Michael Moore új filmje már a YouTube-on

Vágólapra másolva!
Most szúrta ki a The Hollywood Reporter: két héttel a hivatalos premier előtt felkerült a netre Michael Moore legújabb dokumentumfilmje, a Sicko. A Cannes-ban bemutatott film 124 perces verzióját valaki vagy valakik 14 részre szabdalva tették fel a YouTube-ra. Nem ez az első kalózpéldány: pénteken az Advertising Age nevű amerikai cég vette észre, hogy a Sicko viszonylag jó minőségben már múlt héten letölthető volt a netről. A hír gyorsan terjed. Ezt az alig egy perces részt például eddig majdnem kétszázezren nézték meg, Moore a filmet bemutató üzenetét pedig csaknem hatszázezren.A Sicko plakátjának részleteÉrdekes, hogy mindkét klipet ugyanaz a YouTube felhasználó tette fel, és nem lennék meglepve, ha kiderülne, hogy maga Moore nyomta fel a filmet a netre. Ezt támasztja alá a Sickó-t forgalmazó Weinstein Co. hivatalos nyilatkozata is az üggyel kapcsolatban: "Míg gyakorlatilag minden új film hasonló gondokkal küzd bemutatója előtt, a Sicko több mint egy egyszerű film: ez egy felhívás. Határozottan fel fogunk lépni a kalózok ellen, de felméréseink azt mutatják, hogy azok, akik magukénak érzik ezt a mozgalmat, lelkesen elmennek a moziba, hogy részesei lehessenek ennek az élménynek, az amerikai egészségügyi reformért vívott harcnak." Moore Bush-ellenes filmje, a Fahrenheit 9/11 is felkerült a netre bemutatója környékén, 2004 júniusában, mégis 119 millió dollárt kaszált a mozikban. A kalózváltozatokról maga Moore akkor ezt nyilatkozta: ''Nincs bajom azokkal, akik letöltik a filmemet és megosztják másokkal, egészen addig, amíg nem keresnek rajta. Azért csináltam ezt a filmet, mert azt akarom, hogy megváltoztassa a világot. Minél több emberhez eljut, annál jobb, úgyhogy örülük a kalózváltozatoknak.'' A Sickó-t június 29-én mutatják be Amerikában.
Vágólapra másolva!