Láttunk valami jó filmet mostanában

2008.07.28. 20:24

Rendszeres olvasóink felismerhetik, hogy cikkünk címe az interjúinkban általában elhangzó kérdésünk átfogalmazása, de ezúttal mi nyilatkozunk közelmúltbeli moziélményeinkről. Robert Downey Jr. kamaszkorától kezdve Rosario Dawson bosszúvágyán keresztül a Közel-Keleten bérgyilkoló John Cusackig sok jót láttunk mostanában, de a legtöbb film esetében a magyarországi moziforgalmazás egyelőre sajnos csak távoli, halovány remény.

Boogie (Rendező: Radu Mutean)

Miért szeretjük? Na jó, ezt a filmet nem igazán lehet szeretni, tisztelni viszont annál inkább. A Boogie (Dragos Bucur) becenevű főhős annyira életszerűen paraszt az első pillanattól az utolsóig, hogy szinte szégyenkezünk nézni őt, és alig hisszük el, hogy játékfilmet látunk. Boogie türelmetlen a kisfiával, nárcisztikus a feleségével, primitív a haverjaival, szóval semmivel sem jobb, rosszabb vagy érdekesebb, mint sokmillió ember a világban. Nagyon kínos.

Forrás: [origo]

Miért szeretnéd? Lenyűgöző, ahogy a főszereplők - köztük a 4 hónap, 3 hét, 2 nap-ból ismert Anamaria Marinca - hiúságtól mentesen félretesznek mindenféle csillogni vagy tetszeni vágyást és a lecsupaszított, koránt sem vonzó valóságot adják. Nehéz szembenézni azzal, ami a vásznon megjelenik, de néha pont az ilyen élményekért érdemes moziba menni.

Néznivaló: előzetes és hivatalos oldal

Mikor jön? Nem tudunk róla, hogy terveznék hazai forgalmazását.

+ + +

Boy A (Rendező: John Crowley)

Miért szeretjük? Egy független-gyöngyszem, a Gyávák és hősök-ben megismert (és ott kifejezetten idegesítő) Andrew Garfield karrier-dobbantó jutalomjátékával. A gyermekkorában bűncselekmény miatt elítélt fiú visszatérési kísérlete a társadalomba giccs, pátosz és sulykolt mondanivaló nélkül képes rengeteget mondani a megbocsátásról és a második esélyekről.

Forrás: [origo]

Miért szeretnéd? Komoly témája ellenére a Boy A bővelkedik a könnyed és a vicces pillanatokban is, a fiatalok világát könnyed természetességgel közelíti meg, talán épp ezért is annyira hatásos, amikor a fiú múltja körüli sötét felhőkből beüt a vihar. A Kényszerszünet rendezője, John Crowley fontos filmet készített, amit jó lenne minél szélesebb körben terjeszteni.

Néznivaló: előzetes és az év egyik legjobban felhasznált filmzenéje

Mikor jön? Bár van magyar forgalmazója, egyelőre úgy tűnik, nem mutatják be.

+ + +

Descent (Rendező: Talia Lugacy)

Miért szeretjük? Először is tisztázzuk: nem a 2005-ös The Descent-ről, hanem a 2007-es Descent-ről beszélünk. Utóbbi csak abban hasonlít druszájára, hogy horrorisztikus. Rosario Dawsonról eddig is tudtuk, hogy tehetséges, de most talán minden korábbinál több lehetőséget kap arra, hogy áldozatként, majd átlényegülve szadista bosszúállóként érzelmek széles skálájával játsszon.

Forrás: [origo]

Miért szeretnéd? A megerőszakolóján bosszút álló nő sztorija afféle túlhajtott, feminista tanmese, de a sajátos kiindulópont, amelyből megközelíti a női identitáskeresés folyamatát, érdektelennek éppenséggel nem mondható. Nem árt vigyázni azért: a film vége olyan jelenetet tartogat, ami nem önmagukat kereső lányoknak, inkább azoknak ajánlható, akik szerint a Visszafordíthatatlan egy könnyed kis romantikus mese.

