Titanic: Csajok a szomszédból

2008.04.10. 20:12

Egy fiatal, egyedülálló nőkről szóló bő kétórás filmről valószínűleg nem az jut eszünkbe elsőként, hogy biztos képregény alapján készült, ha viszont tudjuk, hogy a Szamócás süti alapjául szolgáló manga alkotója a fiatal művésznő, Nananan Kiriko (Blue), aki képregényeiben lánysorsokat szokott boncolgatni, már kevésbé meglepő a dolog. A film négy főhősnője közül az egyiket egyébként maga Nananan formálja meg. A felütés - egy kétségbeesett lány pizsamában csúszik a földön volt pasija lábába kapaszkodva egy forgalmas utca közepén -, a helyszínek, a lányok munkahelyi és otthoni viselkedése közti kontraszt mind nagyon japán, mégis élhetnének ők simán a nyugati világban, akár Magyarországon is, csak akkor nem robogón közlekednének, hanem a négyes-hatoson, ugyanis a film témája, a független nők magányossága Európában legalább annyira érvényes, mint Japánban.

Forrás: [origo]
Ikewaki Chizuru és Nakamura Yuko a Szamócás süti című filmben

Yazaki Hitoshi filmjének négy főhőse alapvetően mind erős, saját életét többé-kevésbé kézbentartó nő, de mindegyikük fájón hiányol valamit, amit valószínűleg még keresni kezdeni sem könnyű feladat: Satoko (Ikewaki Chizuru), akit a film nyitójelenetében láttunk, egy bordély recepciósa, aki minden áldott nap azért imádkozik, hogy meglelje a szerelmet, Akiyo (Nakamura Yuko), a bordély egyik kurvája saját lakásról és egyik volt osztálytársáról álmodik, de közben folyton saját halálát tervezi (mellesleg egy praktikus, nyitható-zárható ablakkal ellátott koporsóban alszik), a grafikus Tokót (Nananan Kiriko) csak az alkotás érdekli igazán, de mivel úgy érzi, nem becsülik meg eléggé a munkáját, a bulímiába menekül, lakótársa, Chihiro (Nakagoshi Noriko) pedig titkárnő, aki összejön egy fickóval, de hamar kiderül, hogy amit nagy szerelemnek képzelt, csak néhány dugás volt. Váltogatva látjuk a lányok hétköznapjait, nem történik igazából semmi különös velük, de a szomorúság, ami körüllengi őket, egyre inkább foglyul ejt minket is. Aggódunk értük és már kezdenénk félni, hogy valami nagy tragédia felé közeledünk, de nem kell megijedni, ez azért annyira nem súlyos film.