Augusztusban írtunk egy cikket arról, hogy lassan már semmi nem lesz valódi, amit a moziban látunk. Az akkori rendkívül informatív videó egyik legfontosabb állítása az volt, hogy nem csupán a robbanásokat, tornádókat, repülő szuperhősöket helyettesítik CGI-vel, hanem már az olyan egyszerűnek tűnő dolgokat is számítógéppel alkotják meg, mint például a szereplők lehelete.

Most a Sicario - A bérgyilkos című filmhez adtak ki egy "így készült"-videót. A tanulság ismét ugyanaz, de még mindig megdöbbentő. hiába nem egy űrlényes sci-firől, hanem egy mexikói határvidéken játszódó thrillerről van szó, így is tele vannak a képei digitális trükkökkel.

Azt meg lehet érteni, hogy nem béreltek ki harci helikoptereket és egyéb katonai járműveket a filmhez, de hogy még az autópályán haladó kocsi konvojt is az utómunka során alkossák meg, az már tényleg nehezen megemészthető.

Emily Blunt a Sicario - A bérgyilkos című filmbenForrás: Freeman Film

Amíg a Keresztapa forgatásán több mint négyszáz művér patront rejtettek el James Caan ruhája alá, és három napig vették fel azt a jelenetet, amelyben Sonny Corleonét szitává lövik, itt csak digitális vér fröccsen, és utólag helyezték el a mexikói gengszterek testén a golyó ütötte lyukakat.

A CGI akkor jó, ha nem lehet kiszúrni - sűrítette össze egy mondatba a lényeget a Rocketjump Film School összeállítása. Ilyen értelemben a Sicarió-t sem érheti kritika, a digitális trükkök belesimulnak a filmbe, a videó nélkül nem tűnt volna fel, hogy az út szélén parkoló járművek nem is igaziak, és a kötélen lógó lefejezett hullák is zavarbaejtően élethűek.

Sicarió-ban Benicio Del Toro és Josh Brolin alakítja a másik két főszerepet, a filmet október 22-től vetítik a magyar mozik.