Még tízszer muszáj lesz moziba menni az idén

Érkezés
Érkezés
Vágólapra másolva!
Az ősz a moziban például Amy Adamsről fog szólni, aki előbb a földönkívüliekkel elegyedik szóba, majd boldogtalan feleségként zavarodik össze az expasija bosszúvágyból elkövetett regényétől. A legnagyobb kalandot az új Star Wars-filmtől, a legtöbb őrültséget az Oldboy rendezőjének erotikus drámájától várjuk, az új évbe pedig Emma Stone-nal és Ryan Goslinggal akarunk áttáncolni. Magyar fronton a benzinkúton dekkoló prostituáltak ragadták meg leginkább a fantáziánkat. Rengeteg ígéretes film jön még az idén, de ettől a tíztől várunk csodát.
Vágólapra másolva!

Kút

Mozibemutató: szeptember 22.

Jankovics Péter, Trokán Nóra, Kurta Niké és Tzafetás Roland a Kút című filmben Forrás: Vertigo Média

Az előző évtized filmjei közül mindig a Kontroll-t és A nyomozó-t hoztuk fel követendő példaként, hogy de jó lenne, ha készülnének még ilyen, a szerzőiséget és a műfaji jelleget a lehető legélvezetesebb módon vegyítő magyar alkotások. Rettentően hosszúra nyúlt, nyolcévnyi várakozás ér véget idén ősszel. Végre új filmmel jelentkezik A nyomozó rendezője, Gigor Attila, aki egy modern westernbe illő, elhagyatott, szétesés szélén álló benzinkúthoz terelt össze pár szexmunkást, alvilági alakot és még pár szakadt fickót, aztán hagyta, hadd szabaduljon el az emberi dráma.

A nyomozó fanyar humora a Kút-ból sem fog hiányozni az előzetes alapján, viszont az utóbbihoz sokkal több durvaság fog párosulni. Nem lennék meglepve, ha a benzinkútnál rostokoló emberek jelentős része egy gödörben végezné az épület mellett. A Fargó-t vagy a Nem vénnek való vidék-et jegyző Coen testvérek neve már többször is előkerült a film kapcsán, és Gigorból kinézzük, hogy tényleg megállja a helyét ez a számára rendkívül hízelgő összehasonlítás.

Toni Erdmann

Mozibemutató: szeptember 29.

Sandra Hüller a Toni Erdmann című filmben Forrás: Cirko Film

Rövidülnek a nappalok, egyre többször fogad majd minket nyálkás, hideg reggel. Az őszi mélabúra a váratlan helyről, szokatlan hosszúságban érkezik az ellenszer, a Toni Erdmann című vígjátékkal ugyanis a humorban amúgy jellemzően nem erős németek alkottak egy kisebbfajta csodát, amit annak ellenére is élvezet nézni, hogy több mint két és fél óra a játékideje.

A film egy különc, környezetét csínytevésekkel őrületbe kergető apa és karót nyelt, karrierista lányának nehézkes együttélését meséli el, amely néha hangos hahotázásra késztet, de egyúttal elszemélytelenedett világunk pontos kritikájaként is felfogható. A Toni Erdmann volt az egyetlen 2016-os alkotás, amely bekerült a 21. század eddig letelt részének száz legjobb filmje közé a BBC toplistáján.

Doktor Strange

Mozibemutató: november 3.

Benedict Cumberbatch a Doktor Strange című filmben Forrás: Fórum Hungary

A Marvel képregényfilmjei kinézetre rendkívüli módon hasonlítanak egymásra, ettől az eredettörténettől viszont joggal várhatjuk, hogy új színekkel gazdagítja Vasembernek és társainak a világát. Doktor Strange színre lépésével a mágia is beszivárog a Marvel filmes univerzumába, ezzel párhuzamosan a látványvilágnak is változnia kell.

Túlzás lenne teljesen elszállt, pszichedelikus tripet várni egy stúdiófilmtől, de Benedict Cumberbatch sebészből varázslóvá váló, közben a testéből is kilépő karakteréhez hasonlóan mi is el szeretnénk ámulni néhányszor, a filmet inspiráló Eredet és a Mátrix emlegetésén túl rá szeretnénk lelni olyan emlékezetes pillanatokra, amilyeneket a Doktor Strange előtt még nem láttunk soha.

Érkezés (Arrival)

Mozibemutató: november 10.

Amy Adams az Érkezés című filmben Forrás: InterCom

Aki kicsit is lelkesedik a sci-fiért, azt hasonló csodavárás járhatja át az Érkezés közelgő premierére gondolva, mint a Marson ragadt Matt Damont, aki a társai visszatérésébe helyezte minden bizodalmát. Ha nem ez lesz az év sci-fije, akkor semmi – jelentettük ki az előzetest látva, de a műfaji várakozásainkról már beszéltünk eleget, most adunk egy másik okot, ami miatt nem lehet más, csak remekmű az Érkezés. Úgy hívják, hogy Denis Villeneuve.

