Pixar, az emberarcú óriás

Csütörtöktől Magyarországon is látható az idei év legsikeresebb animációs filmje, a Némó nyomában, a Pixar Animációs Stúdió legfrissebb munkája. A Toy Story 1-2, az Egy bogár élete és a Szörny Rt. megalkotói "forradalmi" módszerrel aratnak: az emberi kreativitást helyezték piedesztálra.

"Semmi stressz" - ezzel az ígérettel invitálja új munkatársait John Lasseter, a Pixar Animációs Stúdió kreatív csapatának igazgatóhelyettese, és úgy tűnik, ennél hatásosabb jelszóval nem is csalogathatná magához a műfaj legtehetségesebb alkotóit. Hiába dolgoznak több mint százmillió dolláros projekteken, minden körülmény adott ahhoz, hogy ennek terhe ne az ő vállukon nyugodjon. Az ő feladatuk csupán az, hogy szabadjára engedjék a fantáziájukat, és jó történeteket meséljenek a világnak. Az eredmény pedig egyértelműen ezt a módszert igazolja.

Aki a Pixar titkát szeretné megfejteni, nem Hollywoodba kell keresnie. A siker egyik záloga talán éppen az, hogy a filmstúdió összes vetélytársától távol, San Franciscóban ütött tanyát. "Sok előnyét látom annak, hogy távol vagyunk Hollywood zsibongásától" - magyarázza Ed Catmull elnök. "Ott az emberek egyik stúdiótól vándorolnak a másikig, és a munkájukat tulajdonképpen csak a pénzért végzik. Mi viszont azt szeretnénk, ha minden munkatársunk magáénak érezné a produkciókat."

Ennek érdekében azt is igyekeznek elkerülni, hogy az emberek egy óriási gépezet jelentéktelen alkatrészének tekintsék magukat. Már a székház kialakítása is azt a hangulatot kelti, hogy itt kreatív tevékenység folyik, melynek mindenki a részese. Az irodák színesek, több pihenőhelyiség, bár és társalgó szolgálja a feltöltődést, a falakat pedig a stúdió nagy dobásainak (Toy Story 1-2, Szörny Rt., Egy bogár élete) egy-egy részlete díszíti kinagyítva. "Ebben az épületben vizionáriusok dolgoznak" - mondja Catmull.

Előző
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK