Kamaszkorunk legszebb mellei - Emmanuelle Seigner

2015.02.27. 00:28

Cikksorozatunkban sorra vesszük a legendás filmes pucérkodásokat, amelyek meghatározóak voltak szerzőink pszichoszexuális fejlődésében. Emmanuelle Seigner észveszejtően erotikus kisugárzása nem csupán Roman Polanskit, Hugh Grantet és Johnny Deppet babonázta meg, mi is a színésznő lábai előtt heverünk.

 

#32 - Emmanuelle Seigner (Cours privé, Keserű méz, Le sourire, A kilencedik kapu)

Emmanuelle Seigner az 1988-ban készült Őrület című thriller forgatásán ismerte meg Roman Polanskit, és kicsivel később már össze is jött is nála 33 évvel idősebb rendezővel. Szerinte a kor csak egy papírra felírt szám, nem ettől függ, hogy ki mennyire érett, illetve mennyire illik össze valaki mással. Szavait nyugodtan komolyan lehet venni, ugyanis kapcsolata a lengyel rendezővel nem csupán egy futó kaland volt: összeházasodtak, két gyerekük született, és a mai napig együtt vannak.

Seigner több Polanski-filmben is szerepelt, de karrierje nem korlátozódott a férjével való közös munkára, sőt, a színjátszáson kívül a popzenében is kipróbálta magát. Játszott a Szkafander és pillangó-ban, a Piaf-ban és Francois Ozon A házban című filmjében, illetve két szólóalbuma is megjelent (sőt három, ha számoljuk a Backstage című filmje soundtrackjét, amin minden számot ő énekelt).

Harrison Ford és Emmanuelle Seigner az Őrület című filmbenForrás: Mokép

Tizennégy évesen modellkedni kezdett, három évvel később  Jean-Luc Godard rendezte a Detective-ben. A forgatás első napján azt kérte tőle a legendás rendező, hogy vegye le a melltartóját. Seigner belement.  A második már azt akarta Godard, hogy teljesen meztelen legyen. Erre már nemet mondott a tizenhét éves színésznő, és faképnél hagyta a forgatást. Egy hétig szünetelt a forgatás, utána pedig a következő mondattal fogadta Godard a visszatérő Seignert, hogy "rendben van, a bugyid fent marad".

1985-ben, az egy évvel később készült Cours privé-ben már nem volt ennyire szégyenlős. Egy diáklányt játszott, aki mindenféle finomságot nélkülözve próbálja elcsábítani a tanárnőjét, és ezért pofon lesz a jutalma. Később fordul a kocka, és az iskola tanárait és tanulóit nagy hatékonysággal magába bolondító nő vágyakozik Seigner után. Képzeletében egy orgián jár, és a diáklány domborulatait simogatja.

Polanski 1992-ben írta meg a legemlékezetesebb szerelmeslevelét a dús szemöldökű, veszélyes vadságot árasztó Seignerhez. Közben önmagához is hű maradt a rendező: a Keserű méz-zel a csöpögős, rózsaszínbe csomagolt romantikus filmek antitézisét alkotta meg. Fékevesztetten tombolnak az emberi vágyak, Seigner és partnere egyszerre kínozza és szereti egymást. A filmben kettejük perverz játékába keveredik bele egy konszolidált angol házaspár (Hugh Grant és Kristin Scott Thomas).

Emmanuelle Seigner és Peter Coyote a Keserű méz című filmbenForrás: Mokép

Erotikus kisugárzása ebben a filmben a legészveszejtőbb. Elég csak ránézni, ahogy meztelenül áll az ablaknál, hogy pontosan értsük, miért értékeli át az életét az ágyban fekvő férfi. Később Seigner egyre merészebb dolgokat művel: olyannyira belefeledkezik a táncba, hogy hagyja, hadd buggyanjanak ki a mellei, más alkalommal tejet ken szét a keblén, vagy dominának öltözve játszadozik a mozgásképtelen férfival.

A Keserű méz után egy teljesen elfeledett francia filmben dobta le a ruhát az érzéki szépség. Az álomszerű, csapongó Le sourire-ben (1994) egy különös nőt játszik különös vágyakkal. Társául szegődik egy komoly egészségügyi problémákkal küzdő, középkorú férfinak, aztán pedig egy vetkőzős számmal hódító vándorcirkuszban éli ki az exhibicionizmusát. Pucér nők köröznek Seigner körül a színpadon, aki eksztatikus állapotba kerülve mindent megmutat magából.

Seigner 1999-ben ismét Polanskival forgatott. A kilencedik kapu egy okkult thriller, melyben a színésznő ismét szabadjára engedte a benne lakozó, csábító ördögöt. Miközben Johnny Depp Lucifer monogramjával ellátott könyvritkaságokat keres, gyanús rendszerességgel ütközik holttestekbe, de neki nem esik bántódása, mert Seigner minduntalan feltűnik, ha baj van. A színésznőhöz tökéletesen illett ez a titokzatos, nagy csáberejű női alak, aki annak ellenére vonzza magához a férfiakat, hogy közben ordít róla, hogy valami nincs rendben vele. Az égő kastélyos szexjelenetben aztán annál is sokkal többet kap Depp, mint amit legvadabb álmaiban elképzelt.

Seigner zenei pályafutását is érdemes feltérképezni. Saját projektjei mellett a Death in Vegas videoklipjében szerepelt: áldozatra leső végzet asszonyaként sétál Párizsban utcáin, hogy aztán nyeglén, de visszautasíthatatlanul rámutasson egy híd alatt álldogáló férfiprostituáltra.

Cikksorozatunk korábbi részei:

#31 - Anna Falchi
#30 - Amber Heard
#29 - Amber Smith
#28 - Elizabeth Hurley
#27 - Valeria Golino
#26 - Demi Moore
#25 - Angelina Jolie
#24 - Mathilda May
#23 - Mädchen Amick
#22 - Penélope Cruz
#21 - Erika Eleniak
#20 - Paz Vega
#19 - Natasha Henstridge
#18 - Kim Basinger
#17 - Madonna
#16 - Sherilyn Fenn
#15 - Irene Jacob
#14 - Patricia Arquette
#13 - Salma Hayek
#12 - Rachel Weisz
#11 - Marisa Tomei
#10 - Halle Berry
#9 - Heather Graham
#8 - Uma Thurman
#7 - Liv Tyler
#6 - Sharon Stone
#5 - Susan Sarandon
#4 - Jane March
#3 - Jennifer Connelly és Virginia Madsen
#2 - Shannon Tweed
#1 - Phoebe Cates