Minden jó, ha a vége jó

2010.04.17. 19:50

Hogyan lehet feldolgozni, ha az ember egyedüliként túlél egy terrortámadást? - ezt a kérdést boncolgatja a Hét perc a mennyországban. A szüzsét és a narrációt tekintve azonban még sokkal több van benne, mint ahogy azt első látásra hinnénk, nem is beszélve a csodálatos, realista formanyelvi megoldásokról. A képzelet és valóság köré szőtt érzelemdús, pszichologizáló mesének az ötlete Omri Givon, izraeli rendező fejéből pattant ki egy újságcikk alapján. Galia egy buszt ért merénylet során elveszíti szerelmét, ő maga pedig súlyos égési sérüléseket szenved a testén. Görcsösen próbálja feldolgozni a helyzetet, és összeszedni magát, de pánikrohamai és az áldozatok arcának képei erősebbek nála, mikor aztán belebotlik Boázba, felcsillan a remény, hogy ő jelentheti a sebekre a gyógyírt.

Forrás: [origo]

A megrendült lány felépülése és a szakállas férfivel való kapcsolata szépen és érzékenyen bontakozik ki előttünk, az egyetlen baj vele az, hogy egy idő után bosszantóan kiszámíthatóvá válik. Olyan lesz, mint egy izraeli köntösbe öltöztetetett hollywoodi szerelmi sztori. Majd jön egy felemelő fordulat, aminek hála elégedetten jövünk ki a moziból. Tegyük hozzá, hogy a csavaros történeten kívül ehhez szükség volt a lány környezetének nyers és hiteles ábrázolására, és mindenekelőtt Reymond Amsalemra, a Galiát alakító színésznőre is.

Forrás: [origo]

A film utáni beszélgetés vendégeként ő mesélt a forgatásról, a rendező ötletéről, és saját élményeiről. Ahogy felment az Uránia színpadára, mintha mindenkit megbabonázott volna, határozott volt, természetes, és a bőrruha keltette dögös hatás mellett fantasztikusan bűbájos. Ugyanezt a sokszínűséget vitte bele Galia alakjába, aki felváltva törékeny hattyú, kemény és érzéki nő, vagy épp a megtestesült kedvesség. Akármelyik arcát látjuk a vásznon, mindegyikben hiteles. Az ő játékán kívül végül említésre méltó, hogy francia, izraeli és magyar koprodukcióban készült a film, ami - tekintve a gördülékenységét, az izgalmasan felépített elbeszélést és az utolsó perceknek köszönhető remek összhatást - külön büszkeséggel tölthet el minket.

---------

Hét perc a mennyországban (Sheva dakot be gan eden, 2009)
Rendező: Omri Givon
Szereplők: Reymond Amsalem, Eldad Fribas, Nadav Netz, Ronit Yudkevitz
17. Titanic Filmfesztivál - Különös történetek szekció
színes, 94 perc

Mikor és hol vetítik?

április 18. 14.30, Uránia Nemzeti Filmszínház