Mátrix előtti csend a mozikban

Vágólapra másolva!
A Mátrix-Forradalmak világpremierje előtt mindenütt - Amerikában és Budapesten is - megcsappant a mozik közönségének létszáma. Se nagy premierek, se nagy kasszasikerek nem kapcsolódnak az elmúlt hétvégéhez, csupán relatív sikert könyvelhetett el egy-egy alkotás. 
Vágólapra másolva!

És igen, Magyarország megmenti a Coen fivéreket! A budapesti mozikban továbbra is az élen áll legújabb filmjük, a Kegyetlen bánásmód, ami Amerikában már csak a kilencedik helyen áll, pedig a két országban majdnem egyszerre rajtolt. Természetesen a jegyárakból befolyó összeg alapján még mindig az Egyesült Államok eredményei nyomnak többet a latban, hiszen náluk még a sor végén kullogva is 2,6 millió dollárt kasszíroztak, míg nálunk befutóként is csak 12,2 millió forintot.

Hasonló a helyzet a Kill Bill első részével, mely Budapesten még mindig 11 ezer nézőt vonzott a hétvégén, és ezzel a második legnézettebb film lett, míg Amerikában már csak a hetedik.

A budapesti lista további előkelő pozícióit olyan filmek bitorolják, amelyek már rég lefutottak az amerikai piacon, így például a Bad Boys II, az Amerikai pite - Az esküvő, Az olasz meló, és a Pokolba a szerelemmel!. Ezek a produkciók - szinte minden héten ugyanebben a sorrendben - nálunk stabilan tartják ébren a közönség érdeklődését. Már-már lefutott, de még több hónap után is behoz néhány milliót A Karib-tenger kalózai, A szövetség és a Minden6ó.

Relatív értelemben azonban a hétvége legnagyobb sikerét Larry Clark botrányműve, a Ken Park aratta, melynek egyetlen kópiája 2552 nézőt szórakoztatott - és képesztett el - egyetlen budapesti moziban. A kamaszok perverzióit, aberrációját, és sanyarú életét bemutató művészfilm az adatok szerint minden alkalommal zsúfolásig töltötte a mozitermet.

Kudarcot vallott viszont a Válás francia módra című vígjáték, James Ivory legújabb alkotása, mely Amerikában is megbukott. Nem csoda: az idős mester kései munkája már nyomába sem ér a korábbiaknak (Napok romjai, Szoba kilátással, Szellem a házban), így nemhogy Oscarra nem lehet esélyes, de a közönség körében is hűvös fogadtatásra lelt. Úgy látszik, két főszereplője, Kate Hudson és Naomi Watts sem akkora sztár még, hogy tömegeket vonzzon a vetítőtermekbe.