Ha találomra kiválasztjuk a rendező bármelyik filmjét, jó esélyünk van rá, hogy látunk benne férfi nemi szervet. Greenaway ráadásul nem csak előszeretettel mutatja szereplőit meztelenül, de szívesen beszélteti is őket a péniszükről. A 8 és 1/2 nő-ben apa és fia imigyen társalognak:

Apa: Hogyhogy nem gondolsz nősülésre?
Fiú: Talán mert túlságosan szeretem a saját farkamat ahhoz, hogy tartósan megosszam valakivel. De te vagy az oka. Mióta 8 éves koromban földig érő tükröt tettél a szekrényajtómra, azóta olyan hajlékony akarok lenni, hogy esti puszit tudjak adni a farkamnak elalvás előtt.
Apa: Ez az egész nárcizmus elég unalmas, nem? Keress magadnak egy nőt. Mással csókoltasd meg a farkadat.

Kicsit később (a film 17. percében) apa és fia a fent említett tükör előtt meztelenre vetkőznek, és összehasonlítják a testüket. De ez még csak bevezetés az öt perccel ezután következő jelenethez, amelyben az apa felesége temetésén dührohamot kap, és meztelenre vetkőzik a többi gyászoló előtt.

Szintén az apa szájából hangzik el a következő elmélkedés a pénisz jelentőségéről és összefüggéséről az építészettel:

"Ahogy így elgondolkodom az apám farkán, sokszor talán úgy vélem, ettől kezdett érdekelni a mérnöki pálya. Az ő Eiffel-tornyának, az ő Empire State Buildingjének megfigyelése tett engem jó mérnökké. Igen, a pénisz, ha meggondoljuk az elképzelhető legizgalmasabb mérnöki műremek. Hidraulika, kompresszor, hajtómű. Hőérzékeny. Gyakorlatilag megvan benne a mérnöki tudomány minden csínja-bínja. Torony, felvonóhíd, rakéta. Ember tervezte mérnöki struktúrák nyomába se érnek."

Greenaway szerint természetes és szükséges a szexről nyíltan beszélni, őszintén ábrázolni a filmekben. Hogy miért foglalkoztatja őt ennyire a téma, arra talán egy másik rövidke, önironikusnak is tekinthető párbeszéd világít rá a 8 és 1/2 nő-ben:

Apa: Vajon hány rendező csinál filmet azért, hogy kiélje szexuális fantáziáit?
Fiú: Szerintem a legtöbb.