Két év elteltével gurultak ismét pályára Forma-1-es autók a texasi Circuit de Americas meglehetősen huplis aszfaltjára, hogy hivatalosan is megkezdjék az idei USA Nagydíj versenyhétvégéjét. Ám alighogy az autó elkezdtek körözni a pilóták által igazán kedvelt 5513 méter hosszú aszfaltcsíkon, a korán pályára merészkedők már térhettek is vissza a bokszba, Fernando Alonso Alpine-ja ugyanos megadta magát a hátsó egyenes végén, és amíg a pályamunkások elszállították a valamilyen folyadékot szivárogtató autót, piros zászlóval félbe kellett szakítani az edzést.
Ez az incidens 11 perccel rövidítette meg az első gyakorlást (a vége előtt 49 perccel indult újra az óra), és nem sokon múlt, hogy néhány perc múlva ismét kényszerszünet következzen, Charles Leclerc ugyanis eldobta a Ferrariját az első szektorban található S-kanyarokban. Szerencséjére a kavicságy megfogta, és csak egy kicsit koncolta le a hátsó szárnyával a falat, így tovább tudott menni.
Közben az idők is elkezdtek záporozni, az élen pedig azonnal megkezdődött a Hamilton-Verstappen csata. Az első húsz perc elteltével a címvédő vezetett 1:36.812-vel lágy gumikon, a második helyen tőle kicsit több mint 2 tizedre pedig jött Verstappen, szintén a piros oldalfalú Pirelliken. A csapatok gumiválasztása egyébként eléggé vegyes volt az elején: lágy, közepes és kemény keverékeket is láthattuk a pályán. A két Mercedes egyaránt lágyra szavazott, a Red Bull Péreznek viszont a keményeket tette fel.
Mindez egyébként olyannyira feküdt a mexikóinak, hogy 9. körével sikerült átvennie a vezetést és 14 ezreddel megelőznie Hamiltont, aki mögé időközben Norris zárkózott fel közepes keveréken.
Pérez aztán nem sokáig volt az élen, Hamilton az első fél óra végeztével 1:36.381-gyel visszavette tőle az első helyet, komoly előnyt autózva ki menet közben.
Az igazi erődemonstráció azonban még hátravolt a Mercedes részéről, az edzés második felére ugyanis majdnem mindenki felpakolt egy új lágy szettet, ezeken pedig előbb Hamilton repesztett 1:34.914-et, majd Bottas vette át tőle az első helyet 1:34.874-gyel.
Eközben Verstappen csak 1:35.806-ra volt képes, ami ugyan elég volt a harmadik helyre, de közel egy másodperccel maradt el a jobbik Mercedestől.
Verstappen mögé a két Ferrari ért oda Leclerc-Sainz sorrendben, de hátrányuk már 1,5 másodpercre rúgott. A további sorrend az első tízben Gasly, Pérez, Norris, Giovinazzi, Russell volt, ami pedig még kiemelendő, hogy Fernando Alonsónak nem kellett kihagynia a teljes edzést, vissza tudott térni a technikai probléma után és 12 kört tett meg.
A végén még Pérez és Schumacher között történt egy kis incidens, a német nem vette észre a 12-es kanyarban őt előző mexikóit és ráhúzta a kormányt. A két autó összeütközött, de mindketten tovább tudtak menni, Pérez a biztonság kedvéért pedig azért leidiótázta a Haas újoncát.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!