A Honda szárnyalt, Hamilton és Vettel szenvedett az utolsó tesztnapon
2021. március 14. 07:38
Vasárnap a korábbi két napnál lényegesen jobb időjárás fogadta a tesztelő F1-es mezőnyt Bahreinben, hiszen se homokvihar, se a pilótákat hibákba hajszoló széllökések nem jellemezték a körülményeket. Akárcsak pénteken és szombaton, ezúttal is kulcsfontosságú volt a lehető legtöbb kör megtétele, hiszen soha korábban nem állt ilyen kevés felkészülési lehetőség az istállók rendelkezésére, ám ezen a napon is akadtak olyanok, akik nem tudtak annyi kilométert megtenni, amennyit szerettek volna.
Kimi Räikkönen és az idén először lehetőséget kapó George Russell voltak azok, akik a teljes napon át vezethettek, a többi istálló megosztotta a munkát a versenyzői között.
A délelőtt viszonylag zökkenőmentesen telt, apróbb hibáktól eltekintve mindenkinek sikerült a pályán tartani az autóját.
A négyórás etap első felében egy friss C3-as szetten futott 1:30.486-os körével Charles Leclerc diktálta a tempót, akihez Sergio Pérez tudott elsőként közel férkőzni a Red Bull-lal kemény gumikon, majd megtette ugyanezt Lando Norris is, szintén a C2-es keveréken. Leclerc vezetése azonban nem tartott ki az ebédszünetig, a bikások ugyanis két és fél óra elteltével feltették Péreznek is a közepes keveréket, amivel a mexikói előbb 1:30.309-et, majd 1:30.187-et repesztett.
Utóbbi idő a délelőtt és egyben az addigi két és fél nap legjobb körének bizonyult.
Pérez mögött Leclerc és Norris zárt, de mindketten közepesen futották a legjobb körüket. A negyedik helyre Pierre Gasly ért oda C4-es keveréken, majd jött a már 1:31-en kívülre szoruló Esteban Ocon C3-ason. A második ötöst Mick Schumacher vezette fel a Haasszal, őt a Mercedesszel 86 körig jutó Valtteri Bottas, majd George Russell, Kimi Räikkönen és Lance Stroll követte.
Többen is teljesítettek versenyszimultciót, a legtöbb kört pedig az Alfa Romeo világbajnoka tette meg 91-gyel, míg a legkevesebbszer Pérez ért körbe, ő csak 49 fordulót ment.
A délutáni etapra az Alfa és a Williams kivételével mindenki versenyzőt cserélt, a Mercedes azonban nem tudott azonnal munkához látni, sőt,
Lewis Hamilton több mint egy órát vesztegelt a garázsban, mielőtt megkezdhette a körözést.
Mindezt tetézte, hogy az autója ma sem tűnt könnyen vezethetőnek, a hétszeres világbajnoknak rögtön az első mért körén nagyot kellett mentenie a célegyenes végi féktávon, és később is többször elhagyta a pályát, az utolsó órában C4-es gumikon pedig megpördült a célegyenesre kigyorsítva.
Nem a Mercedes volt azonban az egyetlen, amely ismét technikai gondokkal küzdött, szombat után Sebastian Vettel ugyanis ismét rengeteg időt veszített. A négyszeres világbajnok megtett 56 kört, majd amikor egy hosszabb etapnak akart nekifogni, vissza kellett térnie a garázsba, ahol az Aston Martin szerelői azonnal paravánokkal takarták el az autót a kíváncsi szemek elől. A Sky Sports információi szerint az erőforrással, egészen pontosan a turbóval kapcsolatban merült fel valamilyen probléma.
Hiába kezdtek azonban neki rögtön a javításnak, hamarosan kiderült, hogy Vettel számára véget ért a nap és a tesztelés is.
És ha már a technikai gondoknál tartunk, egy kisebb hidraulikai hibával a Ferrari is szembesült: Carlos Sainz a négyes kanyar bejáratán maradt négyes fokozatban, majd lassú tempóban visszakocogott a bokszba. A maranellóiak viszont ezután viszonylag gyorsan úrrá lettek a problémán, úgyhogy a spanyol pilóta folytathatta a körözést.
Ami a köridőket illeti, ahogyan az várható volt, a lemenő nap miatt lehűlő időjárás kedvezett az egykörös tempónak, amit igyekeztek is kihasználni a csapatok, az utolsó egy-másfél órára időzítve az időmérős próbálkozásaikat.
Pérez délelőtti ideje kicsit kevesebb mint két órával a tesztelés vége előtt dőlt meg, amikor Max Verstappen állt az élre a Pirelli jelöletlen tesztgumijaival. A holland pilóta a három nap során elsőként ment be 1:30 alá. Messze volt azonban még a vége, ahogy közeledett a leintés, úgy jöttek ki egyre többen a C4-es lágy abroncsokon, elsőként Räikkönennek pedig a C5-öst is feltették, amivel rövid ideig vezetett is, miközben szorosan mögé Cunoda Juki sorolt be C4-esen.