Humor: Bár filmográfiájában mindössze egy könnyedebb műfajú romantikus komédiát (Holiday) találunk, Kate híres a jó humorérzékéről. Erről egyrészt a meglehetősen kattant Románc és cigaretta bővérű szeretőjeként, másrészt pedig a Futottak még... című parádés tévésorozat vendégszereplőjeként győzte meg a közönséget. A statisztákról szóló brit sitcom minden részében más sztárvendég tűnt fel, de kétségkívül az egyik legtöbbet emlegetett epizód az első évad harmadik része, amelyben Kate egy Oscar-vadász holokauszt-drámában (ugye értjük, hogy ez miért még viccesebb most, mint akkor?) szerepel, és apácajelmezben okítja az egyik statisztát mocskos hálószobai nyelvezetre - egy igazi klasszikus.

Irodalmi adaptáció: Idei két nagy sikere, A felolvasó és A szabadság útjai is regényadaptáció - a műfaj minden buktatójával -, de korábban inkább a klasszikusok feldolgozásában jeleskedett. Talán minden idők legjobb Jane Austen-megfilmesítése az Ang Lee-féle Értelem és érzelem, amelyben már lehetett sejteni, hogy az "angol rózsa" kifejezés új értelmet kapott színrelépésével, míg a Thomas Hardy regényéből készült Lidércfény pedig arról győzte meg a (sajnos nagyon kevés) nézőt, hogy Kate bizony nem riad vissza semmitől. Ellentmondásos volt azonban Kenneth Branagh szöveghű és ennek megfelelően maratoni Hamlet-feldolgozása, de Kate megszorongatta Helena Bonham-Cartert az Ophelia legemlékezetesebb megformálója címért. Erről a Hamlet-verzióról egyébként szerintünk három érdekes dolgot kell tudni: "1. első alkalommal dolgozták fel egy filmben a színdarab teljes szövegét 2. ez volt az utolsó film, amelyet 70 milliméteres celluloidra forgattak 3. Magyarországon sosem mutatták be moziban, és DVD-n sem elérhető. Ez utóbbi nem is annyira érdekes, mint inkább siralmas."

Forrás: [origo]
Hamlet  | Kate Winslet és Kenneth Branagh


Jackson, Peter:
A két álomvilágban élő, anyaszomorító bakfis történetéhez Peter Jackson friss arcokat keresett, így Kate és Melanie Lynskey (őt azóta - sokkal karcsúbban - a Sakáltanya, A dicsőség zászlaja és A hazugsággyáros kisebb szerepeiben láthattuk) is élete első filmszerepét kapta az új-zélandi mestertől. A kifinomult, előkelő, de kissé vad fantáziájú Juliet Hulme szerepére 175 lány felvételizett, és Kate-re többek között a külső hasonlóság miatt esett Jackson választása. Az igazi Juliet Hulme egyébként szabadulása után Anne Perry néven írónő lett, és egyik regényének (The Cater Street Hangman) tévéfilm-változatában Kate nővére, Anna Winslet is szerepelt.

Forrás: [origo]
Mennyei teremtmények  | Kate Winslet és Melanie Lynskey


Kosztümös filmek:
Emma Thompson, Helena Bonham-Carter és mostanában Keira Knightley példája is azt bizonyítja, hogy egy magára valamit is adó brit színésznőnek egy évtizedet le kell húznia fűzőben, ahhoz, hogy izgalmasabb, kortárs szerepeket kaphasson. Kate lelkiismeretesen kivette a részét kilencvenes évek angol (Értelem és érzelem, Lidércfény, Hamlet) és hollywoodi (Titanic, Sade márki játékai, Én, Pán Péter) kosztümös filmjeiből, hogy végül harminc felé kezdjen visszatérni a jelenbe olyan kihívásokkal, mint az Egy makulátlan elme örök ragyogása vagy az Apró titkok.

Forrás: [origo]
Értelem és érzelem | Kate Winslet és Emma Thompson


Lemondott szerepek:
Ironikus, hogy Kate két olyan film főszerepét is lemondta, ami Oscar-díjat szerzett a cserejátékosoknak (Szerelmes Shakespeare - Gwyneth Paltrow, Az elszánt diplomata - Rachel Weisz), neki pedig végül egy olyan szerep hozhatja meg a szobrot, amit Nicole Kidman mondott le (A felolvasó - Kidmant egyébként nagyon nehéz elképzelni ebben a szerepben). Mindenesetre a közönségfilmektől tudatosan távolodott el a Titanic után, és a Bridget Jones (amihez egyébként is túl fiatalnak érezte magát), az Anna és a király vagy éppen A Gyűrűk Ura felkínált szerepei helyett inkább apró, rizikós filmekhez adta a nevét, mint pl. a Szentek és álszentek vagy a Hideous Kinky.

Forrás: [origo]
Szentek és álszentek | Kate Winslet és Harvey Keitel


Mendes, Sam:
Az Amerikai szépség és a Bőrnyakúak rendezője ugyanabban a readingi kórházban látta meg 1965-ben a napvilágot, ahol tíz évvel később Winslet. 2003-ban rövid ismeretség után házasodtak össze (Kate alig 2 éve vált el akkor első férjétől), és előbb született közös gyermekük, mint közös filmjük. A szabadság útjai megfilmesítési jogait egyébként Kate szerette volna magának megszerezni, és csak később merült fel a lehetőség, hogy családi vállalkozás legyen belőle. "Nehéz volt a férjemmel forgatni, de nem a kapcsolatunk, hanem maga a film témája miatt, hiszen nagyon intenzív érzelmeket vált ki. Már sok éve együtt élünk, és a munkája volt a személyiségének az egyetlen olyan aspektusa, amit még nem tapasztalhattam meg. Egyszerűen szerettem volna tudni, hogy milyen rendezőként. Sokáig vártam erre, de nem csalódtam, és csodálatos, hogy végre erről az oldaláról is megismertem"- mondja a színésznő, míg szereplőtársa, Leonardo DiCaprio így nyilatkozott a közös munkáról: "Mindenki tudni akarta, hogy milyen érzés Kate férjének a kamerái előtt eljátszani, hogy házastársak vagyunk. Valójában egyáltalán nem volt bizarr; nappal a munkában eljátszotta, hogy a feleségem, este pedig szépen hazament az igazi férjével. Sam sok szempontból az ellentéte a többi rendezőnek, akivel eddig forgattam, mert színházi háttérrel rendelkezik, és óriási súlyt fektet a színészekre. Hetekig rengeteget próbáltunk a forgatás előtt, majd amikor elindultak a kamerák, hagyta, hogy meginduljon számunkra egy nagy színészi kaland. Lineáris sorrendben forgattunk, így megéltük a karaktereink jellemfejlődését.". Winslet és Mendes következő közös projektje Mabel Stark tigrisszelidítőnő élettörténete lehet, ugyanis megvették a biográfia megfilmesítési jogait.

Forrás: [origo]
Sam Mendes és Kate Winslet A szabadság útjai forgatásán


Nőiesség:
A "Kate kövér vagy nem kövér?" téma több mint tíz éve népszerű társalgási téma, mindenesetre a színésznő egész karrierje során következetesen elutasította, hogy a hollywoodi normákhoz igazítsa alakját, és természetessége sok kollegináját féltékenységgel tölti el. Többek között Halle Berry és Nicole Kidman is megemlítették, hogy irigylik Kate formás fesztelenségét, amikor pedig a brit GQ férfimagazin 2003-ban drasztikusan megvékonyította a fényképeken, Kate felháborodott nyilatkozatban utasította el ezt a gyakorlatot.