Október 26., szombat és november 3., vasárnap közt zajlik Budapesten, Pécsett, Miskolcon és Szegeden a Budapest Pride LMBTQ filmfesztivál. A fesztiválon levetítik többek közt Xavier Dolannek a tavalyi cannes-i filmfesztiválon bemutatott Így is, úgy is Laurence (Laurence Anyways) című filmjét, amelyben a tanárként dolgozó Laurence elárulja barátnőjének, hogy igazából nőnek érzi magát, és akként is szeretne élni. Premier előtt lesz látható a januárban mozikba kerülő Szex, hazugság, kertváros (Concussion), amely egy kiegyensúlyozott párkapcsolatban élő, kétgyerekes, leszbikus nőről szól, aki egyszer csak kitalálja, hogy prostituáltnak áll.

Bemutatják az Egy pestis túlélői (How to Survive a Plague) című filmet, amelyet 2012-ben a legjobb dokumentumfilm kategóriában jelöltek Oscar-díjra, és amely azt mutatja be, hogyan hívták fel New York-i HIV-pozitív aktivisták tüntetéssorozattal a döntéshozók és a közvélemény figyelmét a HIV/AIDS kezelésének fontosságára, és hogyan járultak hozzá ahhoz, hogy a HIV diagnózis ma már nem automatikusan halálos ítélet. Levetítik a Tiltott szerelem (Floating Skyscrapers) című lengyel filmet, amely idén elnyerte a Karlovy Vary-i filmfesztivál „Nyugattól keletre”-díját, és látható lesz a Szabadesés (Free Fall) is, amely a 2013-as Berlinalén mutatkozott be, és két rendőr szerelmén keresztül mutatja be a főhős boldogságkeresését.
Több kerekasztal-beszélgetés is lesz: a Kinek a nevében (In the Name of) című lengyel film főhőse saját melegsége megélése elől a papi hivatásba menekül, ennek kapcsán a vallás és az elfogadás kérdését járják körbe egy beszélgetésen. A Tükör a tükörben (Facing Mirrors) című első olyan iráni film kapcsán, amelynek transznemű a főhőse, a transzneműek helyzetéről, a helyi kulturális és jogi szabályokról tartanak beszélgetést. A Kakaó (Bwakaw) című film főszereplője 70 éves korában bújik elő, és próbál választ találni arra, hogy ebben a korban van-e helye a szerelemnek és a párkapcsolatnak. A fesztiválon workshopot tartanak az idősebb LMBTQ emberek helyzetéről, az öregedéssel együtt járó félelmekről.

A Vito című film, és az abban tárgyalt Celluloid Closet című könyv kapcsán beszélgetnek arról, hogy a kezdetektől napjainkig hogyan jelentek meg az LMBTQ emberek a filmekben, hogyan változott a reprezentációjuk, milyen LMBTQ archetípusokkal találkozhatunk a filmvásznon. Az Egy pestis túlélői kapcsán pedig a TASZ vitaindító cikkéről tartanak beszélgetést, amely azt veti fel, hogy miért és hogyan (nem) foglalkozik az LMBTQ-mozgalom a HIV/AIDS témájával.
A Budapest Pride LMBTQ filmfesztivál teljes programja itt található.