Valamikor a hetvenes évek Párizsában egy gazdag polgárlány, Lili (Isild Le Besco) beleszeret egy marokkói származású jóképű fiatalemberbe, Badába (Ouassini Embarek), akit egy véresre fordult rablás után égen-földön keres a rendőrség. A banda másik tagjával és annak barátnőjével először Spanyolországba, aztán Marokkóba, végül Görögországba menekülnek, ahol Lili egyedül marad, mert a többiek megijednek a reptéri kihallgatás után, és kereket oldanak. A film itt huppan egyet, és Benoît Jacquot rendező mostantól kizárólag a lányra fókuszál: a magányos, szerelmére szomjas, néma Lili kábultan téblábol a világban, és Badáról álmodik.


Jacquot fekete-fehér, szemcsés anyagra forgat, nagy elődöket idéz, egy legendás francia filmes világot, de megmarad a külsőségek szintjén, és nem tudja feszültséggel, erővel megtölteni filmjét. Isild Le Bescóra épül a film, aki jellegzetes, hosszú arcával és bamba tekintetével nem is rossz választás, de Le Besco ahhoz nem elég jó színésznő, hogy jó filmet varázsoljon a vékonyka alapanyagból. A Viszlát! hangulatos mozi, de egyebe sincs, mint a biztonságos retró-látvány - a többi egy vontatott, alapjáraton kúszó történet, ami az általános, mindent átfonó szplín miatt csak pillanatokra érinti meg a nézőt.

Mesterházy Lili