Tom Cruise és muzsika tíz percben

2007.12.07. 11:11

Továbbra sem teszünk le arról a szándékunkról, hogy Tom Cruise értékeit újra felfedeztessük olvasóinkkal. Legutóbb őszintén vallottunk a tíz legkedvesebb Cruise-filmünkről, most pedig olyan emlékezetes jeleneteket szedtünk össze, amelyekben Tom Cruise és a zene összeadásából született varázslatos végeredmény.

Kockázatos üzlet (1983)

A zene: Bob Seger: That Old Time Rock and Roll 

A jelenet: Érdemes lenne egyszer összeszedni, hogy melyek voltak azok a konkrét filmjelenetek, amik sztárt csináltak egyes színészekből. Julia Roberts-szel ez akkor történhetett meg, amikor piros estélyiben kiszállt a liftől a Micsoda nő-ben, Russell Crowe pedig akkor vált sztárrá, amikor levette a sisakját a Gladiátor-ban és rákezdett "A nevem Maximus Decimus Meridius"-szal kezdődő monológjára. Tom Cruise-nak nem adatott meg ennyire méltóságteljes belépő, neki viharvert alsógatyában és mocskostalpú fehér zokniban kellett körbetáncikálnia a nappalit ahhoz, hogy felfigyeljenek rá az emberek. Vicces most nézni azt a részt ebből a jelenetből, amikor Cruise újra meg újra ráveti magát a kanapéra, mert erről a megnyilvánulási formáról 22 évvel később sem tudott még leszokni.

Jerry Maguire (1996)

A zene: Tom Petty and the Heartbreakers: Free Fallin' 

A jelenet: Miután Jerry Maguire-t, az öntudatára ébredt sportügynököt túlzott öszintesége miatt kirúgják a munkahelyéről, kétségbeesetten megpróbálja legalább néhány korábbi kliensét megtartani. Ezek közül is a legfontosabb egy Cushman nevű focista, akinek az apjával éppen az eggyel korábbi jelenetben sikerült kezet ráznia az együttműködésre. Jerry tehát nagyon boldog, és örömét egy kis kocsiban énekléssel igyekszik kifejezni. Az első felcsendülő szám elég ütős (The Rolling Stones: Bitch), de ennek sajnos Jerry nem ismeri a szövegét, a második túl nyálas (Merrilee Rush & The Turnabouts: Angel of the Morning), ezt is inkább tovább tekeri, a harmadik túl szomorú (Gram Parsons: She), végül sikerül ráhangolnia egy olyan csatornára, ahol egy olyan dalt adnak, ami megfelelően diadalmas és még a szövegét is ismeri (Tom Petty: Free Fallin'). Nem is hittük volna, hogy Tom Cruise-nak ennyire jó hangja van.

Tágra zárt szemek (1999)

A zene: Chris Isaak: Baby Did a Bad Bad Thing

A jelenet: Kevés film kezdődik tökéletesebben a Tágra zárt szemek-nél. A jómódú New York-i házaspár hiperrealisztikus otthoni készülődését egy hosszú partijelenet követi, ahol asszonnyal kikezd egy magyar (!) szívtipró, miközben az emeleten a férj a házigazda bedrogozott kúrmányát kénytelen újraéleszteni. A jelenetsor végén Tom Cruise és Nicole Kidman az előszoba-tükör előtt Chris Isaak dögös rockabilly-jének ritmusára egy olyan szeretkezést adnak elő, ami inkább hasonlít egy jól begyakorolt mozdulatsorra, mint két szenvedélyes ember spontán megnyilvánulására. Az aktus alatt az asszonyka kifejezéstelen tekintettel nézi saját magát a tükörben, a nézők számára pedig nyilvánvalóvá válik, hogy nincs minden rendben ezzel a házassággal. Érdemes megnézni a dalhoz készült videoklip cenzúrázatlan változatát is, amelyben a csodálatos lila öltönyt viselő Chris Isaak egy hotelszobában húzza fel magát Laetitia Casta hűtlenségén.

Magnólia (1999)

A zene: Aimee Mann: Wise Up 

A jelenet: Miután egy kétkötetes orosz regényre való lelki trauma érte filmjének hőseit és már azon is túl vagyunk, hogy varangyosbékák hullanak az égből, Paul Thomas Anderson rendező egy zseniális megoldással köti össze a szereplőket közös magányukban. Van aki otthon kokózik, más bárban vagy a kocsijában üldögél, de mindannyian ugyanannak a dalnak az egyes strófáit énekelik. Cruise-nak pont a refrén jut: "Addig nem lesz vége, amíg meg nem jön az eszed". Ezt a jelenetet azóta számos filmben és tévésorozatban lenyúlták, utoljára a Kés alatt negyedik évadjának a befejező részében.

Vanília égbolt (2001)

A zene: Sigur Ros: Untitled #4 aka. Njosnavelin aka. The Nothing Song 

A jelenet: Cameron Crowe 2001-es mozgóképes agybarúgása azzal a megtisztelő címmel büszkélkedhet, hogy ez a legkattantabb film, amely 100 millió dolláros bevételt hozott az amerikai mozipénztárakban. Javasoljuk, hogy a szóbanforgó jelenetet csak az nézze meg, aki már látta korábban a filmet, ugyanis ez a Vanília égbolt befejező néhány perce.David Aames (Tom Cruise) az eldeformált arcú aranyifjú hosszas viszontagságok után egy felhőkarcoló tetején köt ki, ahol elbúcsúzik élete szerelmétől (Penélope Cruz), majd nem marad számára más teendő, mint a mélybe vetni magát.

Mivel egy Crowe-filmről van szó, biztosak lehetünk abban, hogy az egykori rockkritikus egy ilyen katartikus jelenet alá a lehető leghatásosabb zenét pakolja. Választása az izlandi csodabogarak Sigur Ros nevű gyülekezetének egyik gyönyörű felvételére esett. Ez a The Nothing Song néven ismert dal, bár igazából nincs is címe neki, és a film idején csak koncertverzióban létezett, csak egy évvel később került rá a zenekar szintén cím nélküli harmadik albumára. A zuhanás közben szemünk előtt lepereg néhány fontos momentum David életéből: gyermekkori pillanatok, filmrészletek, együttesek, albumborítók, stb.

Egyszer valahol összeszedték, hogy pontosan milyen képek villanak fel ebben a montázsban, de most sajnos nem találom azt az oldalt, viszont valaki csinált egy vicces 8 bites animációt ebből a jelenetből, azt itt lehet megnézni (a "Watch this movie!" szövegre kell klikkelni).