Mindenki a parás Ben Stillert nézi

2006.12.27. 12:25

Az amerikai családok karácsonykor a múzeumos-menekülős vígjátékra szavaztak, de a fekete sztárokkal villogó Dreamgirls is lendületesen nyitott a mozikban.

A négy napos karácsonyi hétvégén (péntektől hétfőig) az Éjszaka a múzeumban (hazai bemutató: január 18.) című, Ben Stiller főszereplésével készült családi film söpörte be a legnagyobb bevételt az amerikai mozikban. A 42,2 millió dollárt hozó vígjáték egy természettudományi múzeumban játszódik, ahol a Stiller által megformált éjszakai őr legnagyobb rémületére éjszakánként megelevenednek a kiállított vadállatok és vademberek. A 20th Century Fox forgalmazási igazgatója szerint a film azért ért el ekkora sikert, mert nem csak a gyerekek, hanem a felnőttek számára is vonzerőt jelentett.

Az ünnepek másik nagy sikerfilmje a Dreamgirls című musical, amely ugyan csak a hetedik helyet foglalja el a listán, de ennek oka, hogy csak hétfőtől vetítik országos szinten, és ez is csak 852 mozit jelent egyelőre. A film csak hétfőn 8,7 milliót hozott, ami az eddigi harmadik legerősebb december 25-ei nyitás az Ali és a Kapj el, ha tudsz után.

A toplista második helyén tartja magát a múlt heti nyertes A boldogság nyomában, amelynek eddigi összbevétele már 61,3 millió dollár. A harmadik helyen egy veterán múlta felül a várakozásokat: a Rocky-sorozat hatodik része, a Rocky Balboa 17 milliót hozott a hétvégén, és a szerdai bemutató óta összesen már 26,7-et. A Sylvester Stallone főszereplésével készült és általa rendezett film nézőinek 70%-a 34 évnél fiatalabb volt, ami arra utal, hogy a bokszolónak elsősorban nem a régi rajongói látogattak el a mozikba, hanem olyan fiatalok, akik az eredeti filmeket csak tévében vagy videón láthatták. Az MGM forgalmazási igazgatója reményét fejezte ki, hogy a fiatalok hírét viszik a filmnek, és így a következő hétvégéken a régi Rocky-mániások is ellátogatnak megnézni kedvencüket.

Negyedik helyen a The Good Shepherd című, Matt Damon és Angelina Jolie főszereplésével készült Robert De Niro-film áll 14,2 milliós bevétellel. A vetítéseket követő közvélemény-kutatások szerint a film nem aratott egyértelmű sikert, de a forgalmazó Universal így is elégedett volt az eredménnyel, hiszen az agyas CIA-dráma távolról sem nevezhető tipikus karácsonyi filmnek.

A We Are Marshall című Matthew McConaughey főszereplésével készült sportfilm nem durrant nagyot: csak 8,5 millió dollárt hozott, amely 3290 dolláros mozinkénti átlagot takar. Az utolsó országos szintű bemutató a Black Christmas című horror volt, amely mindössze 3,3 milliót (mozinként 2588 dollárt) termelt - úgy tűnik, még a horrorrajongóknak sem támadt kedvük egy kis ünnepi öldökléshez.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK