A Közgáz Vizuális Brigád 20. születésnapját ünnepli októberben. Pálos György a filmhu-nak mesélt arról, hogyan jutott el a KVB az állati belsőségek készítésétől öt nagyjátékfilmen, tévézésen, lemezkiadáson, valamint a WC kicsempézésén át a velőscsontig.

A szép emlékű Marx Károly Közgazdaság-tudományi Egyetem filmfüggői 1983-ban döntöttek úgy, hogy Vizuális Brigádot kovácsolnak magukból. Az újszülött KVB kezdetben filmklubok szervezésével és Super 8-as filmek készítésével voksolt a hazai független filmkészítés felfuttatása mellett.

A csapatnak ekkor még csak Czabán György volt a motorja, a gimis kora óta filmesnek készülő és a filmgyárban a világosítótól fölfelé vezető ranglétrán lépegető Pálos György csak évekkel később csatlakozott a Brigádhoz. A konkrét kapcsot Szőke András képezte, akinek a Vattatyúk című filmje utómunkái közben épült be Pálos a KVB-be, amely többek közt állati belsőségeket szállított Szőke számára. Az Európa kemping forgatása során aztán a Czabán-Pálos KVB-páros már teljes értékkel működött együtt.

A két György magjához később csatlakozott a Magyar Független Filmszövetséget igazgató Győri Csilla. Az ő hármasuk látja el a szervező-produceri feladatokat, ám a csapat összetétele jóval nagyobb és állandóan változó: "van köztünk dramaturg, de nem mindenki filmes, van, aki a hang, a zene felől érkezett".

A KVB működési mechanizmusát Pálos tömören csak "pragmatikusként" jellemzi. "A filmterveink szokásos előkészítési fázisokon mennek keresztül. Nálunk is létezik egy klasszikus felelősségi rendszer, együtt dolgozunk, de minden egyes projektben van egy 'legegyenlőbb', aki az egészet kézben tartja. Az Országalmá-nál ez én voltam, a Feri és az édes élet-nél inkább a Czabán. De egyáltalán nem tekintélyelvű ez a felállás."