A Szerelmem nyara című tinilányos film egy vakációról szól, de nem könnyű kis heherészés arról, hogyan lazáznak a csajok a strandon. A tündérmese és a manipuláció lélektana keveredik benne, lassú hömpölygéssel ábrázolva a hülye csitriket.

Fehér lovon érkezik a Szerelmem nyara című film elején a hősnő szerelme. Egy ősi kastélyban lakik, vörösbort szürcsöl, csodás ruhákat ad és szellemet idéz. Mint a mesében. A tájszólással beszélő árva kislány egy nagymenő rosszlány bűvkörébe kerül. Szerelmeskednek, de nem kifejezetten leszbikus film ez. Inkább a kamasz kapcsolatok lelkesítő lángolásáról és kegyetlenségéről szól. Amikor a felelősség még kicsi, a tudat már nagy, és anyu sincs otthon meg apu se. A tipikus kamasz-romantika hosszú párbeszédekkel, lassú képekkel bonyolódik, megtartva a meseszerű kezdet hangulatát. Közben szokásos kamasz-csínytevések következnek: drogozás, rongálás, lustálkodás, polgárpukkasztás. Csak éppen nem ezekre helyezték az alkotók a hangsúlyt, ezek kísérő körülmények, nem erről szól a film. Hanem két személyiség küzdelméről, az önzés és az önátadás játékáról.

Belekevertek egy harmadik szálat is, a vallási őrületet, ami kevésbé lett izgalmas mint a lányok tekergőzése egymás körül, de néhány érdekes pillanatot azért biztosít a néző számára a párás tekintettel naphosszat mormoló gyülekezet képe. A hősnő bátyjának jellemfejlődése azonban jóval egyszerűbb mit a lányokéi. Itt is a manipuláció a fő motívum, egymás behülyítése, a megtérő fiú a párja az ágyba bújó lánynak. Feltűnnek közben a háttérképek, az egyszerű kis dolgok, amik egy furcsa, meghatározatlan és átlagos helyre teszik a cselekményt: a bunkó ex-szerető, a falusiak, a kicsi házak, a kastélybeli család. Mind-mind azt erősíti, hogy a történet csak két személyről szól, a tér és az idő is teljesen mindegy, a szerelemmé fajuló tinibarátság mítosza történik itt néhány hétbe sűrítve.

Forrás: Budapest Film

A kiszolgáltatottság és az önző játék, a szeretetéhség lelket felzabáló önfeladása inkább e nyári mozi témája. Érdekes, bár lassú hömpölygése néha már túlzásnak tűnik. Ebben hasonlít a témájához is: jó nagy feneket keríteni az ügynek, életkérdéssé változtatni az egy nyári virágzást. A feszültséget leginkább az erősíti, ami a lányokat is bepörgeti, saját erotikus kisugárzásuk. Nem szexfilm, 12 éven felülieknek szülői felügyelettel megtekinthető, inkább csak folyamatosan lehet sejteni: ezek most csak megölelik egymást, de mindjárt túlmennek a barátság határain. Táncolnak, pasikról is beszélnek és öltözködnek és nézegetik egymást, csókolóznak heccből és komolyan. Ha nem volna benne a szoftleszbi csavar, nehezen tudná megtartani a néző figyelmét a film.

Az okos, sznob, kifinomult, elkényeztetett és az árva, egyszerű, erős lány találkozása nem lesz példázat arról, hogy milyenek a leszbikusok. A játék itt a lényeg, amiben egyformán kellene hinniük ahhoz, hogy jó játék legyen. Minden játék úgy romlik el, ha a valaki kicsúfolja a másik szabályokba vetett hitét. Ebben lesz újra közös a megtért báty és a megbűvölt húg sorsa.

dr. Igó