Kamaszkorunk legszebb mellei - Clémence Poésy

2016.07.16. 10:28

Cikksorozatunkban sorra vesszük a legendás filmes pucérkodásokat, amelyek meghatározóak voltak szerzőink pszichoszexuális fejlődésében. Catherine Deneuve, Sophie Marceu, Marion Cotillard, Léa Seydoux – megannyi francia istennő. Clémence Poésy neve kevésbé csenghet ismerősen, pedig ő is kitüntetett figyelmet érdemel. Perzselő tekintete, szabálytalan mosolya és észbontó anyajegyei olyan férfiakat bolondítottak meg a vásznon, mint Colin Farrell vagy James Franco. Előszeretettel vállal kosztümös filmeket, csak hogy aztán megszabaduljon a jelmezétől.

#90 - Clémence Poésy (Bienvenue chez les Rozes, Birdsong, Hopper Stories, The Tunnel)

Clémence Poésy a kétezres évek közepén kétfrontos támadást intézett a mozirajongók meghódításáért. Mindössze egy francia és osztrák mozifilm, valamint néhány tévés szereplés előzte meg, hogy megkapta Fleur Delacour, a francia varázslótanonc szerepét a Harry Potter és a Tűz Serlegé-ben. Ott még csak Harry és barátai (köztük az akkor még teljesen ismeretlen Robert Pattinson) versenyeztek vele a Trimágus Tusán – valamint a kamaszodó srácok imádatának tárgyát képezte –, az utolsó két filmben viszont már a Domnhall Gleeson által játszott Weasley testvér szerelmeként, majd feleségeként harcolt a jók oldalán.

Clémence Poésy a Harry Potter és a Tűz Serlegéhez készült promóképenForrás: InterCom

Nem Gleeson az egyetlen ír szívtipró, akinek elcsavarhatta a fejét, hiszen néhány évvel hollywoodi debütálása után játszhatott Martin McDonagh kultikus fekete komédiájában, az Erőszakik-ban, amelyben egy bűnözői életmódot folytató, igéző produkciós asszisztenst alakított, aki kirántja a talajt az amúgy is lelkiismereti válságban szenvedő Colin Farrell lába alól. A 33 éves francia színésznő, aki egyben modellkedik is, töretlenül építi párhuzamosan a karrierjét anyanyelvén és angol nyelvű filmekben, sorozatokban.

Clémence Poésy és Colin Farrell az Erőszakik című filmbenForrás: Fórum Hungary

De valahol neki is kezdenie kellett: mindjárt legelső francia filmjében, a Bienvenue chez les Rozes-ben megszabadították a ruháitól, amire a színésznő – bár nincs ellenére a filmes vetkőzés, ha a történetben indokoltnak látja –, utólag nem szívesen emlékszik vissza, mert egy ideig rendszeresen ezt a videót dobta ki első találatként a Google, ha rákerestek a nevére.

Poésy szabályosan ráveti magát egy mulya legényre, akinek fogalma sincs, mihez kezdjen a helyzettel, és feszengve tűri, hogy a lány hozzá dörgölődzön. Pedig nem árul zsákbamacskát: a hátán a „Sauve moi” („ments meg”) felirat díszeleg, a hasán meg az, hogy „achéve moi”, amit jelen esetben nyugodtan fordíthatunk „elégíts ki”-nek.

Poésyről a szerepválasztásai alapján kijelenthető, hogy szereti a történelmi filmeket, hiszen alakította már Stuart Máriát, Natasa Rosztovát a Háború és béke minisorozat változatában, és, ami számunkra a legfontosabb, Isabelle-t Sebastian Faulks regénye, a Birdsong BBC-adaptációjában. Ez már csak azért is fontos, mert a kétrészes tévéfilmet Magyarországon forgatták, az első világháborús lövészárkokban játszódó jeleneteket például a Fejér megyei Gyúró község szomszédságában vették fel.

A patinás, ám ugyancsak vérszegény, kimódolt románcban Poésy partnere Eddie Redmayne, akivel halálosan egymásba szeretnek, noha Isabelle férjnél van, majd miután megszöknek, a nő mégis faképnél hagyja a sápkóros hősszerelmest. Pedig a tiltott szerelem eleinte magas hőfokon lángol, Redmayne majdnem felfalja Poésyt a brokátszövet paplanon; később az erdő lágy ölén, ruhástul esnek egymásnak egy fatörzsnek támaszkodva, és az ágyban folytatott beszélgetéskor tisztán láthatjuk Poésy extra szexepiljét, a melle alatt komplett csillagképet formázó anyajegyeket is.

Az érzéki együttlét során, ahol Redmayne a szájával kényezteti Poésyt, a színészek cseles trükkel oldották a feszültséget a kényes jelenetek forgatásán. „Cseresznye ízű Haribo gumicukrokat tapasztottunk Clémence combjára… de többet nem árulhatok el, nehogy tönkretegyem a pillanatot” – idézte fel Redmayne. „A fűző levétele nagy esemény” – magyarázta Poésy. „Van abban valami mérhetetlenül szexi, ahogy az ujjak kibontják egy fűző szálait. Mert a viselője megszabadul a kötöttségektől.”

A Hopper Stories című szkeccsfilmben a pucérkodás a művészi kifejezést szolgálja, Poésy ugyanis egy rövid filmetűdben a magány és az elszigetelődés amerikai festőjének, Edward Hoppernek az egyik híres alkotását, a Nő a napsütésben-t kelti életre. Egy szál cigarettával a kezében álldogál, profilból bámul ki egy ablakon, míg kintről beszűrődik a tengerzúgás vagy az autók zaja.

Az elmúlt három évben Poésy idejének java részét egy angol-francia koprodukcióban készült sorozat, a The Tunnel tölti ki, ő alakítja a főszereplőt, egy hűvös, racionális, Asperger-szindrómás francia detektívet, aki egy Csalagútban talált holttest kapcsán közös nyomozásba fog egy brit kollégájával. Szociális készségei, érzékenysége a béka segge alatt, társas kapcsolatai alkalmi szexben merülnek ki.

Poésy karaktere számára a szex csupán eszköz, érzelemmentes cselekedet, nem is keresi az intimitást. Miután elélvez, már ki is pattan az ágyból, és eszében sincs visszafeküdni, mivel nem tud aludni, ha valaki szuszog mellette. Pragmatikus viselkedésén érthető módon elcsodálkozik a vadidegen fickó, akit felcsípett az egyéjszakás afférhoz. A kollégái a rendőrőrsön viszont már ismerik, meg sem lepődnek rajta, hogy előttük öltözik át, és nem zavartatja magát azon, hogy ki látja őt melltartóban.

A sorozat egyébként a svéd/dán Broen/Bron adaptációja, ott Sofia Helin játszotta a nyomozót, míg az amerikai változatban, az USA-Mexikó határvidéken játszódó The Bridge-ben Diane Kruger szerepelt. Mindketten leforgatták ugyanezeket a jeleneteket, aki tehát kíváncsi, összehasonlíthatja, melyik színésznő hozta jobban a szenvedélymentes szeretőt.

Cikksorozatunk korábbi részei:

#89 - Ubrankovics Júlia
#88 - Margot Robbie
#87 - Violante Placido
#86 - Audrey Tautou 
#85 - Bordán Lili
#84 - Penelope Ann Miller
#83 - Jennifer Lopez
#82 - Olga Kurylenko
#81 - Diane Kruger
#80 - Marozsán Erika
#79 - Gwyneth Paltrow
#78 - Hámori Gabriella
#77 - Ornella Muti
#76 - Christina Ricci
#75 - Alyssa Milano
#74 - Rooney Mara
#73 - Denise Richards
#72 - Marion Cotillard
#71 - Elizabeth Berkley 
#70 - Shannon Elizabeth
#69 - Kerekes Vica
#68 - Ludivine Sagnier
#67 - Sylvia Kristel
#66 - Katie Holmes
#65 - Eva Green
#64 - Virginie Ledoyen
#63 - Patsy Kensit
#62 - Léa Seydoux
#61 - Olivia Wilde
#60 - Kirsten Dunst
#59 - Lizzy Caplan
#58 - Vanessa Paradis
#57 - Jessica Chastain
#56 - Rebecca De Mornay
#55 - Bo Derek
#54 - Keira Knightley
#53 - Gryllus Dorka
#52 - Madeleine Stowe
#51 - Reese Witherspoon
#50 - Scarlett Johansson
#49 - Dobó Kata
#48 - Cindy Crawford
#47 - Rebecca Romijn
#46 - Emily Blunt
#45 - Asia Argento
#44 - Osvárt Andrea
#43 - Drew Barrymore
#42 - Gabrielle Anwar
#41 - Alexandra Daddario
#40 - Charlize Theron
#39 - Gemma Arterton
#38 - Nicole Kidman
#37 - Kim Cattrall
#36 - Amy Smart
#35 - Rosario Dawson
#34 - Jamie Lee Curtis
#33 - Anne Hathaway
#32 - Emmanuelle Seigner
#31 - Anna Falchi
#30 - Amber Heard
#29 - Amber Smith
#28 - Elizabeth Hurley
#27 - Valeria Golino
#26 - Demi Moore
#25 - Angelina Jolie
#24 - Mathilda May
#23 - Mädchen Amick
#22 - Penélope Cruz
#21 - Erika Eleniak
#20 - Paz Vega
#19 - Natasha Henstridge
#18 - Kim Basinger
#17 - Madonna
#16 - Sherilyn Fenn
#15 - Irene Jacob
#14 - Patricia Arquette
#13 - Salma Hayek
#12 - Rachel Weisz
#11 - Marisa Tomei
#10 - Halle Berry
#9 - Heather Graham
#8 - Uma Thurman
#7 - Liv Tyler
#6 - Sharon Stone
#5 - Susan Sarandon
#4 - Jane March
#3 - Jennifer Connelly és Virginia Madsen
#2 - Shannon Tweed
#1 - Phoebe Cates