Néznivaló: előzetes és hivatalos oldal

Mikor jön? Nem tudunk róla, hogy terveznék hazai forgalmazását.

+ + +

City of Men / Cidade dos Homens (Rendező: Paulo Morelli)

Miért szeretjük? A 2002-es Isten városa megért egy televíziós folytatást, ez a mozifilm pedig a sorozat ún. spin-offja, ami inkább csak címében és helyszínében emlékeztet a már-már klasszikusnak tekinthető Fernando Meirelles-filmre. A történet lineárisabb és karakter-központúbb, de az apasággal küszködő és a saját apjának figyelméért harcoló legjobb barátok története lebilincselő, izgalmas és szórakoztató.

Forrás: [origo]

Miért szeretnéd? A brazil film hat évvel az Isten városa után is él és virul: a Tropa de Elite (aminek biztos lesz magyarországi bemutatója) Arany Medvét nyert Berlinben, de a Cidade dos Homens sokkal több szívvel közelít a színes, de lepusztult nyomornegyedek lakóihoz. Bónusz: a filmtörténelem egyik legrémisztőbb gyermeke, Kiskocka (Douglas Silva) felnőtt, és szimpatikus karaktert is meggyőzően alakít.

Néznivaló: hivatalos oldal és előzetes

Mikor jön? Egyelőre úgy tűnik, hogy nem mutatják be Magyarországon.

+ + +

Elegy (Rendező: Isabel Coixet)

Miért szeretjük? Egy hímsovinizmussal vádolt regényt (Philip Roth: A haldokló állat) egy intelligens és érzékeny rendezőnő, Isabel Coixet (Az élet nélkülem, A szavak titkos élete) adaptál. A főszerepben Ben Kingsley olyan karizmát áraszt, hogy egy percig sem kell kételkedni abban, hogy a gyönyörű Penélope Cruz beleszerethet, a történet pedig a férfiak öregedéstől való félelmeit egy szomorú csavarral trompfolja meg.

Forrás: [origo]

Miért szeretnéd? Penélope Cruz - nem győzöm hangsúlyozni - egyre jobb és egyre szebb, végre angolul is megfelelő színészi kihívások elé néz, de itt még az apró szerepekben is Dennis Hopper és Patricia Clarkson-kaliberű színészóriások teszik magasra a lécet. Egy remek felnőtt-film, ami 2 óra lepergése után még nagyon sokáig kísérti a nézőt.

Néznivaló: Penélope Cruz keblei mindig néznivalóak, előzetes és kritika.

Mikor jön? Információink szerint lesz moziban, de még nem tudni mikor.

+ + +

Four Eyed Monsters (Rendező: Arin Crumley, Susan Buice)

Miért szeretjük? Mindig nyerők azok a romantikus filmek, amelyek eldobják a hollywoodi kliséket és cselekményük legalább nyomokban emlékeztet a valódi párkapcsolatok alakulására. A Four Eyed Monsters a lehető legromantikusabb, miközben a lehető legtávolabb esik Hollywoodtól: Susan és Arin komoly adósságokba verték magukat, hogy megörökíthessék bimbózó kapcsolatuk igaz történetét.

Forrás: [origo]

Miért szeretnéd? Ahogy az élet és a film egymásba kapaszkodik, hol támogatják, hol éppen lerombolják egymást, az néha humoros, néha megható, néha pedig egyenesen ijesztő. Pályakezdő képzőművészeknek, rendezőknek és párkapcsolati parákkal küzdő fiataloknak kötelező lenne megnézni.

Néznivaló: hivatalos oldal a film történetét folytató kisfilmekkel és sok más jóval

Mikor jön? Valószínűleg soha.

Előző
  • 1
  • 2
Következő