Bő 20 percet kellett várni arra, hogy érdemben elkezdődjön a Francia Nagydíj harmadik szabadedzése, az első 10 percben egyáltalán nem léptek pályára a versenyzők, és az élpilóták csak a féltávhoz közelítve teljesítették első mért köreiket. Eleinte Fernando Alonso állt az élen az Alpine-nal, majd a Mercedesek vették át a vezetést.
A pénteki formájára építve Valtteri Bottas ismét látványosan jó körrel kezdett, 1:32.346-tal több, mint 0,8 másodperccel gyorsabb volt a nyolcadik világbajnoki címére hajtó csapattársánál, Lewis Hamiltonnál, aztán jött Max Verstappen, aki egy elfékezés és a saját bevallása szerint vacak köre ellenére 1:32.337-tel, elsősorban az utolsó szektorban felülmúlta a finn pilóta eredményét is.
Bottas és Verstappen tovább gyorsult a második próbálkozása során,
a holland pilóta 0,2 másodpercre növelte az előnyét, de pályaelhagyás miatt törölték a körét, ezért a Mercedes versenyzője vette át a vezetést 1:32.309-cel, 0,028 másodperces előnnyel. A versenyző úgy érezte, hogy még a fehér vonalon belül maradt a 6-os kanyarban, de az FIA ezt másként értékelte.
A Red Bull alacsony leszorítóerejű hátsó szárnyakat szerelt mindkét autóra, ennek is köszönhető, hogy a kör végén Verstappen jól szerepelt, a hátsó szárnyakkal próbálkozott a McLaren is, ami az előző éjszaka során túlórázott, hivatalosan az egyik sebességváltó-szenzorral kapcsolatos probléma miatt.
Ahogy arra számítani lehetett, a csapatok elsősorban a délutáni időmérő edzésre készültek, így nem meglepő, hogy mindenki lágy gumikat szerelt az autókra (ettől az Aston Martin eltért, ők versenyszimulációkkal kezdtek). A Haas színeiben versenyző Nyikita Mazepin viszont gyorsan elbúcsúzhatott az első gumiszettjétől, mert egy kicsúszása teljesen tönkretette a gumikat az autóján.
A Sky Sports értesülése szerint a Hamilton alacsonyabb teljesítményszinttel kezdte az edzést, mint Bottas, ez magyarázhatta a korai, 0,8 másodperces lemaradását, viszont Hamilton csak 0,219 másodpercre tudta később megközelíteni csapattársát, aki az utolsó negyedórához közelítve hibázott, így nem javított az eredményén.
Carlos Sainz és Sergio Pérez viszont igen, így beugrottak a két Mercedes közé,
majd ismét jött Verstappen, aki abszolút leggyorsabb középső és utolsó szektoridővel feladta a leckét Bottasnak, 1:31.300-as körével 0,7 másodpercet vert ellenfelére. Sainz ezúttal sokkal gyorsabbnak bizonyult Charles Leclerc-nél, aki a rádión elismerte, hogy nem tudta összerakni a körét.
Verstappen az utolsó perceket a bokszban töltötte, az autója bakokra került és a szerelők dolgozni kezdtek rajta, de nem úgy tűnt, hogy műszaki problémákkal küzdenek. Bottas és Hamilton az edzés végéig a pályán volt, de igazán gyors kört már nem futottak, így a finn pilóta a 2. helyezett lett, Hamilton pedig csupán az 5. helyre ért oda, de az AWS elemzése szerint ténylegesen ő a 3. leggyorsabb, megelőzné Pérezt és Sainzot.
Lando Norris a számítógép és a köridők alapján is a helyén volt, a 6. helyezett lett, így ismét ő a gyorsabb a McLaren színeiben, Daniel Ricciardo a 10. helyre ért oda. A képzeletbeli pontszerző helyeken Fernando Alonso, Esteban Ocon és Pierre Gasly szerepelt a 7-9. pozícióban.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!