A Da Vinci-kód mindent visz

2006.05.22. 18:15

Az előzetes várakozásoknak megfelelően A Da Vinci-kód miatt még a moziba járástól mostanában egyre inkább ódzkodó közönség is hajlandó volt elzarándokolni a legközelebbi plázamoziba és kinyitni a pénztárcáját, így a film minden idők második legsikeresebb nemzetközi nyitását érte el.

Amerikában 77 millió dolláros bevételre tett szert az első hétvégén a Ron Howard által rendezett alkotás, amely a 13. legerősebb nyitás az Államokban (első 114,8 millióval a Pókember, tizenkettedik 80 millióval A klónok támadása). Ha viszont csak a felnőtt közönséget megcélzó filmeket vesszük számításba, a film második az örökranglistán, csak A passió nyitása volt erőteljesebb.

A nemzetközi bevétel tekintetében is kis híján rekordot döntött a film: a múlt hét szerdai világpremier óta összesen 224 millió dollárt kaszált világszerte. Úgy tűnik, a különböző vallási szervezetek tiltakozása nem ártott a filmnek, sőt, valószínűleg csak tovább fokozta az emberek kíváncsiságát. Ennél erősebb nemzetközi nyitást csak A sithek bosszúja produkált 253 millió dollárral.

A filmet forgalmazó Sony Pictures munkatársa, Rory Bruer természetesen elégedettségét fejezte ki az eredménnyel kapcsolatban, és bizakodó volt a következő időszak teljesítményét illetően is: "A felnőtteknek szóló filmek általában jobban fenntartják a teljesítményüket. Hosszabb idő alatt csengenek le, és ami az Egyesült Államokat illeti, a következő hétvégére eső Memorial Dayt is tekintetbe véve jó esély van arra, hogy nem sokat esik majd vissza a film bevétele."

Természetesen Magyarországon is rácuppant a közönség Tom Hanks ápolatlan hajára és Audrey Tautou francia akcentusára, országszerte csaknem 150 ezren megnézték a filmet a csütörtöki bemutató óta. A kulcskérdés, hogy azok, akik már látták a filmet, jó hírét viszik-e tovább, hiszen ezen múlik a hosszú távú siker. A kritikusok zöme utálta az alkotást, de az újságírók véleménye persze nem feltétlenül egyezik meg a közönségével.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK