Mikor láthatjuk a cannes-i filmeket?

Neon démon
Vágólapra másolva!
Vasárnap este a nagy meglepetéseket tartogató díjkiosztóval véget ért az idei cannes-i filmfesztivál. Előtte tíz napig lelkendeztünk és szörnyülködtünk a francia Riviérán bemutatott filmeken, de az olvasót most valószínűleg az érdekli a legjobban, hogy neki mikor lesz végre lehetősége megnézni őket. Gosling, Clooney és Spielberg már a kanyarban van, de az Arany Pálma-díjas brit filmre sem kell túl sokat várni.
Vágólapra másolva!

Pontos magyarországi premierdátuma egyelőre csak az amerikai filmeknek van. Már most csütörtökön, azaz május 26-án mozikba kerül Ryan Gosling és Russell Crowe fergeteges akciókomédiája, a Rendes fickók (kritikánk), egy héttel később, június 2-án jön George Clooney és Julia Roberts kevésbé ütős túszejtős thrillere, a Pénzes cápa (kritikánk), a Drive rendezőjének a Los Angeles-i modellvilágban játszódó Neon démon című kétórás parfümreklámjára június 24-ig kell várni, Steven Spielberg A barátságos óriás című látványos mesefilmjére pedig augusztus 25-én válthatunk először mozijegyet.

Elle Fanning a Neon démon című filmben Forrás: Cannes Film Festival

Októberben érkezik a fesztivál fődíjával, az Arany Pálmával kitüntetett Ken Loach-film, az I, Daniel Blake (kritikánk), szintén abban a hónapban jön a rendezésért díjazott nagyszerű román Érettségi (kritikánk), a legjobb színész és legjobb forgatókönyv elismerésével távozó The Salesman (kritikánk) című iráni dráma pedig valamikor ősszel fut be.

Érettségi Forrás: Cannes Film Festival

Tíz további filmnek már van magyarországi forgalmazója, de egyelőre csak azt lehet tudni ezekkel kapcsolatban, hogy valamikor szeptember és az év vége között kerülnek majd a mozikba:

Toni Erdmann (kritikánk) - A német csoda, amit a legtöbben tartottak befutónak a fődíjra, de végül üres kézzel távozott vasárnap.

Ma loute (kritikánk) - Teljesen zakkant és iszonyatosan vicces film a korábban nézőbüntető művészfilmeket rendező Bruno Dumont-tól. Juliette Binoche hatalmasat ripacskodik benne, de ebben az esetben ez pozitívumként jelenik meg.

Juliette Binoche a Ma loute című filmben Forrás: Cannes Film Festival

Rester vertical - Az Idegen a tónál rendezőjének új agyrúgása, ami nem csak egy premier plánban mutatott, teljesen valódinak látszó gyerekszülést, de egy meghökkentő anál szexjelenetet is tartalmaz.

Hell or High Water - Szórakoztató bankrablós neo noir, remek színészekkel (Jeff Bridges például nem vette ennyire komolyan egyik alakítását sem A félszemű óta) és aktuális társadalmi üzenettel.

Jeff Bridges (balra) a Hell or High Water című filmben Forrás: Cannes Film Festival

Az ismeretlen lány (La fille inconnu) - A tévedhetetlennek tartott Dardenne testvérek eddigi talán leggyengébb filmjében (ami tőlük a leggyengébb, az persze még mindig nagyon jó) egy belga háziorvos próbálja kideríteni, hogyan halt meg az a lány, akit egyik este nem volt hajlandó beengedni a rendelőjébe.

A szobalány (The Handmaiden) - Gyönyörű kiállítású, csavaros kosztümös thriller az Oldboy rendezőjétől, amiben hiába vannak Adele élete-merészségű leszbikus szexjelenetek, a legerotikusabb epizódja mégis az, amikor a szobalány egy gyűszűszerű készséggel kezdi el reszelgetni az úrnője örlőfogait. Ezt a jelenetet meg is tudja nézni alább.

Életem Cukkiniként (Ma vie de courgette) - A Csajkor rendezőjének forgatókönyvéből készült rajzfilm egy kilencéves fiúról, aki az édesanyja halála után próbál beilleszkedni az árvaház eleinte riasztónak tűnő környezetébe.

Vörös teknős (La tortue rouge) - Csodaszép animációs Robinson-történet a Mijazaki-féle Ghibli stúdiótól, ami különdíjat kapott az Un certain regard szekcióban.

Vörös teknős Forrás: Cannes Film Festival

Fai bei sogni - Nagy csalódás a kiváló Jó napot, éjszaka! legendás olasz rendezőjétől, egy epizodikus családi dráma, amelynek minden egyes epizódja teljesen érdektelen.

La pazza gioa - Sírós-nevetős olasz road-movie Valeria Bruni Tedeschi szenzációs alakításával.

Marion Cotillard és Vincent Cassel a Juste la fin du monde című filmben Forrás: Cannes Film Festival

Egyelőre nem lehet még tudni, hogy mikor fut be a magyar mozikba a zsűri nagydíjas Juste la fin du monde, az Elemi ösztön rendezőjének Elle (kritikánk) című sokkolóan perverz thrillerje, a háromórás román Sieranevada (kritikánk), a Neruda (kritikánk) című rendhagyó életrajzi film, Jarmuschtól a Paterson (kritikánk), az American Honey (kritikánk) című energikus road movie, és a csodás Viggo Mortensen-alakítást felvonultató Captain Fantastic (kritikánk) sem, de szinte biztos, hogy lesz forgalmazó, ami ezeket idővel bevállalja majd.