Adam Sandler rákapcsolt

Vágólapra másolva!
Mivel Amerikában közel sem olyan népszerű a hagyományos futball, mint az öreg kontinensen, a foci-vb náluk ezen a hétvégén sem éreztette negatív hatását a mozibevételeken: Adam Sandler ismét simán megugrotta a tőle elvárt 35 milliós szintet, és a többiek is jól teljesítettek.
Vágólapra másolva!

Pénteken mutatták be Amerikában Adam Sandler legújabb vígjátékát, a Click-et (várható hazai bemutató: augusztus 31.), amelyben a komikus egy családapát alakít, aki egy feltaláló (Christopher Walken) révén olyan távkapcsoló birtokába jut, amellyel megállíthatja, és vissza-, illetve előre pörgetheti az időt. A film 40 millió dollárt hozott a hétvégén, amely megszokott a színész esetében: ez volt a 7. filmje, amely 35 millió fölött nyitott. A filmet forgalmazó Sony munkatársa szerint a siker főképp annak köszönhető, hogy Sandler figyel arra, hogy közönsége igényeit kövesse, és a film feltehetően a következő hetekben is jól teljesít majd.

A Verdák két hét vezető pozíció után most a második, 22,5 millió dolláros bevétellel. A kocsis animációs film összbevétele már 155,9 millió, amely elmarad a Pixar korábbi sikereitől, de feltehetően a film így is beveszi majd a 200 milliós csúcsot. A múlt héten bemutatott, Jack Black főszereplésével készült alternatív komédia, a Nacho Libre foglalja el a harmadik helyet 12,1 milliós hétvégi, és 52,6 milliós összbevétellel.

Országos szinten csak egy másik film nyitott a hétvégén: a Tyrese Gibson főszereplésével készült Waist Deep című akciókrimi. Az afroamerikai színészeket szerepeltető, afroamerikai közönséget megcélzó alkotás a hasonló filmeknél valamivel erősebb, 9,5 milliós bevételt produkált.

A hétvége eredménye 6%-kal volt erősebb a tavaly ilyenkorinál, amikor a Batman: Kezdődik! nyitott, és az eddigi nyári összbevétel (1,55 milliárd dollár) is valamivel magasabb, mint a tavaly ilyenkorra elért eredmény.

Pokoli eredmények

A budapesti közönséget június második hétvégéjétől kezdve a teljes közöny jellemezi: már a harmadik hétvége telt el úgy, hogy a mozik gyakorlatilag kongtak az ürességtől. Nyilván elsősorban a kánikula és a foci-vb tehet róla, hogy az ebben a hónapban bemutatott filmek sorban megbuknak nálunk.

E héten csak két új alkotás került a fővárosi mozikba, és egyik sem dicsekedhet az eredményével. A Poseidon már a tengeren túl sem hasította a habokat: a 160 millió dollárból készült alkotás 57 milliós bevételével csúnyán elsüllyedt a mozikban. A hazai közönség sem csapott le a '72-es katasztrófafilm remake-jére: mindössze 8300-an fizettek be a luxushajó és az óriáshullám összecsapására. Könnyen belátható, hogy nem csak a film műfaja katasztrófa, hanem ez az eredmény is, ha a nézőszámot összevetjük a rendező, Wolfgang Petersen korábbi filmjeinek nyitásával - pl.: Trója: 62 300 vagy Viharzóna: 23 000 - vagy más katasztrófafilmekével: Holnapután: 66 000 vagy Függetlenség napja: 68 800.

Hiába indult Danis Tanovic egyedül a művészmozik barátainak kegyeiért, az Oscar-díjas rendező második filmje, a Pokol mégsem váltott ki érdeklődést a filmmániások körében. A francia alkotást mindössze 543-an tekintették meg, még annál is kevesebben, mint első filmjét, a Senkiföldjé-t (588).