A büfém nélkül soha - az Üvegtigris 3 kritikája

2010.12.15. 12:05

Aki várta, aki nem, itt az Üvegtigris 3, amelyben mindenki visszatér, és mindenki elmegy, hogy aztán visszajöhessen. Ez a teljesen motiválatlanul kipattanó, rém egyszerű, bódét hátrahagyó eseménysor meglepő módon feszesebbé, és végig szórakoztatóvá rugdossa a filmet. Rudolf Péter a rendelkezésére álló összes teret és helyzetet komikumforrássá alakítja, amit mégsem, azt Szabó Erika tökéletes testével tölti ki.

Érthetetlen az a hűhó, amelyet az alkotók a film sztorijának eltitkolása körül csaptak. Mintha azt feltételeznék, hogy a trilógia nézőközönségét valamiféle fifikás cselekményvezetés vonzza rendületlenül az Üvegtigris-művekre, és nem a már jól ismert, bájosan lúzer büféélővilág szellemes sziporkázása. Másrészt ezzel valami olyasmire hívták fel a figyelmet, ami egyáltalán nem figyelemreméltó. Lali (Rudolf Péter) továbbra is éli megszokott hétköznapjait szeretve gyűlölt mikroközösségében, de az előző részekkel ellentétben most nem a film kétharmadánál, hanem rögvest az elején besokall szűk baráti körének folytonos zaklatásától.

Forrás: [origo]
Rudolf Péter


Lali kitörésének nincs több előzménye, mint amennyi eddig bármikor lehetett volna, ezért sántít, hogy az egész harmadik rész erre a váratlan döntésre épül. Pláne, ha még emlékszünk, hogy egy egész második részen keresztül érzéstelenítették és merevítették a karaktert, aki be is ékelődött szépen a helyére, oda a tó mellé.

A kiborulás kaotikus, jut bele rosszullét, amnézia, lövöldözés, egy tanácsokat osztogató, idegesítő mentős, és egy luxusautón közlekedő fogyasztóvendég. Lali dönt, és szökik, valamint lenyúlja dr. Csopkai (Kamarás Iván) kocsiját és személyazonosságát. A budapesti villába már Nikivel (Szabó Erika), a feltűnően szépen artikuláló modell lánnyal, na és Sanyijával érkezik, ahol további bonyodalmak várnak rá.

Forrás: [origo]
Gáspár Sándor, Kamarás Iván, Csuja Imre, Szarvas József és Reviczky Gábor

A cselekmény legfeljebb az Üvegtigris első két részéhez képest nevezhető fergeteges kalandnak, viszont kifejezetten jó hatással van a film egészére, mert megakadályozza, hogy beleragadjon a korábbi epizódokra jellemző, mindenféle logika nélkül sorjázó vicces epizódokba. Lali villabeli bénázásával egy időben Csokiék (Csuja Imre) már útra keltek, Sanyi (Horváth Lajos Ottó) sajátos módon ismerkedik a luxusingatlannal, miközben a Tigrisben Róka (Gáspár Sándor) birkózik a roppant dühös Csopkaival. A párhuzamosan zajló történések felpörgetik a ritmust, és folyamatosan szellemes párbeszédeket szülnek, határozottan kevés üresjárattal.

A fiúk karaktere a büfé nélkül is remekül működik, és azzal, hogy kicsivel kevesebb teret kapnak, sűrűbbé és állandó humorforrássá válnak az érintkezéseik. Rudolf Péter Üvegtigris-karrierje során most a legtermészetesebb, Szabó Erika pedig annyira jó nő, hogy a fehérneműs jelenetekből határozottan nehéz a testén kívül bármi másra is emlékezni. Nyomorult Lalinak két másik nőszeméllyel is meggyűlik a baja, és hiába a klasszikusan kifakult alsónadrág, kénytelen elszenvedni a szexuális aktusokat. Pikali Gerda hihetetlen lendülettel robban a filmbe, és látványosan issza le magát, egészen addig a szintig, hogy még Sanyira is szemet vet. Egyedül Kamarás Iván őrjöngései kínosak, kidagadó erekkel, fejét fogva "Ezt nem hiszem el!" felkiáltásokat hallatva.

Forrás: [origo]
Szabó Erika

A film végére, mikor elfogy a móka, és lecseng Lali lázadása, az is láthatóvá válik, hogy a nagy röhögések közepette az egész Üvegtigris-világ, Lali szomorkás elégedetlenkedéséből és elvágyódásából született. Csak időközben inkább Csoki vizelési és ivászati problémái, vagy Róka hajzata (mostanra már póthaj), mint humorforrások felé mozdult el a film. Rudolf Péter most mindenesetre erőlködés nélkül végig élvezhetővé tette és ügyesen visszatornázta az Üvegtigris-t eredeti helyére.

Néznivaló: Szabó Erika ajándékcsomagnak öltözött az Üvegtigris 3 premierjén
Néznivaló: Szabó Erika feneke az Üvegtigris 3 előzetesében
Riport: A monszuntól a leütött Kamarás Ivánig - az Üvegtigris 3 forgatásán jártunk
Interjú: Szabó Erika: Most értem meg erre