Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.10.18. - 19:30United States Grand Prix - 1st Practice |
2024.10.18. - 23:30United States Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.10.19. - 20:00United States Grand Prix - Sprint |
2024.10.20. - 00:00United States Grand Prix - Qualification |
2024.10.20. - 21:00United States Grand Prix - Race |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Olvasóinkat a Miami Nagydíj időmérő edzésének élő közvetítésében! Ugyan a két Mercedes végzett az első gyakorlás élén, azóta a pálya rengeteget javult, miközben az Ezüstnyilak vibrációs problémákkal szembesültek. Az Aston Martin is szenved, Max Verstappen viszont hatalmas előnyre tett szertmindenkivel szemben, így várhatóan a második helyért lesz harc Sergio Pérez és a két Ferrari között. Ha Pérez a Ferrarik mögött zár, akkor pedig Verstappennek komoly esélye van, hogy jócskán növelje vasárnap az előnyét az összetettben.
A papírforma azonban fel is borulhat, ami tavaly is megtörtént Miamiban. Akkor is Verstappen volt a pole fő várományosa, ám az utolsó Q3-as körét elrontotta, így a két Ferrari indult az első sorból. Ugyan a futamon végül a holland zárt az élen, ez jól mutatja, hogy Floridában sem lehet biztosra menni. Ráadásul a szabadedzések alapján akár a feltámadó Alpine vagy a Haas is meglepetést okozhat, és könnyen lehet, hogy ennek valamelyik Mercedes vagy Aston Martin látja kárát.
A McLaren megcsúszása után Lando Norris harmadik edzésen bemutatott reflexe mellett nehéz szó nélkül elmenni, így mi sem tesszük.
Elon Musk a Red Bullnál, Jeff Bezos a McLarennél fordult meg szombaton.
---- separator ----gallery-content-type:e57018ed-a4cf-421b-8838-79ccafb9fa75---- separator ----AZ FIA jelentése szerint 30 százalék a csapadék valószínűsége a következő órában, így akár be is kavarhat a kvalifikáció során. Jelenleg szárazság van, 29 fokos a levegő, 47 fokos az aszfalt, de a páratartalom 57 százalékos.
A hollandnak kicserélték a sebességváltóját a szombati nap előtt, ez az ő Red Bulljában már a harmadik új a szezonban. A negyedik csere után majd jön a büntetés, várhatóan az év későbbi részében erre is sor kerül.
Ahogy a hétvége eddigi részében tapasztalhattuk, folyamatosan javul a pálya. Ha maradnak szárazak a körülmények, akkor az futhatja a legjobb időt, aki minél később fejezi be az utolsó gyors körét, így az egyes szakaszok végén jól kell időzíteniük a csapatoknak. Kezdődik a Q1!
Két perc után a Ferrari és az Aston Martin pilótái nincsenek a pályán, a többi 16 versenyző viszont igen.
Hülkenberg mutatta be az első gyors körén, de még a fal előtt összeszedte a Haas hátulját.
A két Red Bull az élen, az erős szelet jelentő mexikói 118 ezreddel előrébb. A Ferrarik és az Astonok is a pályán.
Red Bull-Ferrari-Red Bull-Ferrari az első négy helyen. Sainz lemaradása viszont már 4 tized feletti. Az Alpine mellett az Alfa is remekel, de Alonso is jó körön.
A brit és Magnussen nem figyelt egymásra, és az ütközés elkerüléséért Hamilton félrerántotta a kormányt, így viszont az első szárnyának egy darabját letörte a fal. Vissza is ment a bokszba.
Leclerc az élre ugrott 411 ezredes előnnyel. Russell kieső helyen állt, de a legutóbbi gyors körével feljött a nyolcadik helyre. Hamiltonnak az utolsó pozícióból kellene javítania.
Hamilton javít, de csak a tizedik helyre, ami még nem életbiztosítás. Ismét a két Red Bull vezet, ezek az idők viszont már biztosan elegek a Q2-höz. Sargeant, Albon, Cunoda, Norris és De Vries áll kieső helyen a hajrá előtt.
Az Alfák, a Haasok és az AlphaTaurik is majdnem egy másodpercet javultak, így a két Mercedes máris visszacsúszott a kieső helyekre, ahol Sargeant és a két McLaren is áll.
Minden, bajban lévő pilóta javított, a Mercedesek megmenekültek. Sargeant a hazai futamán csak a 20., rajta kívül Norris, Cunoda, Stroll és Piastri esett ki.
De Vries és Norris között 69 ezred volt, ez döntött a továbbjutásról. Cunoda a kiesése mellett viszont még azon is aggódhat, hogy veszélyes kiengedés miatt vizsgálat indult ellene.
Russell és Alonso is a top 10-en kívül zárt a Q1-ben, így nekik mindenképp előzniük kell valakit, ha a Q3-ba vágynak. Az Aston Martintól az elmúlt években nem lett volna meglepetés, ha nem jut be pilótájuk a harmadik szakaszba, idén azonban egyértelműen az lenne.
Elkezdődött a 15 perces Q2, Verstappen és Pérez nyitotta a sort, de Russell és Csou is azonnal a pályára hajtott.
Verstappen 1:27,110-es pályacsúccsal kezdte a Q2-t, Pérezt 218 ezreddel előzte. Öten még a bokszban, köztük a két Ferrari.
A két Red Bull mögé jött, méghozzá kevesebb mint négytizedes hátránnyal Verstappen mögé. A negyedik Hülkenberget szintén ennyivel előzi a spanyol, a Haasok egyelőre a Mercedesek előtt. Már csak Bottas nem jött ki a pályára.
Sainz két lila szektor ellenére 38 ezredes hátrányban Verstappentől, Leclerc és a két Alpine bejött Alonso mögé, de a két Haas elé.
Kevésbé veszélyes körülmények között, mint Hamilton, de a 4-es kanyarban a mexikói is elcsípte a falat, ám látszólag nem sérült a Red Bull.
A két Mercedes a Q1-hez hasonlóan ismét kieső helyről vág neki az utolsó körének, rajtuk kívül Magnussen, Csou és De Vries nem áll továbbjutó helyen. Bottas a legelső körével 1:27,5-öt autózott, ami az Alfától bombaerős a körülmények javulása ellenére is.
Ezúttal a Haasnál voltak figyelmetlenek, Hülkenberget engedték ki Alonso elé, a spanyolnak fékeznie kellett az ütközés elkerüléséért.
1:26,964 volt az új körrekord a két lila szektort autózó Charles Leclerc-től, de alig fél perccel később Verstappen ennél is 15 századdal gyorsabb volt.
Albon, Hülkenberg, Hamilton, Csou és De Vries búcsúzott.
Russell továbbjutása 52 ezreden múlott, de legalább az egyik Mercedes így ott van a Q3-ban. A végén Alonso bejött harmadiknak, megelőzve Sainzot és Pérezt, így bejelentkezett a top3-ra, de ez tőle már szinte elvárás idén.
Bottas és a két Ferrari kivételével mindenki a pályán a Q3 első perce után.
Egyre többen jelzik az erős szelet, mintegy 15 km/h-s északkeleti szél fúj. A hátsó egyenesben ez szinte hátszelet jelent.
Belehibázott az első gyors körébe a holland, így el is vette a gázt és visszatért a bokszba. Pérez azonban egy 1:26,841-es körrel kezdett, mögötte Alonso, Magnussen, Gasly, Russell és Ocon.
Leclerc két kiváló szektor után a végén csúszott meg, így csak a hetedik. Sainz köre sem volt tökéletes, ő Alonso mögé érkezett.
Az utolsó gyors körökre érkeznek a pilóták, itt már nem szabad hibázni. Leclerc a hetedik, Verstappen a kilencedik – jelenleg.
A gyors köre elején elvesztette a Ferrari hátulját: piros zászló, így senki nem javíthat!
Verstappen így a kilencedik helyről indulhat csak, Leclerc a hetedik. Pérez, Alonso, Sainz, Magnussen(!), Gasly, Russell, Leclerc, Ocon, Verstappen és Bottas az első tíz sorrendje. Most megköszönjük a figyelmüket, az összefoglalóval és az értékelésekkel hamarosan jelentkezünk!