Kamaszkorunk legszebb mellei - Susan Sarandon (18+)

2012.07.24. 3:16

Cikksorozatunkban sorra vesszük a VHS-korszak legendás filmes pucérkodásait, amelyek meghatározóak voltak szerzőink pszichoszexuális fejlődésében.

#5 - Susan Sarandon (Csinos kislány, Az éhség, A gyönyör rabjai)

Susan Sarandon mellei tökéletesek. Aki ezzel vitatkozni merészel, annak nyilvánvalóan elment a józan esze, de minimum fogalma sincs a női keblek anatómiájáról. Köztudott, hogy a női mellek hat különböző típusba sorolhatóak. Ezek közül az ideális, a legtöbb lány által áhított forma hibátlan archetípusa éppen az a lélegzetelállító csoda, amit Susan Sarandon visel töretlen légiességgel, elhanyagolható mértékű ereszkedés mellett.

Forrás: Mokép

Tudjuk persze jól, sorozatunk legújabb szereplője messze nem csupán domborulatainak köszönheti hírnevét és sikereit. Rengeteg emlékezetes alakítás fűződik a nevéhez (Rocky Horror Picture Show, Atlantic City, Az Eastwick-i boszorkányok, Thelma és Louise stb.), ötször jelölték Oscar-díjra (a Ments meg Uram!-ért meg is kapta), az utóbbi években pedig politikai aktivistaként is lelkesen vitézkedik. Azoknak a férfiaknak viszont, akiknek a nyolcvanas években volt szerencséjük felnőni, tuti, hogy nem a halálraítélt Sean Pennt gyámolító apáca karaktere jut eszébe, ha felmerül Susan Sarandon neve. Vegyük sorra gyorsan, milyen filmeket kell sürgősen újranéznünk, ha kedvünk támad viszontlátni a filmtörténet talán legszebb melleit.

Az ifjú színésznő már csaknem egy tucatnyi filmen túl volt (1970-ben kezdődött a karrierje) amikor Louis Malle végre felfedezte Susan Sarandon kebleit. Az 1978-ban bemutatott Csinos kislány című film a 19. században, egy louisianai bordélyházban játszódik. Sarandon egy kurvát játszik, aki szemérmetlen módon mindkét kisgyerekét, így a 12 éves kislányát, Violet-et (a hamvas Brooke Shields alakítja) is beköltözteti magához a testi örömök frivol szentélyébe. Hirtelen felbukkan egy fotós, egy idétlen szakállas pojáca, és elkezdi fotózgatni a csajokat. Nem túl meglepő módon hamar rákattan Sarandon-ra, akinek amúgy őrületesen jól áll a szajhaszerep.

Forrás: Mokép
Csinos kislány | Susan Sarandon

Finom selyemblúzban telepedik a kanapéra a hősnő, a fickó ügyetlenül matat robosztus masinájával, a kíváncsi kislány pedig féltékenyen kémleli a tapintható vibrálást a fotós és édesanyja között. Susan Sarandon kérés nélkül mutatja meg melleit a világnak. Ihletett pillanat. Lezseren kigombolja a blúzt, először egyik melle bukkan elő. A férfi el van ragadtatva, arra kéri, hogy púderezze be egy kicsit, mire a nő kezében veszi hófehér keblét és elkezdi dörzsölgetni a mellbimbóit, majd ledobja magáról az inget, totális szépségében tárva elénk lenyűgöző testi adottságát. Ez már a kéjenc fotósnak is sok, másodpercekig dermedten bámulja a természet e félelmetes remekművét, és egyebet sem tud motyogni, mint hogy ilyen szépet még sosem látott életében. Mi sem.


Susan Sarandon első igazi meztelenkedésére újabb két évet kellett várni, de megérte. Tony Scott vámpírfilmje, az 1980-ban készült Az éhség vegyes fogadtatásban részesült (pedig David Bowie is szerepel benne), de van egy döbbenetesen erős jelenete, és akár csupán ennek a képsornak kedvéért érdemes végignézni ezt a zavaros, vontatott, de gyönyörűen fényképezett, experimentális horror-noirt. Az akkor debütáló rendező látványosan hatásvadász húzásnak szánhatta az ötletet, hogy a hatvanas évek művészfilm-forradalmának klasszikus szépségű díváját, Catherine Deneuve-öt egy leszbikus szexjelenetben hozza össze a kor egyik sugárzó szexszimbólumával, Susan Sarandonnal. És ez a húzás még akkor is bejött, ha a jelenet, bár tényleg elég sokkoló, talán kissé felemásra sikeredett. Feltehetően a mohó kiskamasz szól belőlem, de talán bátrabban is nekiállhattak volna az alkotók a két gyönyörű nő egymásra találásának.

Sarandon egy öregedés-kutatót játszik, aki egy paciensét (Bowie-t) keresve, véletlenül talál Deneuve-re, aki a film fővámpírját, a halhatatlan Miriam-ot formálja meg a filmben. A kulcsjelenetben a vámpírnő érzékien zongorázik egy sejtelmesen világított szobában, beszélgetnek életről és halálról, ám nehéz odafigyelni a dialógusra, a kamera ugyanis folyton a melltartó nélkül, feszülő pólóban sétálgató Sarandonra kalandozik. "Tetszem magának?" - kérdezi váratlanul az orvosnő, és közben annyira zavarba jön, hogy ügyetlenül magára löttyinti a Cherry-t, amit eddig óvatosan nyalogatott a poharából. A vörös folyadék végigcsurog a Susan Sarandon mellén, bimbói megfeszülnek, szemérmesen törölgetni kezdi magát, végül belátja, ideje megszabadulni a felesleges ruharabtól. Alig vártuk! Ekkor már az isteni Deneuve sem tétovázik.

Forrás: Mokép
Az éhség | Susan Sarandon és Catherine Deneuve


Az első csók olyan lassú, finom és érzéki, hogy még azt is megbocsátjuk, hogy alig ér össze a két száj. Még szerencse, hogy van a közelben egy baldahinos ágy, így a vámpírnő ráfekteti a félmeztelen Sarandont és mellé bújik. Aki ebben a pillanatban Catherine Deneuve csupasz testének látványában is reménykedik, csalódnia kell, ő ugyanis nem vetkőzik, cserébe millió csókkal halmozza el Sarandont (különösen a melleit), ő pedig kéjesen nyúl végig a hófehér lepedőn. Kifejezetten bosszantó viszont, hogy a rendező folyton mindenféle felesleges fátylak belibbenésével és zaklatott vágástechnikával akadályozza meg, hogy teljes legyen a kéjsóvár nézői élmény, továbbá a jelenet hamar átcsap szabályos vámpírkodásba. A halhatalan démon először hevesen nyalogatja, majd kegyetlenül átharapja a mit sem sejtő orvosnő karját. Megtörténik a beavatás.

Marad némi hiányérzet tehát, de ne feledjük, úttörő ez a jelenet a filmtörténetben abból a szempontból is, hogy itt bukkan fel először filmen a nőiesen szexi leszbikus karakter. Az éhség ágyjelenetéig szinte kizárólag férfias, keményen maszkulin figura lehetett meleg nő egy filmben, most végre felszabadulhatott a mozgalom e buta konvenció alól, divat lett nőies és vonzó leszbikusnak lenni. Catherine Deneuve sokat emlegette is későbbi interjúiban, milyen hálás neki a leszbikus társadalom, akaratlanul is valóságos példaképükké avanzsált, még egy magazint is elneveztek róla (ezért mondjuk be is perelte őket a francia színésznő, ma már Curve a lap neve.)


De vissza Susan Sarandonhoz. Hátra van ugyanis még egy film, A gyönyör rabjai, és egy újabb felejthetetlen jelenet, ezúttal férfival (James Spader), de cseppet sem halványuló érzékiséggel. A gyönyör rabjai-t Koltai Lajos fényképezte és ebben az interjúban meg is emlékezik a szóban forgó ágyjelenetról. A film 1990-ben, tíz évvel Az éhség után készült, de Susan Sarandon mit sem változott, pedig itt már negyvennégy éves. Nem sokkal szülése után érkezett a forgatásra, félt is, hogy meg van ereszkedve kissé, de szerencsére alaptalan volt az aggály.

Forrás: UIP Dunafilm
A gyönyör rabjai | James Spader és Susan Sarandon

Ezúttal egy pincérnőt játszik, aki ellenállhatatlan magabiztossággal csábítja el az évek óta felesége elvesztésén búslakodó ifjút. A hajnali részegségben bontakozó mámor hülyén is elsülhetne, ugyanis a fiú először halott feleségét hallucinálja a szenvedélyesen közeledő Sarandon helyébe. Aztán a nő elétérdel, és valahogy mégis eloszlanak a srác kételyei. Lihegve engedi, hogy a nő szenzációs orális szexben részesítse őt és amikor felnéz, már Susan Sarandon észvesztően érzéki arcát látjuk. Jól van ez így, gondolja a férfi, mi meg pláne. A reggeli hancúrozás itt természetesen korántsem ért véget, forró csókok, majd eszeveszett lovaglás következik, megkoronázva egy szédületes orgazmussal, ami természetesen egyszerre érkezik el mindkettőjüknél. Arra viszont talán csak Sutyi bácsi tudja a válasz, vajon a jelenet kellős közepén miért törik meg a felhevült varázs azzal az idétlen mozdulattal, hogy a fickó a szex hevében felkap a földről és a szoba sarkába hajít egy félig megrágott szendvicset.


Susan Sarandon ma már hatvanhat éves szépassszony, nem valószínű tehát, hogy újabb pucérkodésokra számíthatunk tőle. Bár, amint a napokban jelezte a nagyvilágnak, mellei még mindig tökéletesek. Viszont szerencsére időközben kiderült, a legfontosabb Sarandon gének metsző pontossággal öröklődtek, így mostantól bájos leánya, Eva Amurri ígéretesen induló karrierje lehet garancia arra, hogy a jövőben sem kell nélkülöznünk a világ legszebb melleinek látványát a filmvásznon.