Van valami jó film a moziban?

van valami jó film
Vágólapra másolva!
Használja ki, hogy most négy napon át zavartalanul mozizhat. Szerencsére bőven annyi jó film, hogy minden napra jusson egy. Mi ezeket ajánljuk. 
Vágólapra másolva!

Harag (Fury)

Brad Pitt és bűzlő legénysége egy tank belsejéből szembesít minket a régi igazsággal, miszerint a háború borzasztó dolog. A második világháború európai hadszínteréről már rengeteg film készült, a Harag-ban az az újdonság, hogy egy Sherman tank ötfős legénységére koncentrál, és nem kendőzi el, hogy hiába harcolnak egy jó ügyért, a hosszú évek óta folyó harc belőlük is jobbára lelketlen gyilkológépeket csinált. A sár és a mocsok mindent ellep, a tankcsaták pedig lenyűgözőek. A lezárás nélkül még jobb lett volna, az sajnos túl hollywoodira sikerült a húsbavágóan kegyetlen előzményekhez képest, de így is kihagyhatatlan az akciófilmek kedvelőinek.

- - -

Leviatán (Leviathan)

Andrej Zvjagincev a legtehetségesebb élő orosz rendező, aki látta a Visszatérés című mesterművét, vagy a nagyszerű Jelená-t, annak nem is kell külön magyarázni, miért. A rendező ezúttal Jób bibliai történetéből indult ki, a tartalom viszont merészen aktuálpolitikai. Mindvégig gyönyörűen megszerkesztett képekben, először dühödten, aztán egyre rezignáltabban mutatja be a csökönyös orosz kisember küzdelmét a korrupt és zsarnoki hatalommal szemben. Itthon is fájdalmasan ismerősnek fog hatni a film némelyik szituációja, a filmvégi csavar pedig –-bár teljesen más természetű - van olyan erős, mint a Holtodiglan-é.

- - -

Két nap, egy éjszaka (Deux jours, une nuit)

Nem kell magyarázni, mekkora trauma egy család életében, ha az egyik kenyérkeresőt kirúgják. A Két nap, egy éjszaká-ban az a csavar, hogy a munkatársakon múlik Sandra sorsa, arról szavazhatnak, hogy a bónuszt kérik, vagy inkább tarthassa meg az állását a kétgyermekes családanya. Sandrának egy hétvégéje van arra, hogy meggyőzze kollegáit ebben a szikár, életszagú, a munkások világát intim közelségből bemutató szociodrámában. A főszerepben korunk leghíresebb francia színésznőjét, Marion Cotillard-t láthatjuk.

- - -

Doboztrollok (The Boxtrolls)

Ebben a karneváli hangulatú, fantáziadús és fura ötletekkel teli animációs filmben a föld alatt lakó, ocsmány képű lényeknek drukkol, és az emberekre haragszik a néző, akik tudatlanságukban azt hiszik, hogy a trollok elrabolják a gyerekeiket. Egy srácra vár a feladat, hogy megbékítse az embereket a cuki szörnyekkel. Igazi családi film, a gyerekek mellett ülő felnőtteknek sem kell félniük, a sokszor morbid humor az ő tetszésüket is elnyerheti.

- - -

Senki szigete

Súlytalan, vibráló színekkel felskiccelt, vidám bohóckodás ez a film, amelyben még Budapest meseszerűen van ábrázolva. Ne várjuk, hogy ez lesz az új Moszkva tér, és akkor nem lesz baj, valamint hagyjuk, hogy a szereplőkhöz hasonlóan minket is szárnyára kapjon a véletlenszerűen bonyolódó történet. Jakab Juli elragadó toronyházak ablakait tisztító, 16. századi francia írót idézgető angyalként, de Walters Lili aprócska szerepére is érdemes odafigyelni, megmutatja, mekkora egy komodói varánusz.

