A Ferrari Verstappen előtt zárt a spielbergi spintfutam előtti edzésen

Forma-1, Osztrák Nagydíj 2022, szombat, Charles Leclerc
Ferrari's Monegasque driver Charles Leclerc races during the second practice session at the Red Bull Ring race track in Spielberg, Austria, on July 9, 2022, ahead of the Formula One Austrian Grand Prix. (Photo by Joe Klamar / APA / AFP) / Austria OUT
Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton a pénteki balesete után csak néhány percre tudott a pályára hajtani, a Mercedest megelőző Alpine pedig remekelt az Osztrák Nagydíj második szabaedzésén, ahol a csapatok elsősorban a gumikezeléssel foglalkoztak a délutáni sprintfutam előtt.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül30 bejegyzés

Az Osztrák Nagydíj teljes második szabadedzésén a versenyszimulációs beállítások tesztelésére lehetett számítani a csapatoktól, hiszen ezúttal az FP2-t nem időmérő, hanem sprintfutam követi a vasárnapi verseny előtt.

Az időjárásra a péntekihez hasonlóan nem lehetett komoly panasz – 20 fokos levegő és 34 fokos aszfalt fogadta a pilótákat –, a nagyjából tíz kilométer per órás északnyugati szél azonban – elsősorban a négyes kanyar felé tartó lejtőn, ahol hátulról fújt – olykor megnehezítette a versenyzők dolgát.

Az első percekben a Ferrari, az Alfa Romeo és a Haas pilótái használt közepeseken, míg az Aston Martin-osok új lágyakon, majd új keményeken jöttek ki a bokszból. Rajtuk kívül az első öt percben csak Lando Norris gurult a pályára, aki át is vette a vezetést 1:10,670-es idővel. Éppen a Ferrari kettőse került az élre, amikor a két Red Bull is kihajtott használt lágyakon – Verstappen hamarosan 1:09,170-nel került az első helyre.

Az Alpine és a tegnapi időmérőn baleseteket szenvedő Mercedes várt a legtovább a garázsban, a kemény abroncsokat pedig a mezőnyben először Sebastian Vettel és Lance Stroll kapta meg, akik egy-egy kör erejéig próbáltak ki minden keveréket az edzés elején. George Russellt közel tizenöt perc után láthatta meg a közönség, miközben az élen tovább gyorsult Verstappen és Sainz.

Russell a harmadik helyre jött fel, ám a rádióban jelezte, hogy az előzést segítő, extra energiát aktiváló gomb nem működik a Mercedesen. Csapattársa eközben továbbra is a bokszban ült, az Alpine azonban félidőhöz közeledve mindkét pilótáját kiküldte használt lágyakon.

A három élcsapat pilótái (a kasztnicsere ellenére gondokkal küszködő Hamiltont leszámítva) nagyjából harminc perc után cseréltek gumikeveréket. A legszorgalmasabban köröző Leclerc-nek a lágyakon 1:08,660-nal sikerült is átvennie a vezetést, miközben Esteban Ocon és Fernando Alonso jött fel a 3-4. helyre.

Carlos Sainz fél tizedmásodperccel előzte meg az élen álló csapattársát, miközben a Mercedes bokszára figyelt a közönség: Russell a mezőnyben egyedüliként futott gyors kört a kemény abroncsokon, Hamilton pedig 14 perccel a leintés előtt elhagyta a garázsát, és egyből egy 9. helyet érő kört autózott.

Leclerc az utolsó gyors körének a végén hibázott, így nem előzte vissza a másik ferrarist, aki ezzel az élen zárta a sorrend szempontjából kevésbé fontos szabadedzést. A két Aston Martin mellett éppen a két Ferrari töltötte a legtöbb kört a spielbergi aszfalton, a végére pedig Hamilton is tíz kör fölé jutott.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!