Kamaszkorunk legszebb mellei - Mathilda May

2014.12.10. 00:32

Cikksorozatunkban sorra vesszük a legendás filmes pucérkodásokat, amelyek meghatározóak voltak szerzőink pszichoszexuális fejlődésében. Mathilda May egy nevetséges nyolcvanas évekbeli űrvámpíros sci-fit tett halhatatlanná azzal, hogy szinte végig anyaszült meztelenül mutatkozott benne. Átható tekintetével, káprázatos testi adottságaival az összes vele kapcsolatba került földlakót megbabonázta.

 

#24 - Mathilda May (Életerő, Becoming Colette, Mell és a Hold)

A már majdnem harminc éve készült Életerő (Lifeforce) című sci-fi rendezőjét a film DVD-jén található audiókommentárban megkérdezték, hogy ennyi idő elteltével mi jut először eszébe a filmről. Tobe Hooper annyit válaszolt: "Mathilda May". És ezzel nincs egyedül. Hiába vannak üstökösök, űrhajók és zombik a filmben, mindenkinek az vésődött a legalaposabban a fejébe, hogy a földönkívülit játszó francia színésznő szinte mindvégig anyaszült meztelen.

Lehetne persze savazni a filmet, hogy nevetséges, hogy méltatlan A nyolcadik utas: A Halál forgatókönyvírójához (Dan O’Bannon) és A texasi láncfűrészes gyilkos rendezőjéhez, de ezek mind csak sokadlagos szempontok ahhoz képest, hogy May a film legtöbb szereplője mellett a nézőket is megbabonázta átható tekintetével és közszemlére tett, lenyűgöző testi adottságaival.

Mathilda May 1992-benFotó: Frederic Meylan

A színésznő egy női testbe bújt űrvámpírt játszik, aki gyilkos csókjával kiszívja az emberek életerejét, és összeaszott testű zombikká változtatja őket. Az egyik Földre visszatért, szintén megbabonázott űrhajóssal azonban komolyabb tervei vannak, vad szexszel próbálja átcsábítani az ő oldalára. Ezek a film legizgalmasabb jelenetei, és most az átvezető részek nélkül élvezheti őket bárki, aki rákattint a videóra. A színésznő egyik interjújában elárulta, hogy balettot tanult, és ez segített neki a földönkívüli lény karót nyelt, gépies mozgásának a megalkotásában.

A fergeteges kezdet után May még jó párszor nyúlt vissza pályája során legfőbb fegyveréhez, a meztelenkedéshez. Ezek közül most két alkalmat emelünk ki. A Becoming Colette című kosztümös erotikus életrajzi filmben a címszereplőt alakítja, aki falusi lányként beleszeretett egy középkorú párizsi élvhajhászba, hozzáment feleségül, majd a nagyvárosba költözve a testi örömök alapos felfedezésébe kezdett. Élményeiből könyveket is írt Gabrielle Colette, amiket azonban a férje a saját neve alatt adott ki, és a belőlük befolyó hasznot eldorbézolta.

A korabeli női alsóneműk széles választékát felvonultató film legpikánsabb jelenetében Virginia Madsennel (őt itt már  méltattuk) kerül intim viszonyba, a leszbikus légyottot megleső férj (Klaus Maria Brandauer) azonban nem haragszik meg, ellenkezőleg, inkább beszáll harmadiknak.

Az 1994-es Mell és a Hold-ban már kevésbé erotikus a színésznő kebelvillantása, inkább furcsa és zavarbaejtő. A film főszereplője egy kilenc éves kisfiú, aki féltékeny a kisöccsére, aki anyatejet kap, míg ő kénytelen beérni a tehéntejjel. A városba érkező balettáncosnő rögtön megigézi a kiskamaszt, akinek ettől fogva az az álma, hogy minél közelebb kerüljön a nő formás melléhez. Hogy sikerült-e neki, az a videóból kiderül. Annyit segítünk, hogy Bigas Luna rendező nagy rajongója a női kebleknek, Penelope Cruzt ő vetkőztette le először a Sonka, sonká-ban.

Cikksorozatunk korábbi részei:

#23 - Mädchen Amick
#22 - Penélope Cruz
#21 - Erika Eleniak
#20 - Paz Vega
#19 - Natasha Henstridge
#18 - Kim Basinger
#17 - Madonna
#16 - Sherilyn Fenn
#15 - Irene Jacob
#14 - Patricia Arquette
#13 - Salma Hayek
#12 - Rachel Weisz
#11 - Marisa Tomei
#10 - Halle Berry
#9 - Heather Graham
#8 - Uma Thurman
#7 - Liv Tyler
#6 - Sharon Stone
#5 - Susan Sarandon
#4 - Jane March
#3 - Jennifer Connelly és Virginia Madsen
#2 - Shannon Tweed
#1 - Phoebe Cates