Verstappen kevés volt a Mercedes ellen, Hamilton nyert Spanyolországban
2020. augusztus 16. 14:53
A két Mercedes és Max Verstappen közötti csatának ígérkezett az 50. Spanyol Nagydíj. A legutóbbi futamhoz hasonlóan Barcelonában is nagy meleg fogadta a mezőnyt, a verseny előtt az aszfalt hőmérséklete 50 fokos volt, a pénteki hosszú etapokból és Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnökének szombati nyilatkozataiból pedig arra lehetett következtetni, hogy a Red Bull ismét jobban kezeli a gumikat hosszú távon, Verstappen tehát megint ezt a fegyverét felhasználva nehezítheti meg Lewis Hamilton és Valtteri Bottas dolgát. Rossz hír volt azonban a hollandnak, hogy vasárnap délelőtt motort kellett cserélni az autójában, és bár büntetést nem kapott, egy korábbi, valamivel gyengébb specifikációt szereltek be az RB16-osba.
Azt már az időmérő után tudtuk, hogy az első tíz helyezett egyaránt a lágy gumikon fog rajtolni, az azonban csak a melegítőpaplanok lekerülésének pillanatában derült ki, hogy a 10. és a 20. hely között indulók közül Vettel (11.), Ricciardo (13.), Räikkönen (14.), Ocon (15.), Grosjean (17.), Latifi (19.) és Giovinazzi (20.) a közepes keveréket választotta, míg mindenki más az élmezőnyhöz hasonlóan a piros oldalfalú Pirellik mellett döntött.
A rajtot mindkét Mercedes-pilóta jól kapta el, de az első kanyarig tartó szélárnyékcsatában a többiek a nyakukra estek,
ami Bottasnak okozott kellemetlen perceket, ugyanis Verstappennel és az ötödik helyről érkező Stroll-lal szemben is veszített egy helyet, így visszacsúszott a negyedik pozícióba
(egy pillanatra még Pérez is elé került, de a hármas kanyar külső ívén az ő támadását végül visszaverte). Hamilton megtartotta a vezetést, de Verstappen igyekezett tapadni rá. Az ötödik helytől lefelé Pérez, Albon, Sainz, Gasly, Leclerc, Norris, Vettel volt a sorrend.
Bottasnak érthetően nem sok kedve volt beszorulni Stroll mögé, a 4. körben a célegyenesben megpróbálta megelőzni a kanadait, ekkor azonban még nem járt sikerrel, az 5. körben ugyanitt viszont már igen. Hátránya ekkor még csak 3,5 másodperc volt a vezető Hamiltonhoz képest, semmi nem volt tehát veszve.
Hogy mekkora gumispórolás zajlott, az Verstappen 6. körben bejátszott rádióüzenetéből derült ki, amikor mérnöke rászólt, hogy túl közel van Hamiltonhoz, a holland azzal válaszolt, hogy ellenfele „nagyon lassan" vezet.
Az első tíz körben a kettejük közti különbség nem is ment 2 másodperc fölé, azután azonban a hatszoros világbajnok elkezdte növelni a tempót és egy kicsit ellépett Verstappentől,
miközben Bottas közeledett a hollandra. Ekkorra már jó ideje háromszereplőssé változott az első helyért folyó csata, a két Racing Point a 13. körben már 15 másodperces hátrányt szedett össze a vezető Mercedes mögött.