A New York Times szerint az idei téli díjkiosztó szezon a westernekről szól, mely állítást Paul Thomas Anderson olajtól bűzlő drámájával és a Coen testvérek vérben tocsogó remekművével támasztják alá (de idesorolhatnánk még a 3:10 to Yuma-t és a Brad Pitt-féle Jesse James-t is). Ethan és Joel Coen azonban váltig állítják, hogy a No Country For Old Men (itthon Nem vénnek való vidék címmel márciusban kerül a mozikba) nem western, legalábbis a műfaj hagyományos meghatározása alapján. Persze már megszokhattuk tőlük, hogy a műfaji határokat rendre kitágítják, kiforgatják és újraírják - itt is erről van szó, a No Country For Old Men legemlékezetesebb figurája például egy Julianus barát frizurás, hidegvérű bérgyilkos (Javier Bardem - készítheti az Oscar mellékszereplő köszönőbeszédet), aki annyira hátborzongatóan kegyetlen, hogy az már-már mulatságos.

Fotó: Finlay MacKay (New York Times)
Kelly Macdonald, Javier Bardem | Nézd meg a New York Times galériáját!
 

Hasonlóan bizarr figurákban bővelkedik a Coen-életmű, elég csak A nagy Lebowski Dude-jára (magyarul Töki), az Arizónai ördögfióka gyermektolvaj rendőrnőjére vagy éppen a tudathasadásos forgatókönyvíróra, Barton Finkre gondolni. Ők mindannyian összegyűltek, hogy a New York Times exkluzív fotógalériájában népszerűsítsék a testvérek filmográfiájának legújabb csúcspontját. A No Country-t szűk körben mutatták csak be a hétvégén, de kiváló vászon/néző átlagot produkált és fokozatosan terjeszkedik majd az Egyesült Államokban, hogy a díjeső szempontjából kulcsfontosságú decemberben már mindenhol láthassák A kritikusok körében egyelőre páratlan konszenzus alakult ki arról, hogy ez az év legjobb amerikai filmje és végre egy "legjobb rendező" Oscar sem tűnik elérhetetlennek a két testvér számára.