Osvárt Andrea mostanában két olyan külföldi filmben is szerepelt, ami kiemelkedően sikeres volt az adott országban. A tavaly tavasszal a német mozikba került Der Nanny című vígjátékra 1,6 millióan váltottak jegyet, a Görögországban december végén bemutatott Worlds Apart című drámára pedig 661 ezren ültek be, több mint kétszázezerrel többen, mint a hetedik Star Wars-filmre. Itthon azonban nagyon ritkán dolgozik a színésznő, az elmúlt tíz évben csak kétszer láthattuk magyar filmben: a 2009-es Poligamy-ban és a 2014-es Megdönteni Hajnal Tímeát-ban. A kettő között forgatott még egy Yes című rövidfilmet, amit Osvárt produkciós cégének YouTube-csatornáján most teljes hosszában meg lehet nézni.  

A 2013-as Yes rendezője a Maestro című animációs rövidfilmjéért Oscar-díjra jelölt M. Tóth Géza volt, a nyolcperces kisfilmet 2014 végén három napig játszották egy Los Angeles-i moziban, hogy ezzel alkalmassá váljon az Oscar-jelölésre, de végül nem került a legjobb öt közé. A tavalyi Friss Hús rövidfilmfesztivál programjába is bekerült, akkor ezt írtuk róla

"M. Tóth Géza második élőszereplős munkája afféle tanmese, amiben Osvárt Andrea mint jól szituált menedzsernő összetalálkozik kisgyerekes, kéregető alteregójával. Bár egymáshoz egy szót sem szólnak, mert a menedzsernő végig a telefonjához beszél, és csak azt ismételgeti: "yes", a találkozás mégis megváltoztatja mindkettejük életét. A menedzsernő lassan mindenét odaadja a koldusnak, a koldus pedig a gyerekét is eldobva tesz minden földi jót boldogan a magáévá. 

Osvárt Andrea a Yes című filmbenForrás: Amego Film

Hogy akkor ez mit akar jelenteni: hogy senkinek sem az kell, amije van; vagy azt, hogy mindannyiunk élete alakulhat egészen másképp is, esetleg azt, hogy már a hippik sem a régiek, mert mindenki csak a pénzre utazik – azt döntse el a néző. Filmnek mindenesetre kicsit túl steril és didaktikus, hiányzik belőle az élet."