Dráma és kettős Ferrari-győzelem Bahreinben, Verstappen a hajrában esett ki
2022. március 20. 15:39
Nagy várakozés előzte meg a 2022-es szezon első futamát, amely óriási csatát ígért a Red Bull és a Ferrari között. Ez végül megvalósult, ám a Bahreini Nagydíjat lezáró drámára alighanem senki sem számított.
A rajtot az időmérő edzésen Max Verstappent alig több mint egy tizedmásodperccel megelőző Charles Leclerc várhatta a pole pozícióból, mellőle a címvédő, mögüle pedig csapattársa indult. A negyedik helyen Sergio Pérez igyekezett támadni a Ferrarikat, a Mercedesszel csupán ötödik Lewis Hamilton pedig alighanem úgy volt vele, hogy ha már az autójának tempója nagy valószínűséggel lassabb lesz a másik két topcsapaténál, igyekszik begyűjteni az esetleges lepattanókat. Mivel az idei évtől eltörölték az időmérős gumiszabályt, a versenyre mindenki szabadon választhatott keveréket, a két McLarent leszámítva pedig mindenki a lágy abroncsokon kezdett.
A rajtot a friss abroncsokon (az egész mezőnyből rajta kívül csak Magnussen kezdett nem használt Pirelliken) elrugaszkodó Leclerc jól kapta el, és miután meccselt egy kicsit Verstappennel az első kanyarban, viszonylag simán megtartotta a vezetést. Verstappen beállt mögé a második helyre, Sainz pedig maradt a harmadik, Hamilton viszont egy helyet előrelépve feljött negyediknek. Pérezt nemcsak ő, hanem Magnussen is átugrotta, a mexikói így visszaesett hatodiknak, de a 3. körig tudta csak tartani ezt a helyet.
A rajt nagy vesztese Valtteri Bottas volt, aki nyolc pozíciót veszítve a 14. helyig esett vissza, miután nem sikerült jól az elindulása, de Mick Schumacher sem örülhetett, a hatos kanyarban ugyanis bemutatott egy 360 fokos piruettet, miután Esteban Ocon hátulról megpöckölte. Nem sokkal később a franciát 5 másodperces büntetéssel sújtották.
Az élen Leclerc diktálta a tempót, Verstappen pedig a fékekkel küszködött egy kicsit, ami miatt csapata megkérte, hogy hamarabb emelje el a lábát a gázról az egyenesek végén, hogy kezdetben motorfékkel lassuljon, így kímélve a rendes fékeket.
Hátrébb Péreznek nem kellett ilyesmivel foglalatoskodnia, és a 10. körben megelőzte Lewis Hamiltont, ezzel pedig feljött a 4. helyre. Az élen Leclerc 2,5-3 másodperc közötti előnnyel autózott Verstappen előtt, akit Sainz közel 5 másodperces lemaradással követett. Ez volt az az időszak a versenyen, amikor a pilóták egyre jobban elkezdtek szenvedni a gumikopással, aminek eredményeként a 11. kör végén Hamilton és Alonso is kiment kerékcserére. Előbbi kemény, utóbbi közepes gumikat kapott.
Verstappen a 14. kör végén látogatta meg a szerelőit egy újabb lágy szettért, Sainz pedig egyenesen követte őt a boxba, és szintén piros oldalfalú Pirelliket kapott, méghozzá vadonat újakat. Egy körrel később Leclerc és Pérez is érkezett, előbbi lágyakon, utóbbi közepeseken távozott, a mexikóinál tehát csapattársáétól és a két Ferraritól eltérő stratégiát alkalmaztak.
Egyelőre azonban ennél sokkal érdekesebb volt, hogy Leclerc közvetlenül Verstappen elé jött vissza a pályára, de sikerült megtartania az első helyet,
a holland azonban a következő körben elviharzott mellette a célegyenesben, hogy Leclerc a 4-es kanyar felé rögtön visszaelőzze.
