Az Osztrák Nagydíj teljes második szabadedzésén a versenyszimulációs beállítások tesztelésére lehetett számítani a csapatoktól, hiszen ezúttal az FP2-t nem időmérő, hanem sprintfutam követi a vasárnapi verseny előtt.
Az időjárásra a péntekihez hasonlóan nem lehetett komoly panasz – 20 fokos levegő és 34 fokos aszfalt fogadta a pilótákat –, a nagyjából tíz kilométer per órás északnyugati szél azonban – elsősorban a négyes kanyar felé tartó lejtőn, ahol hátulról fújt – olykor megnehezítette a versenyzők dolgát.
Az első percekben a Ferrari, az Alfa Romeo és a Haas pilótái használt közepeseken, míg az Aston Martin-osok új lágyakon, majd új keményeken jöttek ki a bokszból. Rajtuk kívül az első öt percben csak Lando Norris gurult a pályára, aki át is vette a vezetést 1:10,670-es idővel. Éppen a Ferrari kettőse került az élre, amikor a két Red Bull is kihajtott használt lágyakon – Verstappen hamarosan 1:09,170-nel került az első helyre.
Az Alpine és a tegnapi időmérőn baleseteket szenvedő Mercedes várt a legtovább a garázsban, a kemény abroncsokat pedig a mezőnyben először Sebastian Vettel és Lance Stroll kapta meg, akik egy-egy kör erejéig próbáltak ki minden keveréket az edzés elején. George Russellt közel tizenöt perc után láthatta meg a közönség, miközben az élen tovább gyorsult Verstappen és Sainz.
Russell a harmadik helyre jött fel, ám a rádióban jelezte, hogy az előzést segítő, extra energiát aktiváló gomb nem működik a Mercedesen. Csapattársa eközben továbbra is a bokszban ült, az Alpine azonban félidőhöz közeledve mindkét pilótáját kiküldte használt lágyakon.
A három élcsapat pilótái (a kasztnicsere ellenére gondokkal küszködő Hamiltont leszámítva) nagyjából harminc perc után cseréltek gumikeveréket. A legszorgalmasabban köröző Leclerc-nek a lágyakon 1:08,660-nal sikerült is átvennie a vezetést, miközben Esteban Ocon és Fernando Alonso jött fel a 3-4. helyre.
Carlos Sainz fél tizedmásodperccel előzte meg az élen álló csapattársát, miközben a Mercedes bokszára figyelt a közönség: Russell a mezőnyben egyedüliként futott gyors kört a kemény abroncsokon, Hamilton pedig 14 perccel a leintés előtt elhagyta a garázsát, és egyből egy 9. helyet érő kört autózott.
Leclerc az utolsó gyors körének a végén hibázott, így nem előzte vissza a másik ferrarist, aki ezzel az élen zárta a sorrend szempontjából kevésbé fontos szabadedzést. A két Aston Martin mellett éppen a két Ferrari töltötte a legtöbb kört a spielbergi aszfalton, a végére pedig Hamilton is tíz kör fölé jutott.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.