Nagyi csak egy van

2008.05.12. 2:41

A filmek többségében a nagymamák szerepe csak egy-két jelenetre, maximum pár aranyköpésre korlátozódik. Természetesen nem rájuk koncentrálunk, hanem azokra a különleges asszonyságokra, akik rendhagyó dolgokat tesznek családjuk érdekében - mint például az unokája műtétjére üzletszerű kézimunkázással gyűjtő Irina Palm. Összeállításunk nagyijai füvet termesztenek, elcsábítják lányuk pasiját, aktképeken pózolnak, vagy éppen visszatérnek a halálból.

5. Fűbenjáró bűn - Brenda Blethyn

Forrás: [origo]

Mihez kezdjen a kisvárosi idős asszony, ha férje öngyilkos lett, ráhagyott egy rakás adósságot és egyébként semmihez nem ért a kertészkedésen kívül? Nyilván termesszen valami jövedelmezőt! A marihuána-üzletben az egész település cinkossá válik (a vicces süti tuti tipp minden nyugdíjas-buli feldobásához!), de a szálak végül a londoni alvilágig gyűrűznek, ami könnyen meghaladhatja a naiv néni kapacitásait. A kender-matróna kalandjai a képernyőn egy lényegesen fiatalabb főhősnővel születtek újjá (Nancy ül a fűben), de a fergeteges angol humort szerencsére megtartották. 

+ + +

4. Volver - Carmen Maura

Forrás: [origo]

Ravasz húzás Pedro Almodóvartól, hogy újdonsült múzsájának (Penelope Cruz) az anyját bárminemű külső hasonlóság nélkül is régi kedvenc színésznőjével (a Volver a hetedik közös munkájuk húsz év kihagyás után) játszatta el. A színésznő mellett a cím (volver = visszatérés) a karakterre is utal: a rejtélyes körülmények között elhunyt asszony generációnként visszatérő sötét titkok felderítésre érdekében kezdi el kísérteni lányát és unokáját. A pukizó szellem komikus csúcspontok dömpingjéről gondoskodik, de a színes, vicces máz alatt kőkemény családi dráma lapul. 

+ + +

3. Anya és a szerelem - Anne Reid

Forrás: [origo]

Míg Hollywood már legszívesebben 45 fölött nagyiszerepbe száműzné színésznőit, Angliában született végre egy bátor próbálkozás annak bemutatására, hogy manapság a nők igenis tovább élnek és nem szűnnek meg szexuális lénynek lenni a klimaxszal egy időben. A címben szereplő özvegyasszony pedig nem aprózza el a dolgokat; felköltözik gyermekeihez Londonba és egyenesen James Bond tökét kapja el (Daniel Craig karrierje egyik legkiemelkedőbb alakításában), amit persze nem fogad felhőtlen öröm a családban. Egy szomorú, de őszinte film a hasonló témát férfi szemszögből boncolgató Vénusz írójától (Hanif Kureishi) és rendezőjétől (Roger Michell).

Előző
  • 1
  • 2
Következő