréning egy órán át tart.
Vandoorne fejvédő keretét kente be zöld áramlásjelző festékkel a McLaren, a belga aerodinamikai mérést végez épp. Biztos módosítottak valamit a glórián.
Elcsendesedett a pálya, csak a holland pilóta van kint rajta. Bottas még Laudával beszélget, Vettel kocsiján még a kerekek sincsenek rajta.
A mérnöke tájékoztatta, hogy a szél hasonló irányból fúj, mint pénteken. Verstappen a lágy gumin köröz, az egyik kanyarkijáratnál kicsit megcsúszott.
Vettel és Räikkönen is a négy pályán tartózkodó között van. Verstappen kisebb gondokat tapasztalt váltásnál, de a problémát megoldották a csapattal.
1:27.913 a finntől a lágy gumin, Vandoorne kivételével pillanatnyilag mindenki ezt a keveréket használja.
Mint említettük, az utolsó kanyar külső ívénél helyezték el őket, hogy ne vegyenek lendületet a bukótérben a pilóták a célegyenesre fordulva.
Räikkönen 1:27.607-re javított, Vettel 28.1-es idővel kezdett. Verstappennél nagyságrendileg 1 másodperccel gyorsabbak, Bottas megjelent a pályán lágy gumin.
Hartley törte össze az autóját a 6-os számú Brooklands kanyarnál, az edzést megállítják.
Hartley rádión jelentkezett, hogy rendben van, de hatalmas erővel csapódott a falnak a futómű meghibásodása után, az autó bal eleje rogyott össze. Szegény nem tehetett semmit, és valószínűleg nem vehet majd részt az időmérőn, annyira megrongálódott a Toro Rosso. Az orvosi autóval elvitték kivizsgálásra.
A csapat átfésüli Gasly autóját, nehogy egy esetleges szerkezeti hiba miatt ő is balesetet szenvedjen. Amint a fékbe taposott Hartley, összeomlott a felfüggesztése és tehetetlenül a szalagkorlátnak ütközött. Rájár a rúd, Barcelonában az utolsó edzésen és Kanadában a rajt után is volt már idén egy nagy balesete.
Az óra ketyeg tovább, ez elsősorban Verstappennek és Grosjeannak rossz hír, akiknek minél többet kellene vezetnie a tegnapi időveszteség után. 35 perc maradt az edzésből.
A Toro Rosso szakemberei nagy kupacba gyűlve tapadnak a monitorra, hogy kiderítsék, mi romolhatott el.
Özönlenek az autók a pályára Leclerc vezetésével, kijött a garázsból Vettel és Hamilton is.
Mindenki helyet akar hagyni maga előtt, hogy tisztán körözhessen. Verstappen és Grosjean gyűjtötte eddig a legtöbb kilométert (ez aligha meglepő), a 8. körükben járnak.
A brit a 2. helyre jött be, a Ferrarik közé. Bottas 4. Jó hír, hogy az orvosi vizsgálatok szerint Hartley valóban nem sérült meg.
A Sauber tehetsége az 5. helyet foglalta el, Verstappent megelőve. A Ferrarik visszatértek a garázsba.
1:27.442 az új etalon, 165 ezredet vert Räikkönen idejére. Ricciardo a 10., de ő nem a lágy, hanem a közepes keménységű gumin fut.
A Renault behívta a depóba, mert meg kell oldaniuk valamilyen problémát. A német a 14. helyen áll jelenleg.
Csapattársa műszaki hibából eredő balesete óta nem engedte vissza a pályára a Toro Rosso, első a biztonság. Ocon megcsúszott az első kanyarnál és átvágott a bukótéren, talán későn zárta vissza a DRS-t és ezért ingott meg az autója.
Legalábbis a végsebesség-listán. Az élmezőny most a boxban csücsül, nemsokára következnek az időmérő szimulációk.
1:27.442-t repesztett a friss lágy gumin, de az első szektorban még lassabb volt Hamiltonnál. Most 243 ezreddel gyorsabb nála.
Egyedül ment a pályán, a forgalomra nem lehet panasza, 165 ezreddel kikapott Räikönennél. A Sauberek szerintünk még nem sprinteltek kevés benzinnel, de nagyon jól állnak, Leclerc 5., Ericsson 6.
Szóval ezért vesztett időt az első szektorban: a 4-es kanyarnál nem érezte jónak az autót, pedig a kivezető körön még jól viselkedett ott. Hamilton és Ricciardo készülődik az időmérős sprintre.
Egész pontosan 93 ezreddel, visszaelőzte Räikkönent. Az utolsó szektorban a finn volt a gyorsabb, itt Hamilton csúszkált kicsit. Vettel még mindig a boxban.
Több mint 1,5 másodperccel követi Hamiltont, esélye sincs az 5. helynél előrébb mozdulni. Leclercre alig több mint 0,3 szekundumot vert.
A Sky Sports tudósítója, Ted Kravitz arról számolt be, hogy a technikai különítményt vezető Jo Bauer is vizsgálja a maradványokat. Gasly továbbra sem járt a pályán Hartley balesete után, vélhetően már nem is fog a maradék percekben.
Verstappen 1,290 másodperc hátránnyal 5., az idején javító Ricciardo 1,296-tal 6. Haasok és Sauberek követik őket, kicsit változott a középmezőny erősorrendje.
Hülkenberg és Sainz csak 13. és 14., a padlógázas szakaszok nagy aránya is hátráltathatja őket a Ferrariénál és a Mercedesénél gyengébb motor miatt.
Hamilton végzett az élen Räikkönen és Bottas előtt. A 4. Vettelnek problémája lehetett, az edzés második felében alig járt a pályán. Köszönjük a figyelmet!