Az elmúlt bő egy évben járt nálunk Oliver Stone, Joe Eszterhas és Alan Parker is, most pedig egy háromszoros Oscar-díjas operatőrrel találkozhat a közönség. A X. Aranyszem Operatőr fesztivál meghívására Budapestre látogat Vittorio Storaro, akinek többek között Az utolsó tangó Párizsban, az Apokalipszis most, vagy Az utolsó császár képeit köszönhetjük. A legendás filmes szakemberrel Koltai Lajos fog beszélgetni az Uránia moziban, december 14-én, szombaton, 10 és 14 óra között. Az eseményen a részvétel ingyenes, viszont előzetes regisztrációhoz kötött: a hsc@hscmot.hu e-mail címen lehet rá jelentkezni.

Vittorio Storaro Az utolsó császár forgatásánForrás: Mokép

Ha Vittorio Storaro művészetének méltatása a téma, egyszerűen képtelenség túlzásokba esni, gondoljunk csak az Apokalipszis most napalmtámadással emlékezetessé tett reggeli szörfözésére, vagy Martin Sheen zavaros vízből kiemelkedő, feketére kent fejére.

Storaro nyolc közös filmet jegyzett Bernardo Bertoluccival, köztük olyan remekműveket, mint a marxista ihletésű, és ezért megismételhetetlen, monumentális olasz történelmi tablót, a Huszadik század-ot, vagy a Morávia-regény alapján Jean-Louis Trintignant főszereplésével készült A megalkuvó-t, amelynek szinte mindegyik beállítása annyira zseniális, hogy önmagukban is elmennének egy art déco műalkotásnak.

Jean-Louis Trintignant és Stefania Sandrelli A megalkuvó című filmbenForrás: Mokép

Az olasz operatőr együtt dolgozott Dario Argentóval (A kristálytollú madár), és Warren Beatty-vel (Vörösök, Dick Tracy) is. Még az olyan alig ismert munkáiban ismaradandót alkotott, mint a Footprints vagy a The Fifth Cord, és bravúros kompozícióinak köszönhetően válhattak ezek a filmek a giallo műfaj izgalmasabb darabjaivá. Lesz miről mesélnie a 73 éves mesternek.

Olvasnivaló: Már sosem nézünk ugyanúgy a vajra - Bertolucci tabudöntögető filmjei

Olvasnivaló: Minden jó volt benne, de valami mégse - interjúnk Koltai Lajossal az amerikai karrierjéről