A rendező szerint sem érdemelte meg az Oscart az Ütközések

2015.08.12. 12:59

Kevés olyan filmszerető ember van a világon, aki ne bosszankodott volna egy-egy Oscar-díj odaítélése okán. Ebből a haragból bőven kijutott Farkasokkal táncoló-nak, a Forrest Gump-nak, és a Szerelmes Shakespeare-nek is. Hogy kaphatták meg a fődíjat, ha egyszer olyan filmekkel versenyeztek, mint a Nagymenők, a Ponyvaregény és a Ryan közlegény megmentése?!

Paul Haggis a legjobb filmért és a legjobb forgatókönyvért járó Oscar-díjjalForrás: Getty Images/AFP/Frazer Harrison

Az új évezredben az Ütközések díjazása okozta a legnagyobb felháborodást. Hat kategóriában jelölték, hármat meg is nyert. Miért ennek a hatásvadász, didaktikus drámának adták a legjobb film Oscart, amikor kaphatta volna a Brokeback Mountain, a München, a Capote és a Good Night and Good Luck. is?!

ÜtközésekForrás: InterCom
Nincs igazság az Oscaron

Volt négy jó éve a Filmakadémiának, de A király beszéde méltatásával szépen visszasasszéztak az ártalmatlan középszer díjazásához. Ne feledjük persze, ez az a plénum, ami jobbnak találta a Forrest Gumpot a Ponyvaregénynél és Helen Huntot Kate Winsletnél. Filmek és színészi alakítások versenyeztetésekor persze nincs objektív igazság, de mi csak azért is felhánytorgatjuk az utóbbi tizenöt év legfájdalmasabb mellélövéseit.

Talán nem túlzok, ha azt mondom, ebben a listában mindenki - legyen bármilyen is az ízlése - talál legalább egy olyan filmet, amelyet többre tart az Ütközések-nél. A HitFix interjújából most kiderült, hogy még a film rendezője, Paul Haggis is hasonlóképpen értékeli a saját művét:

Az Ütközések volt az év legjobb filmje? Nem hiszem. Nagyszerű filmek jöttek ki abban az évben. A Good Night and Good Luck., a Capote, a Brokeback Mountain mind csodálatos, és ott volt még Spielberg München-je is. Szóval fantasztikus egy év volt, de valamilyen oknál fogva az Ütközések megérintette az embereket. Nagyon örülök, hogy megkaptuk az Oscar-díjakat, de nem kellene tőlem megkérdezni, hogy melyik volt abban az évben a legjobb film. Azért nem, mert érzékeltem a többi film művészi értékét, és ezért én nem az Ütközések-re szavaztam volna .”

Thandie Newton és Matt Dillon az Ütközések című filmbenForrás: InterCom

Haggis jól látja a dolgot: nem mindig az a film bír a legnagyobb művészi értékkel, ami rövidtávon a legnagyobb hatást fejti ki a nézőkre.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK