Az egyedülálló nagyvárosi nők élete nyilvánvalóan nem csak romantikus és vicces epizódok sorozata, így a témában nem csak ennek a műfajnak a képviselői emelhetők ki. Szex és New York lehetne a címe Meg Ryan bátor próbálkozásának, a Nyílt seb-nek is (hozzánk csak DVD-n érkezett), amelyben az egyedülálló tanárnő egy perverz sorozatgyilkos hálójába keveredik, és a gyanúsítottak körét illetően nem árt a saját ágyában kezdenie a keresgélést. Jane Campion (A zongoralecke) filmjében a krimiszál meglehetősen trviális, de a szingliéletmód árnyoldalairól és az egyedülálló nők sebezhetőségéről némileg ellentétes a mondanivalója az említett romantikus komédiákhoz képest.

Meg Ryan a Nyílt seb című film plakátján

Hasonlóan pesszimista Amos Kollek filmjének, a Sue-nak a végkicsengése, amelyben a harmincas magányos hősnő szó szerint belehal a magányba. A film érdekes ikerpárja a Gyorsbüfék, gyors nők, amelyben a rendező és színésznője (Anna Thompson) ugyanebből a koncepcióból egy vidám, Amélie-szerű történetet hoz ki, ahol a magányos hősnő mellé szegődik a szerencse, és végül minden összejön neki.

A Bridget Jones legfőbb inspirációját adják Jane Austen romantikus regényei a 18. századi szinglikről, amelyeket szintén előszeretettel filmesítenek meg. A gyakran emlegetett Büszkeség és balítélet tévés adaptációja mellett kiemelhető még az Emma Thompson forgatókönyvéből készült Értelem és érzelem Hugh Granttel és Kate Winslettel, valamint az Emma Gwyneth Paltrow főszereplésével. Keira Knightleynak pedig fel van adva a lecke rendesen, hiszen a Büszkeség és balítélet új filmadaptációjában ő alakítja az öntudatos történelmi szinglit, Elizabeth Bennetet.

Cate Blanchett az Elizabeth című filmben

A történelmi szingliket illetően pedig egyértelmű asszociáció Erzsébet királynő, akit Shekar Kapur rendező és a csodálatos Cate Blanchett először ábrázolt kívánatos, vonzó nőként az Elizabeth-ben, aki gyakorlatilag a "karrierje" miatt adta fel a magánéletét.

Onozó Róbert