Michael Shannonra először a Nyolc mérföld-ben figyeltem fel, ahol Eminem anyjának a pasiját játszotta. Van neki ez a szúrós tekintete, a Frankenstein szörnyetegéhez hasonlatos testalkata és fejformája, valamint az a képessége, hogy a legnagyobb őrültségeket is félelmetes határozottsággal tudja kimondani. Az összhatás annyira nyugtalanító, hogy mindig azt kívánom, bárcsak lenne inkább normális - úgy mindenkinek könnyebb lenne. De hát sohasem normális, legkevésbé a Werner Herzog My Son, My Son, What Have Ye Done című új filmjében, amit az utolsó pillanatban tuszkoltak be a velencei versenyprogramba, és így az a furcsa helyzet állt elő, hogy Herzog önmagával is harcolhat az Arany Oroszlánért, ugyanis a Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans című másik alkotása is ebben a szekcióban kapott helyet.

Forrás: [origo]
Michael Shannon és Willem Dafoe a My Son, My Son, What Have Ye Done-ban

A My Son...-ban Shannon egy Brad nevű férfit alakít, aki bekattan, megöli az anyját, majd túszokat ejt és elbarikádozza magát a házában. A helyszínre érkező nyomozó (Willem Dafoe) kihallgatja Brad mennyasszonyát (Chloe Sevigny) és flashbackekben látjuk, milyen szerepet játszott egy perui út és egy amatőr színtársulati előadás Brad elméjének megbomlásában. A túszdrámás-kihallgatós vonal teljesen érdektelen, az egyetlen értékelhető dolog a filmben Shannon hipnotikus jelenléte. A különböző jelenetek alatt néha egy teljes kortárs komolyzenei tételt hallunk a háttérben, máskor pedig szép hangú spanyol nő énekel szomorú gitárkísérettel - felteszem, ezeket elidegenítő effektusnak szánta a rendező.

Amikor a sajtótájékoztatón megkérdezték Herzogot, hogy A szabadság útjai után nem volt-e túl nyilvánvaló választás Michael Shannon egy ilyen szerepre, a rendező ismét amnéziát színlelt, és közölte, hogy filmben még soha nem látta Shannont, csak egy félperces YouTube-videón.