Élő közvetítésünk a Bahreini Nagydíjról
2023. március 05. 15:49
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.09.20. - 11:30Singapore Grand Prix - 1st Practice |
2024.09.20. - 15:00Singapore Grand Prix - 2nd Practice |
2024.09.21. - 11:30Singapore Grand Prix - Last Practice |
2024.09.21. - 15:00Singapore Grand Prix - Qualification |
2024.09.22. - 14:00Singapore Grand Prix - Race |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Olvasóinkat a Bahreini Nagydíj élő közvetítésében! A szezonnyitó versenyen fordulatos események után a tavaly megszokott két csapat indul az élről, hiszen az első sorból a Red Bull, míg a másodikból a Ferrari két pilótája indulhat. Azonban a sokadvirágzását élő Fernando Alonso és a mögüle induló Mercedesek is nagyszerű versenytempót mutattak a hétvége eddigi részében, így óriási csata várható a dobogós helyezésekért.
Charles Leclerc nem póbálkozott az időmérő végén, mert a Ferrari meg akart őrizni egy új szett lágy gumit. Sergio Pérez elmondása szerint viszont a Red Bull egyértelműen a versenyre koncentrált, így meglepte őket az első sor megszerzése. A Mercedesnél már kevésbé voltak elégedettek a kvalifikációt követően.
Az Alpine-hoz érkezett Pierre Gaslynak nem sikerült továbbjutnia a Q1-ből, a 17. legjobb időt autózta. Utólag kiderült, a leggyorsabb körén túlságosan kiszélesítette a 15-ös kanyart, így visszasorolták az utolsó helyre. Csapattársa, Esteban Ocon ráadásul bebizonyította, hogy az autóval a 9. hely sem volt elérhetetlen.
Az időmérő után pedig még egy rossz hírt kapott Gasly: bokszutcai sebességtúllépés miatt 100 eurós pénzbüntetéssel sújtották.
A története 50. versenyhétvégéjén szereplő Aston Martin egyértelműen a negyedik erővé fejlődött, ha nem előrébb. Fernando Alonso tudta, hogy ez bekövetkezik, de azt nem, hogy ilyen hamar. Csapattársa, a kerékpárbaleset után csuklóműtéten átesett Lance Stroll pedig elárulta, hogy milyen sérülései és élményei voltak a spanyolországi incidens után.
Az olasz gumiabroncsgyártó, a Pirelli mindenképpen két kiállást jósol, és azt tartja célszerűnek, ha a lágyakon rajtol el a mezőny. Hamarosan meglátjuk, ki nem fogadta meg a tanácsot.
Három tény, ami nem a holland sikere mellett szól; és egy érdekesség, ami miatt nem is biztos, hogy jó lenne számára a győzelem:
– Verstappen 21 különböző pályán nyert már F1-es futamot, de a bahreini nincsen közöttük (a jelenlegi mezőnyből Hamilton 5, Alonso 3, Leclerc és Pérez 1-1 sikert ért el itt)
– a Red Bull 2013 óta nem állhatott a dobogó tetejére Bahreinben – ugyanakkor a Mercedes 2014 óta mindig képviselte magát a legjobb háromban
– tavaly (miután nagyot harcolt Leclerc-rel) ő és Pérez is a hajrában volt kénytelen feladni a bahreini futamot az üzemanyagpumpa meghibásodása miatt
– a Bahreini Nagydíj nyertese 2016 óta mindig (tehát az elmúlt hat évben) a világbajnokság össszetettjének 2. helyén zárta az évet
Az FIA jelentése szerint mindkét Red Bullban kicserélték a belső égésű motor bevezető olajpumpáját, Leclerc Ferrarijában pedig az energiatárolót cserélték ki. Természetesen egyikért sem járt még büntetés a csapatoknak.
Ahogy az egész hétvégén, úgy most is 0%-ot ír az előrejelzés a csapadékra. Ugyanakkor a negyed órával ezelőtti naplemente miatt a pálya és a levegő is fokozatosan hűlni fog, ami befolyásolhatja a versenyt.
Elindult a mezőny a gumik bemelegítésére, mielőtt nekivág az 57 körös versenynek. Emlékeztetőül a rajtsorrend:
Verstappen, Pérez, Leclerc, Sainz, Alonso, Russell, Hamilton, Stroll, Ocon, Hülkenberg,
Norris, Bottas, Csou, Cunoda, Albon, Sargeant, Magnussen, Piastri, De Vries, Gasly.
Az első tíz pilóta Leclerc kivételével használt lágyakon, a monacói és mögöttük mindenki újakon. Kivéve Magnussen, aki a kemények mellett döntött.
Leclerc lerajtolta Pérezt, és majdnem Sainz is, de végül a mexikói maradt harmadik. Verstappen könnyedén jött el.