Ugyanezt eljátszották még egyszer a következő körben is, majd harmadjára Verstappen már az addigiaknál jóval messzebbről próbálkozott, a monacói mellé vetődve pedig jól el is fékezte a jobb első gumiját, és a pozíciót sem tudta megtartani.
Leclerc ezután elkezdett elszakadni, de még nem volt vége a párharcnak. A második etapok alatt a napnál is világosabbá vált, hogy mindenki a vártnál sokkal jobban küzd a gumikopással, Sainz még azt is felvetette a rádióban, hogy három kiállásra kellene váltaniuk, Verstappen pedig az 57 körös futam 27. körében már arra panaszkodott, hogy a második lágy szettje is teljesen elfogyott.
A címvédő a 30. kör végén ki is jött és közepes keverékre váltott (továbbra is kötelező legalább két különböző típust használni a versenyen, amennyiben nem esik az eső), majd a már 4 másodpercesnél is nagyobb előnybe kerülő Leclerc azonnal követte. Ezúttal elmaradt a csata, de a holland lila szektoridőket szórva így is nagyon közel került a Ferrarihoz, majd dühöngött egy sort a rádióban,
mondván ha nem mondják azt neki, hogy vigyázzon a kivezető körön a gumikra, simán átvehette volna a vezetést.
Sainz és Pérez a 33. körig várt a második kiállásdalé, a spanyol közepeseket, a mexikó lágyakat kapott, és miután csak alig több mint 2 másodperccel volt a harmadik helyen autózó vörös autótól, a dobogóért zajló csatára is készülhettünk.
Eközben a Ferrari-Red Bull négyes mögött a két Mercedesnek csendes futama volt, hiába próbálkoztak lágy-kemény-közepes elosztással, így sem volt esélyük a dobogó közelébe kerülni (gondolhattuk ekkor), és Hamilton-Russell sorrendben szépen elautókáztak az ötödik és hatodik helyen.
Úgy tűnt, hogy az élen Verstappen szépen bekíséri a célba a gumijaival jobban bánó Leclerc-t, de a 43. körben a Red Bull váratlant húzott és mindkét autóját kihívta lágy gumikért.
A Ferrari csak Sainz-al reagált, Leclerc-t kint hagyta, mondván elég jó a tempója ahhoz, hogy megőrizze az előnyét a lágy gumis Verstappennel szemben. Ekkor azonban felgyorsultak az események, a holland ugyanis problémákkal szembesült és egyre nehezebben tudta kormányozni az autóját.
Mindezt megfejelve Pierre Gasly Alpha Taurija egyszer csak kigyulladt és félreállt a hármas kanyar után,
pályára csalogatva a biztonsági autót. Leclerc ezzel megmenekült, mert volt még ideje kiállni lágy gumikért. Rajta kívül sokan mások is így tettek, kivéve Mick Schumachert, aki ezzel feljött a már pontszerző tizedik helyre.
Gasly autójának eltakarítását elég sokáig húzták, így mindössze hat körrel a vége előtt folytatódhatott a verseny. A Haas taktikája nem jött be, Cunoda ugyanis azonnal megelőzte Schumachert, míg az élen Leclerc simán megtartotta a vezetést, Verstappen pedig egyértelműen szenvedett a kormányozhatósággal. A problémái olyannyira súlyosbodtak, hogy hamarosan Carlos Sainz kifékezte őt a 11-es kanyarban,
közvetlenül ezután pedig végérvényesen megadta magát a Red Bull, miközben Verstappen az akkumulátort szidta és a box felé vette az irányt.
A drámának ezzel azonban még nem volt vége, Lewis Hamilton ugyanis támadás alá vette Pérezt a harmadik helyért. A másik RB18-as is kezdett lassulni, ám úgy tűnt, Pérez kitarthat, azonban az utolsó kör elején hirtelen megállt alatta a motort, így az ő futama a kettes kanyarban ért véget.
