Furcsa kettősség szövi át Jennifer Lopez legújabb filmjét, a Bordertown-t: tragikus, megkerülhetetlen témát dolgoz fel egy felejthető, klisékkel átlyuggatott, komikusan rossz filmben. A rendező Gregory Nava futtatta fel Lopezt tíz évvel ezelőtt a Selená-ban, a Bordertown abszolút középpontjába is őt állítja. A történet arról a gyilkosságsorozatról szól, ami több mint egy évtizede szedi áldozatait az észak-mexikói határváros, Juarez környékén. Az áldozatok szegénysorból származó fiatal munkásnők, akiket haláluk előtt megkínoznak és megerőszakolnak - múlt héten is meghalt egy lány, tudtuk meg a berlini sajtótájékoztatón, ahol az egyik áldozat anyja is megjelent, kezében tizenhét éves lánya fényképével.Antonio Banderas és Jennifer Lopez a sajtótájékoztató előttA Bordertown-ban Jennifer Lopez bátor amerikai újságírónőt játszik, aki saját életét kockáztatva ered az elkövetők nyomába. A Berlinale közönségét mégsem hatotta meg Lopez és Nava filmje: az eltúlzott játékon és a hamis pátosztól csöpögő, rettenetesen megírt mondatokon hangosan röhögött a mozipalota. Naváékat kétségtelenül a jószándék vezérelte, de ez így nem elég. Sokkal komolyabb, hitelesebb filmet érdemelne ez a téma. "Arra kérem magukat, felelős újságírókat, hogy amikor kimennek ebből a teremből, ne feledkezzenek meg ezekről a nőkről, az áldozatokról, akiket nem véd meg a mexikói kormány és akik száma hétről-hétre emelkedik!" - zárta a sajtótájékoztatót a meggyilkolt lány édesanyja. A tragédiát nálam aztán az halványította el, hogy két perc múlva észrevettem: az egyik felelős újságíró a teremben ellopta a (magyar) jegyzetekkel és telefonszámokkal tömött noteszemet. Azóta se lett meg.
Vágólapra másolva!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!