Demoralizáló fölénnyel a Mercedes kezdett az élen Austinban

Események

Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Valtteri Bottas, Mercedes
AUSTIN, TEXAS - OCTOBER 22: Valtteri Bottas of Finland driving the (77) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 during practice ahead of the F1 Grand Prix of USA at Circuit of The Americas on October 22, 2021 in Austin, Texas. Jared C. Tilton/Getty Images/AFP (Photo by Jared C. Tilton / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
Valtteri Bottas lett az első, Lewis Hamilton pedig a második az USA Nagydíj első szabadedzésén. Mögöttük Max Verstappen zárt óriási hátrányban.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül32 bejegyzés

Két év elteltével gurultak ismét pályára Forma-1-es autók a texasi Circuit de Americas meglehetősen huplis aszfaltjára, hogy hivatalosan is megkezdjék az idei USA Nagydíj versenyhétvégéjét. Ám alighogy az autó elkezdtek körözni a pilóták által igazán kedvelt 5513 méter hosszú aszfaltcsíkon, a korán pályára merészkedők már térhettek is vissza a bokszba, Fernando Alonso Alpine-ja ugyanos megadta magát a hátsó egyenes végén, és amíg a pályamunkások elszállították a valamilyen folyadékot szivárogtató autót, piros zászlóval félbe kellett szakítani az edzést.

Alonso nem jutott messzire, az első körében megállt alatta az autó

Ez az incidens 11 perccel rövidítette meg az első gyakorlást (a vége előtt 49 perccel indult újra az óra), és nem sokon múlt, hogy néhány perc múlva ismét kényszerszünet következzen, Charles Leclerc ugyanis eldobta a Ferrariját az első szektorban található S-kanyarokban. Szerencséjére a kavicságy megfogta, és csak egy kicsit koncolta le a hátsó szárnyával a falat, így tovább tudott menni.

Közben az idők is elkezdtek záporozni, az élen pedig azonnal megkezdődött a Hamilton-Verstappen csata. Az első húsz perc elteltével a címvédő vezetett 1:36.812-vel lágy gumikon, a második helyen tőle kicsit több mint 2 tizedre pedig jött Verstappen, szintén a piros oldalfalú Pirelliken. A csapatok gumiválasztása egyébként eléggé vegyes volt az elején: lágy, közepes és kemény keverékeket is láthattuk a pályán. A két Mercedes egyaránt lágyra szavazott, a Red Bull Péreznek viszont a keményeket tette fel.

Mindez egyébként olyannyira feküdt a mexikóinak, hogy 9. körével sikerült átvennie a vezetést és 14 ezreddel megelőznie Hamiltont, aki mögé időközben Norris zárkózott fel közepes keveréken.

Pérez aztán nem sokáig volt az élen, Hamilton az első fél óra végeztével 1:36.381-gyel visszavette tőle az első helyet, komoly előnyt autózva ki menet közben.

Hamilton azonnal gyors volt Forrás: Getty Images via AFP/2021 Getty Images/Mark Thompson

Az igazi erődemonstráció azonban még hátravolt a Mercedes részéről, az edzés második felére ugyanis majdnem mindenki felpakolt egy új lágy szettet, ezeken pedig előbb Hamilton repesztett 1:34.914-et, majd Bottas vette át tőle az első helyet 1:34.874-gyel.

Eközben Verstappen csak 1:35.806-ra volt képes, ami ugyan elég volt a harmadik helyre, de közel egy másodperccel maradt el a jobbik Mercedestől.

Verstappen mögé a két Ferrari ért oda Leclerc-Sainz sorrendben, de hátrányuk már 1,5 másodpercre rúgott. A további sorrend az első tízben Gasly, Pérez, Norris, Giovinazzi, Russell volt, ami pedig még kiemelendő, hogy Fernando Alonsónak nem kellett kihagynia a teljes edzést, vissza tudott térni a technikai probléma után és 12 kört tett meg.

Verstappen egyelőre nagyon messze volt a Mercedesektől Forrás: Getty Images via AFP/2021 Getty Images/Mark Thompson

A végén még Pérez és Schumacher között történt egy kis incidens, a német nem vette észre a 12-es kanyarban őt előző mexikóit és ráhúzta a kormányt. A két autó összeütközött, de mindketten tovább tudtak menni, Pérez a biztonság kedvéért pedig azért leidiótázta a Haas újoncát.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!