Az élen a két Ferrari senkitől sem zavartatva kocogott be kettős győzelmet aratva. Ez volt a Scuderia első sikere a 2019-es Szingapúri Nagydíj óta, egyben az első kettős győzelme is, hiszen azon a futamon Vettel-Leclerc sorrendben értek be. A harmadik hely a gyengélkedő Mercedesszel Lewis Hamiltoné lett, mögötte Russell, Magnussen, Bottas, Ocon, Cunoda, Alonso és Csou volt a pontszerzők további sorrendje, az Alfa Romeo kínai versenyzője tehát debütáló futamán pontot szerzett.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.10.18. - 19:30United States Grand Prix - 1st Practice |
2024.10.18. - 23:30United States Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.10.19. - 20:00United States Grand Prix - Sprint |
2024.10.20. - 00:00United States Grand Prix - Qualification |
2024.10.20. - 21:00United States Grand Prix - Race |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, nemsokára kezdődik a Forma-1-es Bahreini Nagydíj, vagyis a 2022-es idény első futama. A mezőny 98 nap után lép pályára versenykörülmények között, vagyis immáron több mint három hónapja várunk erre a pillanatra. A hétvége eddigi eseményeit az alábbi linkekre kattintva olvashatják el.
A monacói pilóta 123 ezreddel múlta felül riválisát, és az F1 hivatalos YouTube-cstornáján közzétettek egy videót, ahol folyamatosan látni lehet a kettejük közötti különbséget. Ezen látszik, hogy az egyenesekben a Red Bull volt a jobb, de a kigyorsítások a Ferrarinak sikerültek jobban. Az is egyértelmű, hogy Verstappennek rosszul sikerült az utolsó kanyar, többek között erről is szó van az alábbi cikkben.
Na nem a futamról esett ki, hiszen az még el sem kezdődött, hanem a pilótaparádét fejezte be hamarabb, mint a többiek. Hogy miért, azt lehet, hogy csak ő tudja, de amikor visszaértek a célegyenesbe, egyszer csak úgy gondolta, hogy leszáll a versenyzőket szállító buszról.
Nem a pilóták sorrendjét tekintve, hanem a pályán. Martin Brundle, a Sky Sports szakkommentátora elmondta, hogy a rajtkockák mellett lévő sárga csíkokat, amelyek azt jelzik, hogy a pilótáknak pontosan hova kell állniuk, meghosszabbították, és jelenleg 4 méteresek. Ennek oka, hogy a korábbi verzió a versenyzők egyszerűen nem látták az új autókból.
A hétszeres világbajnok új sisakfestéssel jelentkezett, és elmondta, hogy miért döntött így. Úgy gondolta, hogy a korábbi lila fejvédőjében nehéz őt megkülönböztetni Russelltől, és ezt felvetette a csapatnak is. Végül a sárga mellett tették le a voksukat, amelyet pályafutása elején is használt. Az árnyalaton viszont változtatott, mert úgy gondolta, hogy a glória miatt a régi nem lenne az igazi. Más kérdés, hogy ennek következtében egykori riválisáéra, Nico Rosbergére hasonlít a sisakja.
Ennek következtében változtattak a szabályokon, és Niels Wittich, az egyik új versenyigazgató közölte a csapatokkal, hogy szabálytalan előzés esetén nem fogja megkérni az istállókat, hogy versenyzőjükkel adassák vissza a pozíciót, vagyis önállóan kell megítélniük, hogy a manőver érhet-e büntetést. Ezzel a lépéssel a rádión történő viták számát akarják csökkenteni.
Az első ötből ők vannak kevésbé kedvező helyzetben, mivel a két Ferrari és Verstappen egyaránt megspórolt egy vadonatúj C3-as szettet. Ami a közepeseket és a keményeket illeti, azokból mindannyian rendelkeznek egy-egy friss szettel.
Az olasz gumigyártó nem is hozott fel egykiállásos taktikát lehetőségként. Szerintük a lágy-közepes-lágy, valamint a lágy-kemény-lágy hasonlóan gyors lehet, de alternatívaként megemlítik a lágy-kemény-közepest is. Ennek fényében meglátjuk, hogy hányan indulnak a C1-eseken vagy a C2-eseken.
