Ők élvezték a legnagyobbat

2012.11.11. 20:51

Rovatunkban foglalkoztunk már a legötletesebb, a legviccesebb és a legjobb magyar szexjelenetekkel, most a nő szempontjából legnagyobbat robbanó aktusokat szedtük össze. A vibrátor feltalálásáról szóló Hisztéria című film premierje alkalmából azokat a szexjeleneteket gyűjtöttük össze, amelyekben a legéletszerűbb, legerotikusabb és legemlékezetesebb női orgazmusok láthatók. Le a péniszközpontúsággal, éljen a csikló! Cikkünk külön nem jelölt spoilereket tartalmaz.

10. Elemi ösztön (Basic Instinct, 1992)

 

Cathrine Tramell (Sharon Stone) a modern femme fatale, aki nem finomkodik a csábítás terén, hanem biztosra megy, és rögtön kivillantja a punciját, nem számít, hogy épp rendőrségi kihallgatáson van. Szexuális, hatalmi és gyilkos vágyai egyaránt fékezhetetlenek, imádja csapdába csalni az áldozatait, hogy aztán mint afféle fekete özvegy, a gyönyör csúcsán végezzen velük. Michael Douglas figurája természetesen nem tud ellenállni Tramell sötéten erotikus kisugárzásának, hiába van tisztában azzal, hogy a kaland életveszélyes. Együttlétük a kölcsönös gyanakvástól lesz különösen izgalmas - úgy tűnik, feldobja a szexet, ha az egyik fél nem biztos benne, hogy túléli az orgazmust. Habár a szexéhes, férfiak és nők közt nem válogató Tramell figurája egyértelműen a férfifantázia terméke, azért a partnerét magabiztosan meglovagoló, saját gyönyörére koncentráló nő majdnem elmegy feminista ikonnak is.

* * *

9. A fiúk nem sírnak (Boys Don't Cry, 1999)

 

Kimberly Peirce érzelmes és megrázó filmje a nebraskai Brandon Teena (Hilary Swank) igaz történetén alapul, akit a haverjai megerőszakoltak és megöltek, amikor megtudták, hogy a 21 éves fiú transzszexuális, és lánynak született. Swank érzékeny alakításában Brandon odaadó, szeretetteljes és gáláns srác, aki azonnal beleszeret Lanába (Chloe Sevigny) és bármit megtenne érte. Első szerelmeskedésük a szabad ég alatt kicsit félénk, de nagyon bensőséges, Brandon valószínűleg most először jut el a szexig egy lánnyal, Lana pedig talán sejti Brandon titkát. Miközben Brandon kinyalja, Lana elélvez, de, amikor később felsejlik a fiú gyanús dekoltázsa, láthatóan nem a kéj vakítja el annyira, hogy nem vesz róla tudomást, hanem azért dönt így, mert szereti a srácot.

* * *

8. Zongoralecke (The Piano, 1993)

 

Látványos orgazmus itt éppenséggel ugyan nincs, azért egyértelmű, hogy bekövetkezik a beteljesülés. Az eleinte durvának tűnő George (Harvey Keitel) a zongoráját kétségbeesetten visszaszerezni akaró Adának (Holly Hunter) prostitúcióval határos üzletet ajánl: a nő billentyűnként visszakaphatja George házában levő hangszerét, ha hagyja, hogy a férfi azt tegyen vele zongorázás közben, amit kedve tartja. Hamar kiderül, hogy igazából a férfi a kiszolgáltatott: Ada lénye teljesen rabul ejtette. A férfi lépésenként édesgeti magához a nőt, aki szemlátomást vonzódik hozzá, de eleinte próbál hűséges maradni a férjéhez. Amikor Ada nem bírja tovább, és beadja a derekát, George gyengéd és szenvedélyes szeretőnek bizonyul: még a bonyolult abroncsos szoknya sem gátolhatja meg abban, hogy orális örömökben részesítse a nőt.

* * *

7. Blue Valentine (2010)

 

Ezt a csodálatos szerelmes-szakítós filmet a félelmetesen prűd amerikai korhatárbizottság "egy explicit szexuális jelenet" miatt az NC-17 kategóriába sorolta, azaz oda, ahova a pornófilmeket szokták. A döntés felháborító, mert az ifjúságot elzárja egy olyan filmtől, amely a szexet teljesen hiteltelenül bemutató hollywoodi maszlag helyett őszintén és életszerűen ábrázolja a két ember közti intimitást. Ryan Gosling és Michelle Williams figurája közt látunk olyan fájdalmas együttlétet is, amely a kapcsolatuk végső stádiumát jelzi, és olyat is, amelyből süt az új szerelem lelkesedése. A fiú le sem vetkőzteti a lányt, csak a bugyiját húzza le gyengéden, hogy kinyalhassa. Mint az egész filmben végig, Derek Cianfrance itt is a bravúros vágással játszik: az orgazmust pont nem mutatja meg, de érzékelteti, ez az első alkalom, hogy a hirtelen tiltakozni kezdő, majd a vágás után már szinte hitetlenül nevetgélő lányt valaki ilyen módon (vagy bárhogyan) eljuttatta a csúcsra.

* * *

6. Antikrisztus (Antichrist, 2009)

 

Lars von Trier csodálatos, hátborzongató és provokatív horrordrámája egyből a rendező pszichoanalitikusa elé kívánkozik: önparódiába hajló szimbólumai és képi megoldásai nem leplezik a nyilvánvalót, az alkotó itt arról vall, milyen rettenetesen félelmetesnek találja a női szexualitást. A film a két névtelen főhős (Charlotte Gainsbourg és Willem Dafoe) fekete-fehérben, lassított felvételen, Händel-zenével aláfestett, érzékien és líraian bemutatott szeretkezésével kezdődik, amelyet az tesz maróan ironikussá, hogy a nő orgazmusával egy időben a kisgyerekük líraian kizuhan az emeleti lakás ablakán, és szörnyethal. Az önmagában is mellbevágó prológus igazán a film vége felé öklöz minket gyomron, amikor az anya visszaemlékezéséből váratlanul kiderül, hogy szeretkezés közben látta is az ablakba mászó gyerekét, de az orgazmus kedvéért beáldozta. Talán csak Von Trier képes ilyen gyönyörű kegyetlenségre.

* * *

5. Hazatérés (Coming Home, 1978)

 

Hal Ashby filmjének hátterét a vietnami háború adja, de a rendezőt a személyes szint érdekli: hogyan élik meg az amerikai férfiak a felesleges öldöklést, hogyan tudnak később együtt élni a szörnyűségekkel, amelyeket elkövettek a fronton, és hogyan dolgozzák fel, ha konkrét vagy átvitt értelemben elveszítik a férfiasságukat a háború miatt. Sally (Jane Fonda) a film elején odaadó felesége frontra induló, tradicionális férjének (Bruce Dern), akivel a szexuális életük abban merül ki, hogy a pasi ráfekszik, és mereven lök rajta néhányat, a játékidő végére viszont a nő megtalálja önmagát és minden értelemben felszabadul. Élete első orgazmusát egy deréktól lefelé béna veteránnal (Jon Voight) éli át, aki lelkileg legalább annyira sérült, mint testileg, mégis képes szeretetet és szexuális örömöt nyújtani a nőnek. Közösülni nem tud, ezért szenvedélyes érintésekből és kiadós orális szexből áll az együttlétük, és a saját testét felfedező nő olyan katartikus élményt él át, hogy el is sírja magát.

* * *

4. Harry és Sally (When Harry Met Sally..., 1989)

 

Valós orgazmusra itt nem kerül sor, de minden idők egyik legviccesebb filmjelenetét nem hagyhattuk ki. Ráadásul azon túl, hogy a megjátszott orgazmust Billy Crystalnak egy zsúfolt étterem kellős közepén demonstráló Meg Ryan minden újranézéskor megnevetteti az embert, a hatásos előadás két tényre is ráirányítja a figyelmet. Az egyik, hogy a férfiak egy része tényleg azt hiszi, hogy partnere a gyönyör csúcsára ért, ha a nő elég hangosan és lelkesen nyög alatta, a másik, hogy a filmekben a női orgazmust sokszor éppen olyan teátrálisnak mutatják be, mint az itt produkált kamu elélvezés. Nem csodálkozhatunk, ha a serdülő lányokban és fiúkban egyaránt az a hamis elvárás jön létre, hogy a nőnek szinte varázsütésre extatikus sikolyok közepette kell fetrengenie a gyönyörtől.

* * *

3. Shortbus (2006)

 

A filmben különböző New York-iak próbálnak intimitásra találni. Sofiának (Sook-Yin Lee) első ránézésre ez nem probléma: van szerető férje, akivel hatalmasakat szeretkeznek, és szexterapeutaként segíti a pácienseit. Valójában azonban mindkettő hatalmas hazugság, mert Sofia maga még soha nem élt át orgazmust. A film során egyre kétségbeesettebben próbálja elérni a vágyott gyönyört, ami persze a görcsössége miatt egyre távolabb kerül. A katartikus zárójelenetben aztán gyertyafény mellett elkezd énekelni a világ szexuálisan legfelszabadultabb embere, Justin Vivian Bond (aki, mint a nevéből is kitűnik, úgy döntött, hogy nem választ magának nemet), és a felforrósodó hangulatban kedves orgia veszi kezdetét. Végre Sofia is elengedi magát, és akkorát élvez, hogy még az elektromos szolgáltatás is helyreáll a városban.

* * *

2. Fekete hattyú (Black Swan, 2010)

 

A Fekete hattyú-t Darren Aronofsky trükkösen egy erotikus thriller gúnyájába öltöztette, de valójában egy csodálatos női drámáról van szó, amely egy Nina nevű balett-táncos (Natalie Portman) művészi és szexuális kiteljesedéshez vezető, rejtélyes és félelmetes útját mutatja be. A katarzishoz arra lenne szükség, hogy Nina lebontsa saját korlátait, és teljesen átadja magát az ösztöneinek, amely szexuális téren a film sokat emlegetett leszbikus jelenetében következik be. Táncostársa, Lily (Mila Kunis) szimbolizálja Nina elfojtott ösztöneit, és amikor egymásnak esnek a lányszobában, és Nina elélvez a - mint kiderül, képzeletbeli - aktustól, akkor válik igazi nővé. Elfogadja az érzéki oldalát, elereszti a kontrollt, és végre az ösztönei irányítják. E nélkül nem válhat igazán nagy táncossá, de a szabadon eresztett vágyak veszélyesek, az is lehet, hogy felfalják.

* * *

1. A postás mindig kétszer csenget (The Postman Always Rings Twice, 1981)

 

Amikor Cora (Jessica Lange) vágytól ziháló kebellel felszólítja Franket (Jack Nicholson), hogy nyissa ki az étkezde ajtaját, amelyet magukra zárt, a férfi rögvest nekiesik a nőnek. Bármilyen vad is Frank, a jelenet attól eszméletlenül érzéki, hogy végig Cora vágya és élvezete áll a középpontban. Az ő arcát látjuk, ahogy lenyomja Frank fejét a lába közé, aztán teljesen átveszi az irányítást: amikor Frank a bugyiján keresztül simogatni kezdi, hevesen eltolja a kezét, és saját magát izgatja, majd szex közben is felülkerekedik. Hogy a férfi elélvez-e, azt nem is tudjuk, mert neki épp csak a tarkója lóg a képbe, Cora kéjes nyögéseivel és kipirult arcával zárul a jelenet. Nem meglepő, hogy az intim felvétel alatt Bob Rafaelson rendező kiküldte a stábot a helyiségből, csak ő maradt bent a színészekkel és az operatőrrel. Bár még a mellét is csak a kombinén keresztül látjuk, Lange olyan zabolátlanul erotikus itt, hogy garantáltan az egész mozi begerjed. A jelenet dramaturgiai szempontból is kulcsfontosságú: kétség sem férhet hozzá, hogy ezután a férfi bármit megtesz majd a nőért.

* * *

+ A legelső orgazmus

 

Valószínűleg az 1933-as Extázis című cseh filmben mutattak először női orgazmust a mozivásznon (leszámítva a pornófilmeket). A Hedy Lamarrt sztárrá tevő film egyik jelenetében a főhősnő meztelenül úszkál, majd összemelegszik az arra járó fess mérnökemberrel. Az orális szexet meglehetősen szemérmesen, mégis egyértelműen ábrázolja a film: a férfi eltűnik a képkivágat aljában, és onnantól a nő kéjes arcán a kamera. A hollywoodi filmeknek az a kliséje is megjelenik már itt, hogy a kielégült fél (ez esetben a nő) az ágyban fekve rögtön cigarettára gyújt az együttlét után.