Nagyszemű, riadt japán lány, Maki (Reika Kirisima) szomorkodik nagy bőröndjével az étteremben, a mozdulatai elnagyoltak, az arckifejezése is lehangolóan cirkuszi - borzalmas játék. Mi lesz ebből? Meglepetés, az. A rendező Kendzsi Ucsida mesterien ejti pofára a finnyás nézőt: amiről az első pillanatban azt hinnénk, érzelmeskedő, tehetségtelen giccs, hamarosan ugrik egyet és szellemes, jól kidolgozott vígjátékká növi ki magát.


Ucsida, aki a rendezés mellett a forgatókönyvet is írta - a film legnagyobb dobása, pedig, ennyit el lehet árulni, a forgatókönyv -, karikatúraszerű színészeket választ: Kirisima mellett itt van mindjárt a fantasztikus, csecsemőarcú Yaszuhi Nakamura, aki Maki mellett a történet másik töröttszívű, magányos hősét alakítja - az elhagyott férfit. Abban a pillanatban, ahogy a kamera a színész derékszögbe ugró szemöldökét és nagy babaarcát mutatja, eltölti a szívünket valami nagy melegség, utána pedig kirobban belőlünk a nevetés. A színészek felveszik a sztori ütemét, ráéreznek a burleszkszerű stílusra és jól elkapott egységben adják át a nézőnek Ucsida mesteri forgatókönyvét.

Abbahagyom, mert véletlenül sem akarok szpojlerezni: nézzék meg a Közeli idegenek-et és legyen egy könnyed, szórakoztató estéjük.

Mesterházy Lili

A Közeli idegenek megtekinthető a Titanic filmfesztivál keretében április 6-án csütörtökön 18:00-kor a Kossuth moziban.