Pár órával ezelőtt az F1 mezőnye összeállt egy közös fényképre az F1, illetve az FIA vezetőivel. Persze a fotó bizonyos szempontból hiányos, hiszen Sebastian Vettel nem szerepel rajta, őt természetesen itt is Hülkenberg helyettesítette.
Egyelőre beigazoldóni látszik a Pirelli jóslata, ugyanis a 20-ból 18 pilóta a lágyakon kezd. A két kivételt a McLarenek jelentik, hiszen Norris és Ricciardo is a közepeseken rajtol.
Az első tízből csak Leclerc és Magnussen döntött úgy, hogy új gumikon kezd, utánuk viszont mindenki friss abroncsokon van. Meglátjuk, hogy ez hogyan befolyásolja a rajtot.
Az első három simán eljött, de a mexikói pilótát Hamilton és a kiválóan rajtoló Magnussen is megelőzte. A rajt nagy vesztese Bottas volt, aki a 14. helyre esett vissza.
Verstappen már majdnem DRS-távolságon kívül, Sainz esetében ez már meg is történt. Hamilton azonban egyelőre fél másodpercre van a spanyol pilótától. Russell feljött a 7. helyre, jelenleg Pérez mögött van.
A dán pilóta ugyancsak közel volt Hamiltonhoz, de elfékezte az első kanyart, így Pérezzel szemben kellett védekeznie. Egy ideig úgy tűnt, hogy visszaverheti a Red Bull támadását, de végül visszaesett a 6. helyre.
A spanyol versenyző hátránya már több mint 2 másodperc Verstappen mögött, aki tartja a tempót Leclerc-rel. Hamilton még mindig DRS-en belül van.
Esteban Ocon volt az elkövető, és az esetet máris vizsgálják a sportfelügyelők. Schumacher azonban csak a francia versenyzővel szemben veszített pozíciót, így a 13. helyen halad.
Magnussen még egy pozíciót veszített, ezútal Russell ment el mellette. Ezzel a három élcsapat pilótái foglalják el az első hat helyet.
Pár perccel ezelőtt kijelentette, hogy a motorfékkel érdekes dolgok történnek. Hátránya már közel 2 másodperc Leclerc-rel szemben. Eközben Schumacher Bottast próbálta megelőzni, de ehelyett Csou előzte meg őt, így visszaesett a 15. helyre.
A spanyol versenyző hátránya már 4 másodpercnél is több Verstappen mögött, kérdés, hogy spórolni próbál, vagy nem tud ennél gyorsabban menni. Mindenesetre Hamilton és Pérez is DRS-távolságon belül van az előtte autózóhoz képest.
A thai versenyző kiválóan rajtolt, így a Williamsnél erősebb autók elé került. Bottas az imént visszaelőzte, most Csoun a sor, hogy megtegye ugyanezt.
Előbbi a csapatnak jelezte a problémát, míg utóbbit figyelmeztették, hogy figyeljen erre. A Ferrarinál egyelőre nem jelentkeztek ilyen jellegű problémák.
A mexikói pilóta így feljött a 4. helyre, miután a 4-es kanyarnál hárította riválisa visszatámadását. Sainz mögött azonban 3 másodpercre nőtt a lemaradása, részben a csatának köszönhetően.
A hétszeres világbajnok keményekre váltott, és rögtön a boxkijárat után hibázott, aminek következtében Csou is megelőzte, és egészen a 12. helyig esett vissza. Verstappen eközben nagyon szenved a kigyorsításoknál.
A brit pilóta elmondta, hogy egyáltalán nincs tapadása, ami érthető is, hiszen a keményeken jött vissza. Annyira rossz azonban nem lehet a helyzete, mert Csout az imént sikerült visszaelőznie.
A mexikói pilóta 2,6 másodpercre csökkentette a hátrányát a Ferrari versenyzőjével szemben. Eközben a Williams is kihozta Albont, és az ő 2,7 másodperces kerékcseréjük 7 tizeddel bizonyult gyorsabbnak a Mercedesénél.
A holland versenyzőt szintén kihozták, ám Hamiltonnal ellentétben lágyakat kapott. Mindez egyértelműen azt jelenti, hogy stratégiai úton akar a Ferrari elé kerülni. Ezzel az is biztossá vált számára, hogy még egyszer jönnie kell, de vélhetően ez a többieknél is így lesz.
A Ferrari lekövette a Red Bullt, és Leclerc egyelőre a holland pilóta előtt maradt, de ő frissebb gumikon támadhat. Eközben Sainzot és Pérezt is kihozták, de utóbbi közepeseket kapott.
A címvédő a célegyenes végén kifékezte a monacói versenyzőt, ám ő nem adta fel, és a 4-es kanyarból kigyorsítva vissza tudta előzni a holland versenyzőt, így visszavette a vezetést.
Az utóbbi években ritkán látható csata alakul ki Leclerc és Verstappen között. Ugyanaz történt, mint az előző körben, a célegyenesben a holland pilóta előzött, de aztán riválisa visszavette a vezetést. Kérdés, hogy a következő körben Verstappen türelmes lesz-e, és csak később előzi meg Leclerc-t.
Ugyanazt a manővert akarta megcsinálni, mint az előző két körben, és részben sikerült is, ám túlságosan mélyet fékezett. Amellett, hogy Leclerc szinte azonnal megelőzte, ez a gumiknak sem tett jót.
Legalábbis annyira, hogy Verstappen kikerüljön a DRS-távolságból, így ebben a körben nem tudott támadni. Eközben Alonso is elfékezte a gumikat, a spanyol pilóta jelenleg a 9. helyen halad.
Persze nem az egész versenyre, hanem csak erre az etapra, és most már érdemes arra figyelnie, hogy minél kevésbé maradjon le a következő kerékcseréig. Hátul Schumacher előzte meg Norrist, aki még a kerékcseréjét sem teljesítette, és így áll a 15. helyen.
Amellett, hogy egyre jobban leszakad Leclerc-től, Sainz is közelít hozzá. Persze a spanyol versenyző hátránya több mint 7 másodperc, de az előző körben fél másodpercet adott a címvédőnek.
A rajtnál sokat veszített, és jelenleg is csak a 12. helyen áll. Most Cunodát támadja, ám a japán pilóta egyelőre ellenáll, kérdés, meddig.
Pontosabban arra kérte csapatát, hogy vegyék számításba ezt a lehetőséget. Kérdés, hogy ennek mennyi értelme lenne, hiszen Norris már 23 kört tett meg a közepeseken.
A három körrel frissebb gumikkal rendelkező Ocon utolérte Alonsót, és nem kizárt, hogy nemsokára megtámadja. Bottas ezt ismét megtette Cunodával, de az előzés ezúttal sem jött össze a finn versenyzőnek.
Mindössze 14 kört tett meg a közepeseken, de láthatóan nagyon lassú volt. Ocon így üres pályán hajthat, hiszen Gasly közel 10 másodpercre van előtte.
Most tartunk körülbelül annyinál, mint amennyi a kiállások előtt volt, ám keményebb gumikon aligha működhet az elévágás ennél a különbségnél. Ami viszont Sainzot illeti, a spanyol pilóta nem tudott rá érdemben közeledni.
A brit versenyző egészen pontosan még az előző körében teljesítette második kerékcseréjét, és ez sem sikerült jól, hiszen 3,9 másodpercet állt. Ezúttal közepeseket kapott, és figyelmeztették, hogy ne hajtsa szét őket. Hamilton a 8. helyre jött vissza Gasly mögé.
Igen, ez ma nagy szónak számít, igaz, csak Latifi Williamse mellett ment el a 8-as kanyarban, és jött fel a 17. helyre. Albon szintén pozíciót veszített, mellette Stroll ment el a 15. helyért.
