Feszült küzdelemben Hamilton legyőzte Verstappent az idénynyitón
2021. március 28. 16:39
Győzelemmel kezdte a 2021-es szezont a világbajnoki címvédő Lewis Hamilton, miután az utolsó méterekig küzdve visszaverte a pole pozícióból kezdő, de a Mercedestől eltérő taktikát alkalmazó Red Bullt vezető Max Verstappen támadását.
A szombati időmérő alapján izgalmas versenyt ígért a rajtsorrend, hiszen az előszezoni remények ellenére Sergio Pérez nem tudott a pole pozíciót megszerző Max Verstappen közelében maradni, a Red Bull pilótáját a Mercedes párosa, a világbajnoki címvédő Lewis Hamilton és Valtteri Bottas követte a Ferrarival meglepően jó eredményt elérő Charles Leclerc előtt.
Az élcsapatok kockáztattak az időmérőn, ez az első három helyezettnek be is vált: Verstappen, Hamilton, Bottas és az 5. helyezett Pierre Gasly közepes keverékű gumikon jutott be a legjobb tíz közé, ez taktikai előnyt ígért nekik a lágyakkal kezdő versenyzőkkel szemben. Rajtuk kívül a 11. helyezett Pérez felzárkózására lehetett számítani, de
a mexikói pilóta autója aggodalmat is okozott, a beindításkor tapasztalt rendellenességek miatt elővigyázatosságból új akkumulátort és vezérlőegységet kapott a rajt előtt. Hasonlóan jártak el Gasly esetében is.
A mezőnyben senki sem választotta a rajthoz a kemény keverékű gumit, a 11. helyezett Péreztől kezdve Antonio Giovinazzi, Cunoda Juki, Kimi Räikkönen, valamint a 18-20. helyről induló Mick Schumacher, Nyikita Mazepin és a rajtbüntetés miatt a mezőny végére sorolt Sebastian Vettel a közepeseket kapta az autójára.
A Pérez Red Bulljával kapcsolatos aggodalmak nem voltak alaptalanok, a felvezető kör végén a mexikói pilóta autója megállt, de a csapat segítségével újra tudta indítani azt, és a bokszutcából végül elrajtolhatott. A bukdácsoló Red Bull miatt extra felvezető kört kellett tartani, és a szabályok szerint egy körrel csökkentették a versenytávot is, 56 körre.
A rajt után a mezőny gondtalanul teljesítette az első három kanyart, a Haas újonca, Nyikita Mazepin viszont ekkor a falnak ütközött, ezért a pályára küldték a biztonsági autót, ami a 3. kör végén távozott. Verstappen és Hamilton már az 1-es kanyar felé is szoros küzdelmet vívott, de a sorrendjük változatlan maradt, Charles Leclerc megelőzte Valtteri Bottast, és átvette a 3. helyet.
Nagyot ugrott előre Esteban Ocon és Vettel is, az 1. kör végén a 13-14. helyen autóztak, javított Fernando Alonso is a 8. helyre, Lando Norris pedig megelőzte Daniel Ricciardót. A biztonsági autós fázis alatt a Red Bull közben kereket cserélt Pérez autóján, a mexikói versenyző az utolsó helyen folytatta a versenyt közepesekkel.
Verstappen taktikusan visszafogta a mezőnyt az újraindításnál, de Hamilton így is a nyomában maradt, őt viszont Leclerc támadta az 1-es kanyar felé haladva.
Mögöttük is szoros küzdelem alakult ki, több kisebb baleset is történt: Mick Schumacher is megpördült, de folytatni tudta a versenyt, Lando Norris és Gasly pedig összeakadt, a francia pilótának új orrkúpra volt szüksége, jelentős hátránnyal az utolsó helyen folytatta a versenyt. A pályára került törmelék miatt VSC-fázis volt érvényben, így a verseny ténylegesen csak az 5. körben indult el.
Valtteri Bottas nem sokáig várt, a 6. kör elején megelőzte Leclerc-t és visszavette a 3. helyet, a monacói pilóta nem adta könnyen a helyét, de lágy gumikkal sem tudta maga mögött tartani a Mercedest, és nem sokkal később már Norris ellen kellett védekeznie. Ez a 9. körig sikerült, ekkor a brit versenyző a Ferrari elé került, de Leclerc a sarkában maradt és Ricciardo is hajszolta őket.