Mindkét Mercedes megelőzte a spanyolt a rajt után, Stroll össze is ért vele. Hamilton Russell mellett is elment. Bottas a legnagyobb javító, Hülkenberg viszont 4 helyet esett vissza.
2 másodperc feletti a holland és Leclerc között a különbség. A monacóit 1,5 másodperccel követi Pérez, Alonso pedig leszakadóban Russelltől is.
Leclerc-nél úgy tűnik, csak a rajtnál segített az új lágy gumi, amit a célegyenes végén el is fékezett egy kicsit. Magnussen a keményeken az utolsó helyre csúszott, Stroll visszaelőzte Bottast a 8. helyért.
A Williamsek már a 11. és a 13. helyen, Albon már Ocont támadhatja a pontszerző helyekért.
5 másodperc felett a holland előnye, Pérez pedig DRS-távolság környékén mozog Leclerc-hez képest. A Mercedesek is gyorsnak tűnnek, lassan Sainz nyakára érkezik a két Ezüstnyíl.
Russell szerint ő tudna gyorsabban is menni, de Hamilton feltartja őt. A csapat szólt neki, hogy a hétszeres világbajnok küszködik, ezért nem tud Sainzra tapadni. Helycsere azonban még nincsen a két Mercedes között.
Gasly váltott először keményekre, de biztosan nem ez lesz a szezon leggyorsabb kerékcseréje.
Mármint Russellre, akit továbbra is feltart Hamilton. Közben Norris és Cunoda is a bokszban járt.
Bottas volt az első, aki a pontszerző helyekről állt ki kereket cserélni, őt Hamilton követi. Russell előtt nem marad segítő, így Alonso DRS-sel veszélyeztetheti.
Alonso sokadik próbálkozásra, szép manőverrel ment el Russell mellett, akire Stroll is azonnal megérkezett.
Leclerc és Sainz egy körben cserélte le a lágyakat keményekre, a spanyolnak ez nagyon lassan sikerült. Russell is a bokszban, Piastrinak pedig kormánykereket is cserélnie kellett.
A hollanddal reagált a Ferrarira a Red Bull, ő viszont lágyakat kap, és Pérez mögé érkezik vissza. Piastri közben nem tud visszatérni a pályára, ő az első kieső.
Ocont 5 másodperces időbüntetéssel sújtották, amiért rosszul állt fel a rajtrácsra. Alonso, majd Stroll is a bokszban.
Bottas Alonsót és Strollt is megelőzte a korai kerékcsere miatt, így egy ideig a 6. volt. Ám ezután megérkezett rá az egyik Aston Martin, Alonso már el is ment mellette.
A mexikói 3,5 másodperccel érkezett meg Leclerc mögé a kerékcsere után, de ő ismét lágyakat kapott. Közben Russell is megelőzte Bottast.
Piastri kiesése után Norris 11,7 másodperces kiállást hajtott végre, ezzel az utolsó helyen áll.
Ocon letöltötte volna a büntetését a bokszban, de nem várta ki a csapat az 5 másodpercet, így ismét kapott egy büntetést, ezúttal 10 másodperceset.
Alig tud közeledni hozzá Pérez, még mindig 3 másodperc az előnye a mexikóival szemben. Verstappennel szemben viszont továbbra is 11 másodperc a lemaradása.
Csak írnunk kellett, hirtelen rohamosan elkezdett fogyni Leclerc előnye, már 2 másodperc alatt a különbség. A mexikói folyamatosan ontja magából a leggyorsabb köröket.
A Norris-Ocon párharcot 2022-ben a középmezőnyben láthattuk, ezúttal az utolsó hely elkerüléséért előzte meg a brit a franciát.
A csapat szerint kevésbé kopik a spanyol autóján a gumi, mint a Mercedeseken, ezt az is mutatja, hogy már 2 másodpercen belül van Alonso Hamiltonhoz képest.
Pérez a célegyenes végén bevetődött Leclerc mellé, aki visszatámadott, de végül maradt a mexikói a második helyen. Verstappen mögött 14 másodperc a páros lemaradása.
A mexikói már 3 másodperc feletti előnnyel rendelkezik Leclerc-rel szemben. Közben elkezdődtek a második kerékcserék is a mezőny második felében.
Ocon bement letölteni a 10 másodperces büntetését, de túllépte a sebességhatárt a bokszban. Jöhet egy újabb 5 másodperces büntetés az Alpine-nál...
Verstappen 14 másodperccel vezet Pérez, 18,5-lel Leclerc, 31-gyel Sainz, 34,5-lel Hamilton, 36,5-lel Alonso, 42-vel Russell, 44-gyel Stroll előtt. Ez az első nyolc sorrendje.
Másodszor is keményeket kapott a finn, várhatóan már végig akarja teljesíteni a hátralévő időt ezeken a gumikon. Most a 11., de előtte még mindenki jön legalább egyszer.
Hamilton és Stroll, majd Sainz és Russell is egyszerre érkezett a bokszba, mindannyian keményeket kaptak. Stroll a már felmelegedett gumikon meg is előzte Russellt.
Hamiltonnál egy egész másodperccel körönként, pedig egyforma gumikon vannak. Már csak 6,5 másodperc a lemaradása a brit mögött a 6. helyért.
Leclerc is a bokszban,szintén keményeket kapott. Hamarosan a Red Bull-nál is reagálni kell rá.
Az energiaitalosok szintjén lassú volt Pérez kerékcseréje, de könnyedén maradt Leclerc előtt. Alonso is a bokszba érkezett.
Mindenki teljesítette a második kerékcseréjét is, így Verstappen, Pérez, Leclerc, Sainz, Hamilton, Alonso, Stroll, Russell, Bottas, Albon az első tíz sorrendje, mindannyian kemény gumikon vannak.
A spanyol könnyedén előzte meg a britet, de némileg váratlanul Hamilton visszajött Alonso elé, így ismét ő az ötödik. Egyelőre.
A 10-es kanyarban tudott elmenni Hamilton mellett, akinek már nem volt válasza. Alonso mehet Sainz után a negyedik helyért.
Megállt Leclerc autója, elkezdődött a műszaki hibák sorozata idén is.
A 19 itteni futamon 11-szer volt SC-fázis, 2-szer pedig VSC-fázis, most úgy tűnik, elég az utóbbi. Kérdés, ki vállal be egy "ingyen" kerékcserét.
Az élmezőnyből senki nem ment ki a bokszba, és jól is tették, mert már folytatódik is a verseny.
Jelenleg Sainz a harmadik, de Alonso hamarosan egy másodpercen belülre kerül a spanyolhoz képest. Leclerc-t közben motoron vitték vissza a bokszutcába, Ocon pedig feladta a versenyt.
Alonso megérkezett Sainzra. Jelenleg Verstappen, Pérez, Sainz, Alonso, Hamilton, Stroll, Russell, Bottas, Gasly és Albon az első tíz sorrendje.
Sainz tovább bírta a védekezést, mint Hamilton, de végül mellette is elment a kétszeres világbajnok. Hamilton ráadásul már támadhatja is Sainzot.
Tíz körrel a vége előtt úgy tűnik, a negyedik helyért lesz a legnagyobb csata Sainz és Hamilton között. Esetleg még a hatodikért Stroll és Russell között. A többi pozícióért jóval nagyobbak a különbségek, hiszen Alonso máris ellépett honfitársától.
Nagyon Sainz nyakán van, de egyelőre előzési kísérletig sem jutott a brit.
Pérez és Alonso között akkora a különbség, hogy akár a leggyorsabb körért járó pluszpontra is rámehet a mexikói.
Hamilton hosszú idő óta először 1 másodpercen kívülre csúszott Sainzhoz képest. Stroll kiszélesítette az egyik kanyarját, de Russell nem jelent rá így sem fenyegetést a 6. helyért.
Egyért legalábbis biztosan, ugyanis Cunoda megérkezett Albonra a 10-11. helyen. Hamilton hátránya 2 másodperc fölé nőtt Sainzhoz képest.
A rendszeres páyaelhagyásért 5 másodpercre büntették Hülkenberget, akinek a pontszerzését mindez nem befolyásolja.
Stroll iránt érdeklődött a spanyol, majd örömmel fogadta, hogy a csapattársa is értékes pontokat fog szerezni. Úgy néz ki, az Aston Martin szerzi a második legtöbb pontot. Még két kör.
Verstappen ott folytatta, ahol tavaly abbahagyta, ráadásul Pérez második helyével kettős győzelmet szerez a csapat. A holland a 6. pilóta az F1 történetében, aki sorozatban nyolc szezonban szerzett legalább egy futamgyőzelmet. Továbbá a 16. győzelmét szerezte 1-es rajtszámú autóban, ennél többet csak Michael Schumacher (52-szer) és Sebastian Vettel (29-szer) nyert 1-esben.
A spanyol a harmadik, mögötte Sainz, Hamilton, Stroll, Russell, Bottas, Gasly és Albon szerzett pontot. A leggyorsabb kör Csoué lett, így senki nem kap pluszpontot.
Az Alfa Romeo Csou kihozásával elvett egy pontot az Alpine-tól, ami később sokat számíthat. Most megköszönjük a figyelmüket, az összefoglalóval és az értékelésekkel hamarosan jelentkezünk!