Mindezt Leclerc-nek jelentették. A mezőny már teljesítette a táv felét, így elképzelhető, hogy valóban nem lesz szükség a keményekre.
A Red Bullnál hasonlóan gondolkodhatnak, mint a Ferrarinál, hiszen Verstappen a C2-eseket kapta meg az előző kör végén. 3 másodpercig tartott a csere, de teljesen tiszta pályára jött vissza.
Nagy volt a különbség, ráadásul a Ferrarinak jobban is sikerült a csere, így Verstappen DRS-en kívül volt, amikor Leclerc visszajött, most pedig már 2 másodperc a hátránya. A holland pilóta kifakadt a rádión, hogy mindkétszer jobban megnyomhatta volna a kivezető körét, és legközelebb így is fog tenni. Hamilton közben megelőzte Magnussent, és feljött a 6. helyre.
Sainz és Pérez csak most teljesítette a kiállását, előbbi közepes, utóbbi lágy abroncsokat kapott. Verstappen megfutotta a leggyorsabb kört, és szóltak neki, hogy nyomatja, ami a csövön kifér.
Jelenleg 2,2 másodpercre van Sainztól, de eggyel lágyabb abroncsokon. A másik oldalon persze kérdés, hogy a gumik kibírják-e a hátralévő 23 kört.
A dán versenyző az imént állt ki másodszor kerékcserére, az Alpha Tauri pilótája viszont ezt már korábban megtette, így el tudott menni a hideg gumikon lévő riválisa mellett. Jelenleg a 9. helyért küzdenek, de előttük a két Alfa Romeo még csak egyszer járt a boxban.
Bár a dán pilóta bal elsője egy kicsit blokkolt, mivel Gasly is megcsúszott, a célegyenes utáni kigyorsításon vissza tudta venni a 9. helyet. Ebből időközben 8. lett, hiszen Bottas kiment előlük a boxba.
Ez azrt talán túlzás, de a spanyol versenyző így értékelte a történteket. Az egyes kanyarban körözte le a kanadai pilótát, aki kétségtelenül közel került hozzá, de azért talán nem volt olyan veszélyes a helyzet.
A Ferrari pilótája 3,2 másodperccel vezet Verstappen előtt, ami viszonylag kényelmesnek mondható. Persze ha esetleg hamarabb elkopnak az abroncsai, mint a Red Bullnak, akkor még könnyen bajba kerülhet.
A kétszeres F1-es világbajnokot Cunoda előzte meg, így jelen állás szerint ő szerzi az utolsó egységet. Az Alpine versenyzője a 15. körénél tart a keményeken, és ahogyan előző etapjának végén, ezúttal is szenved.
Már 4 másodperccel vezet, így a Ferrari-szurkolók lassan elkezdhetik elhinni, hogy két és fél év után kedvenceik futamot nyernek. A pontszerzők közül egyébként mindenki biztonságban érezheti magát, egyedül Sainz és Pérez között kisebb a különbség 3 másodpercnél.
Alonsót már megelőzte, és Cunodától is kevesebb mint 2 másodpercre van. A finn pilóta 6 körös közepeseken hajt, míg riválisa 13 körös lágyakon.
Leclerc-rel nem sokkal korábban közölték, hogy sokkal kevésbé kopnak a gumijai, mint Verstappennél. A Red Bull pedig hamarosan ki is hozta Verstappent, így visszaesett a 3. helyre Sainz mögé, miután Pérez már korábban kiállt.
Úgy néz ki, fontosabbnak tartották, hogy Pérezre reagáljanak, és jól is tették, mert a spanyol versenyző visszajött a mexikói elé. Verstappen eközben közölte, hogy a pálya minden részén vannak problémái.
A francia versenyző szerencsére azonnal kiugrott az Alpha Tauriból. A versenyirányítás először virtuális, majd rendes biztonsági autót rendelt el. Russell ennek megfelelően azonnal ki is állt (Hamilton pár körrel koorábban már megtette).
Ez természetesen várható volt, smint ahogyan az is, hogy lágyakat tesznek vissza neki. Kérdés, hogy a biztonsági autó kedvez-e Verstappennek, hiszen egyrészt így utolérte Leclerc-t, másrészt viszont ha problémái vannak az autó irányításával, akkor Sainz is megtámadhatja. Mérnöke mindenesetre közölte vele, hogy a Red Bull szerint nem áll fenn megbízhatósági gond veszélye.
Ez az üzenet igen gyakran elhangzik ilyenkor. A monacói pilóta többször kiment a Safety Car mögül, vélhetően ezzel is próbálta jelezni Bernd Mayländernek, hogy gyorsabban is mehetne.
Ennek bizonyára az az oka, hogy a pályamunkások nem tartják elég biztonságosnak, hogy hozzáérjenek. Jelenleg a 49. körben tartunk, ezt leszámítva még 8 van hátra.
A holland pilóta szerint nagy tempónál okoz gondot a kormányzás, ami nyilvánvalóan nem jó, ha a győzelemért harcol, de mérnöke annyi jó hírt közölt vele, hogy ennél nem lesz rosszabb a helyzet. A biztonsági autó vélhetően nemsokára elhagyja a pályát, miután a lekörözötteket már elengedte.
Az 50. kör végén kiment a biztonsági autó, így újraindult a versenyzés. Leclerc jól jött el, Verstappen kevésbé, így támadás helyett Sainzra kellett figyelnie. Az 1-es kanyarban tartotta a belső ívet, és a spanyol pilóta később sem tudta megelőzni, ám Leclerc máris közel másfél másodperccel vezet.
Ez persze nem meglepő, hiszen a biztonsági autó alatt váltott. Csou közben Schumachert támadja a 12. helyért, egyelőre sikertelenül.
Leclerc már több mint 2 másodperccel elhúzott, Sainz viszont tartja a tempót Verstappennel, és továbbra is DRS-távolságon belül követi őt. Ugyanez igaz Pérezre, illetve Hamiltonra is.
Verstappen így valamelyest fellélegezhet, csapattársa viszont kevésbé, mert Hamilton még mindig közel van hozzá. Hátrébb Csounak sikerült megelőznie Schumachert, így feljött a 12. pozícióba.
A címvédő úgy érezte, hogy az akkumulátorral vannak gondjai, ám a csapat nem látott semmit. Előbb csak Sainz előzte meg, majd teljesen lelassult, és vissza kellett hajtania a boxba. Ezzel Ferrari 1-2 az állás.
Pérez jelentette, hogy erőt veszít, így nem véletlen, hogy Hamilton közel van hozzá. Lehet, hogy a legvégén vérzik el mindkét Red Bull?
Közben Russell is közelít hozzájuk, látszik, hogy a mexikói pilóta feltartja őket.
A mexikói pilóta az 1-es kanyarban vesztette el az autót, de aligha a saját hibájából. A kör végén pedig Leclerc-t inti le elsőként a kockás zászló, aki pályafutása 3. győzelmét könyvelheti el.
Három éve szintén Bahreinben autózott élete első győzelme felé, ám technikai hiba miatt végül csak a 3. helyet szerezte meg.
Zsinórban a 16. idényében áll dobogón, amivel már ő az egyedüli csúcstartó. Ami pedig az összes idényt illeti, beállította a másik hétszeres világbajnok csúcsát, ugyancsak 16-tal. Rajta kívül az 5. Magnussen és a 6. Bottas is elégedett lehet, és ne feledjük, hogy Csou élete első futamán pontot szerzett. Az első tíz sorrendje tehát Leclerc, Sainz, Hamilton, Russell, Magnussen, Bottas, Ocon, Cunoda, Alonso és Csou. Mi ezzel meg is köszönjük figyelmüket, hamarosan jelentkezünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal!