Az év első két hónapjában 14%-kal kevesebben mentek moziba, mint a tavaly ilyenkori időszakban, tehát egyelőre úgy néz ki, a mozilátogatók számának visszaesése idén is folytatódik. Nicolas Cage-en azonban nem fog az átok: A szellemlovasra tódultak a nézők a fővárosban.

Az esztendő első két hónapjában 181 833 mozijeggyel adtak el kevesebbet Budapesten, mint tavaly. Ez pontosan 14%-kal kevesebb fizető nézőt jelent, vagyis 2006-hoz képest minden hetedik mozilátogató inkább otthon maradt az idén. Ha a tendencia folytatódik, a 2007-es esztendő lesz a harmadik év egymás után, amelyben a mozilátogatók számának drámai visszaesését a szakma képtelen volt megállítani.

A kamikázé filmforgalmazás hazai letéteményesei azonban ilyenkor kapcsolnak egy magasabb fokozatba, és a héten már hat és fél új filmet dobtak a piacra, és a jelenleg érvényes megjelenési terv szerint ezt a tempót még áprilisban is szeretnék tartani. Az InterCom rögtön három bemutatóval járult hozzá a tavaszi dömpinghez és filmjei igen jól szerepeltek. A képregény-adaptációk legfrissebbike, A szellemlovas című amerikai akcióthriller 22 652 nézőt szakított egyetlen hétvége alatt. Ebben a kategóriában utoljára az X-Men: Az ellenállás vége (26 842) című akció dobott ilyen messzire. Nicolas Cage szellemlovasként olyan adaptációkat vert kenterbe, mint a Sin City (16 601), a Fantasztikus négyes (15 575) a Batman: Kezdődik! (12 362) vagy a Superman visszatér (7636). Saját (hazai) csúcsát azonban nem tudta megdönteni, amit még mindig a Fegyencjárat tart 45 779 jeggyel.

Az Intercom másik két filmje házi feladat volt. Mégpedig nem is könnyű! Az idei Oscar-szezon megkerülhetetlen szereplője volt az Egy botrány részletei című dráma, amelynek mindkét főszereplőjét jelölték 1-1 szobrocskára. A leszbikus-szállal is komplikált Richard Eyre-rendezés 2842 nézőt gyűjtött, jelentősen többet, mint amit egy hasonló zsánerű filmtől megszoktunk. (Iris - 1592, A hálószobában - 766, Apró titkok - 1785, Capote - 1595). Clint Eastwood második világháborús filmje, a Levelek Ivo Dzsimáról sem a forgalmazók álma. A négy Oscarra jelölt 140 perces dráma 1802 nézőt gyűjtött, ami Clint eddigi mélypontja, ám egy japánul beszélő háborús filmtől figyelemre méltó eredmény. Kíváncsian várom, hogy ugyanennek a történetnek az amerikai szemszögből elkészített verziója (A dicsőség zászlaja) milyen formában kerül majd a hazai nézők elé?

A Filmszemle nyitófilmje, a Noé bárkája 3477 nézővel a fedélzetén már a vízrebocsátásakor léket kapott, és hamarosan el is süllyed majd a márciusi bemutatók tengerében. Az olyan legendás színészeket felvonultató szatíra, mint Garas Dezső, Kállai Ferenc vagy Törőcsik Mari jóval többet érdemelt volna. A mérsékelten széles indítás ellenére a Sándor Pál-dolgozat azonban sem a Lora (6054) sem a Konyec (5567) eredményeit nem érte utol.

A héten bemutatott többi független marginális nézőszámokat tudott csak felmutatni. A Stefanovics - Kálmánchelyi - Végh - trió legújabb kisjátékfilmje, az Öszödik pecsét 195, a Sutkai bajnokok című délszláv vigadalom 282, míg Jeli Ferenc Sínjárók című munkája 59 nézőt vonzott.

Boogieman
Odeon