- - -

Holtodiglan (Gone Girl)

Százezer felett jár a nézettsége, lassan már mindenki tudja, akit érdekelt, hogy Ben Affleck megölte-e a feleségét vagy sem. A filmbéli csavarok csak elsőre ütnek nagyot, mi mégis azt mondjuk, érdemes rá másodszorra is beülni, hiszen így dől el, hogy van-e helye az év legjobb filmjei között a Holtodiglan-nak. A fordulatos nyomozás kimenetelét már ismerjük, lehet most koncentrálni a párkapcsolati drámára, a megbízhatatlan narrátorként viselkedő Ben Affleck és Rosamund Pike állandóan változó viszonyára, és aztán jól megvitatni, hogy ki miben hibázott.

- - -

Lavina (Force Majeure)

Ha ez egy amerikai katasztrófafilm lenne, akkor a főszereplőből hős válna a végére. De ez egy svéd film, ezért inkább a kényelmetlen valóságot feszegeti. A férj gyáván hátrahagyja a családját, és inkább a saját életét menti, amikor egy lavina megindul egy síközpont felé. A katasztrófa elhárul, maradnak helyette kínzó kérdések, hogy mit lehet egy ilyen önző, pipogya férjjel kezdeni. Nem kell elidegenítő drámára számítani, életszerűen és sok humorral mutatja be a cannes-i fesztiválon díjat nyert film a család nyűglődését.

- - -

Viktória - A zürichi expressz

Elege van a szörnyű valóságot ábrázoló magyar filmekből, de mégsem akar egy papírzacskóval a fején élni? A Viktória svájci film, így ezúttal friss nézőpontból, hatásvadász túlzások nélkül, empatikusan követhetjük végig egy magyar nő sorsát, aki prostituáltnak állt Zürich-ben, és aztán volt ereje kitörni ebből a megalázó helyzetből. A főszerepben az amatőr Farkas Franciska nem tolakszik előre, helyette remekül teszi a dolgát.

- - -

Sráckor (Boyhood)

Ezt a filmet addig fogjuk ajánlgatni, amíg meg nem nézi minden olvasónk. Tizenkét éven át forgatták, de nem ez a lényeg, hanem hogy újra átélhetjük a főszereplő sráccal a kamaszkor minden boldogságát és kínját, egészen addig, míg ki nem repül a családi fészekből. Néha elég, ha a való élet pereg előttünk, hiszen így is megtalál minket a katarzis.

- - -

Utóélet

Bárcsak minden magyar elsőfilm ilyen klasszul sikerülne. Saját, különleges hangvétele van az Utóélet-nek, tudja, kikhez akar szólni, és ami a legfontosabb, finom mosolyt ragaszt az ember arcára. A felnőtté válás itthon elhanyagolt témáját érzékenyen és sokrétű humorral bontja ki a film, amelyben egy szorongó srác tétován közeledik az önállóság felé, de előtte még rendeznie kell a dolgokat apja hazajáró szellemével.

- - -

Ida

Vészesen fogy az idő azok számára, akik még a moziban akarják elcsípni az idei év egyik legjobb európai filmjét. A címbéli apáca a fogadalma előtt egy kicsit belekóstol mindabba, ami addig kimaradt az életéből, még egy zenés klubba is ellátogat, ahol füstös jazz szól, és nem igazán tudja levenni a tekintetét az egyik zenészről. Gyönyörűen fényképezett, fekete-fehér road movie saját magunk kereséséről. Nagyon helyesen, ezzel a filmmel gyúrnak a lengyelek a jövő évi Oscarra.

- - -

A tolonc

Igazi filmtörténeti különlegességet vetítenek a hosszú hétvégén négy alkalommal az Urániában. A Casablancá-t jegyző, Magyarországról elszármazott Kertész Mihály 1914-es némafilmje A tolonc, amely pár éve került elő a New York-i Magyar Ház pincéjéből. Kolozsvárott és környékén forgatták, egy ártatlanul kitoloncolt cselédlányról szól, és ez az egyetlen fennmaradt film, amelyben láthatjuk a korszak sztárszínészét, Jászai Marit.