Saját fegyverével győzték le a Mercedest, Verstappené a Francia GP
2021. június 20. 14:40
A Francia Nagydíj visszatérése óta a legizgalmasabb versenyt várhatta a közönség a Paul Ricardon, miután Max Verstappen az időmérőn véget vetett a Mercedes itteni sikersorozatának és Lewis Hamiltont, valamint Valtteri Bottast megelőzve megszerezte a pole pozíciót, ráadásul a Mercedesek mögött Sergio Pérez is befért a második sorba a másik Red Bullal.
Ez feszült taktikai csatát ígért, és a kiszámíthatatlanságot csak fokozta, hogy a rajt előtti esőzések és a felhős időjárás miatt a korábbiaknál jóval alacsonyabbak voltak a hőmérsékletek és gyengébb volt a tapadás is. Ez papíron Hamiltonnak kedvezett, az viszont sokat ígért, hogy Verstappen az egész hétvégén magabiztosabbnak tűnt a Mercedes pilótájánál.
Az első 10 helyezett a szabályok szerint az időmérőn használt közepes keverékű gumikon kezdte a versenyt,
mögöttük Esteban Ocon, Sebastian Vettel és Antonio Giovinazzi választotta a keményeket a 11-13. helyen, valamint Kimi Räikkönen, Nyikita Mazepin és Lance Stroll a 17-19. pozíciókban. Mick Schumacher a szombati időmérős balesete után megtarthatta a 15. rajtpozícióját, Cunoda Juki viszont a sebességváltó cseréje, valamint az autó konfigurációjának megváltoztatása miatt csak a bokszutcából rajtolhatott.
A rajtnál Verstappen megtartotta a vezetést, de megcsúszott az 1-es kanyar csúcspontján, így Hamilton számottevő előnnyel az élre állt, miközben Verstappen kénytelen volt védekezni Bottas ellen. Pérez, Sainz, Gasly, Leclerc, Alonso, Ricciardo és Norris volt a pontszerzők sorrendje az 1. kör végén.
Az első körök során több pilóta is panaszkodott a gyenge tapadásra,
ez Verstappen kicsúszása után egyértelmű is volt. Hamilton 1,5 másodperces előnnyel vezetett, Bottas hátránya körülbelül ugyanennyi volt a Red Bull mögött, a pontszerzők lényegében vonatozni kezdtek. A két McLaren csatázott az utolsó két pontszerző helyért, Norris panaszkodott, hogy Ricciardo nem hagyott neki helyet.
Folytatódott a két Haas-pilóta kakaskodása is, Schumachernek nem maradt elég hely a 4-es kanyarban miután Mazepin leszorította őt, az amerikai istálló két pilótája az utolsó két helyre szorult, ráadásul Mazepin kemény keverékű gumikon ment. Ettől eltekintve a verseny első 10 köre komolyabb akció nélkül zajlott, a versenyzők beálltak vonatozni.
A gumikopással kapcsolatos problémák a 11. körtől kezdték befolyásolni a sorrendet,
Alonso visszaesett a két McLaren mögé a 10. helyre, majd a kemény gumikkal rajtoló Vettel is támadni kezdte őt (és végül meg is előzte). Működött a kemény keverék a másik Aston Martinon is, Stroll a 13. körben a 14. helyen haladt, a 19. kockából rajtolva.
Közben Hamilton és Sainz is azt jelentette, hogy a gumikopás jóval erősebb a vártnál, a Mercedes pilótája az első gumik szemcsésedését is tapasztalta, ennek ellenére 2,2 másodpercre meglógott Verstappentől, és Bottas is kissé lemaradt a Red Bull mögött, miután a 12. körben kicsúszott a pályáról.