Manapság nem szokás rendezőkért rajongani, a legtöbben a nevüket sem jegyzik meg, pedig a folyamatosan fejlődő, ezzel párhuzamosan egyre nagyobb szabású filmeket készítő Villeneuve neve már önmagában elég indok kellene hogy legyen a mozijegy megvásárlására. A felperzselt föld miatt figyeltünk fel rá, a rémálomszerű Enemy után még napokig vakartuk a fejünket, a Fogságban, de a Sicario – A bérgyilkos aztán tényleg olyan erővel ragadott torkon minket, ahogy azt csak a feszültségkeltés legnagyobb filmes mesterei tudták eddig megtenni velünk. Kíváncsian várjuk, meddig lehet ezt még tovább fokozni.

Éjszakai ragadozók (Nocturnal Animals)

Mozibemutató: november 17.

Amy Adams az Éjszakai ragadozók című filmben Forrás: UIP-Duna Film

Az idei ősz Amy Adamsről fog szólni. Az Érkezés után egy héttel boldogtalan feleségként merül el a parodisztikusan ábrázolt Los Angeles-i művészvilágban, az exférje által küldött kéziratban, illetve a saját, sötét titkot rejtő múltjában. A kritikák alapján az Egy egyedülálló férfi-t jegyző, divattervezésből rendezésre váltó Tom Ford nagyot lépett előre.

Egyszerre idézi meg David Lynchet, Alfred Hitchcockot és Douglas Sirk melodrámáit, metathrillerében a jelen és a múlt mellett az olvasott kézirat is megelevenedik. A legtöbben A lány a vonaton-tól várják az idei ősz legfordulatosabb krimijét, mi viszont a Jake Gyllenhaalt és Michael Shannont is szerepeltető Éjszakai ragadozók-ra tesszük a voksunkat.

Legendás állatok és megfigyelésük (Fantastic Beasts and Where to Find Them)

Mozibemutató: november 17.

Dan Fogler, Eddie Redmayne és Katherine Waterstone a Legendás állatok és megfigyelésük című filmben Forrás: InterCom

Harry Potter története véget ért a mozikban, J. K. Rowling fantáziavilágát azonban nem hagyja veszni Hollywood, és egy kontinenssel arrébb, visszautazva az időben fognak bele egy újabb kaland elmesélésébe. Mi ebben nem egy újabb bőr lehúzását, hanem egy ragyogó, új lehetőséget látunk.

Szuper ötletnek tűnik a húszas évek macskaköves, charlestont táncoló mugli-New York-ját és a vele párhuzamosan létező varázslóvilágot összeütköztetni. Alig várjuk már, hogy lássuk a bőröndből kiszabaduló mágikus lényeket, akik a szesztilalomnál és Al Caponénél is nagyobb kalamajkát okoznak majd Amerikában.

A szobalány (The Handmaiden)

Mozibemutató: december 1.

Tae Ri Kim és Min-Hee Kim A szobalány című filmben Forrás: Mozinet

Az Oldboy rendezőjének, Park Chan-Wooknak a legújabb filmje még a legperverzebb fantáziájú nézőknek is tud majd meglepetéssel szolgálni. Egy japán úrinő és egy tolvajból szobalánnyá átvedlett csábító tiltott kapcsolatát dokumentálja ez az erotikus melodráma, amelynek a szálait – eleinte legalábbis – egy szélhámos mozgatja a háttérből, aki a gazdag hölgy vagyonára pályázik.

Fétistárgyak, bizarr szexuális segédeszközök és leskelődő szempárok szegélyezik ezt a csavarokkal teli, fülledt dél-koreai filmet, amely biztos menekülési útvonalat biztosít azoknak, akiket nem hoznak lázba az amerikai produkciók, de igényli az ámulatba ejtő látványt, ha már egyszer moziba megy.

Zsivány Egyes: Egy Star Wars-történet (Rogue One: A Star Wars Story)

Mozibemutató: december 15.

Felicity Jones a Zsivány Egyes című filmben Forrás: Fórum Hungary

A Star Wars-univerzumban játszódó könyvekben, videojátékokban, rajongók a saját képzeletükben már több évtizede el mertek szakadni a Skywalker család történetétől, a mozikban viszont a Zsivány Egyes-re hárul ez az izgalmas úttörő szerep.

Bízunk benne, hogy a pótforgatással és az új rendező behozásával nem herélték ki a filmet, és valóban egy komor hangulatú háborús filmet kapunk, reménytelen helyzetekkel, öngyilkos gyalogos rohammal a birodalmi lépegető ellen, amely hosszú időre meggyőz minket, hogy a Star Wars-univerzum sokkal több annál, mint hogy az éppen aktuális Skywalker az Erő jó vagy sötét oldalát választja.

Assassin's Creed

Mozibemutató: december 29.

Michael Fassbender az Assassin's Creed című filmbe Forrás: InterCom

Az év hátralévő részének legsúlyosabb látványfilmjét várjuk Michael Fassbender kalandozásától a spanyol inkvizíció korszakában. A videojáték-sorozat rajongói most biztosan vadul bólogatnak, a többiek a hihetetlenül stílusos előzetest tanulmányozzák megerősítés gyanánt.

Egy macska könnyedségével és egy szertornász eleganciájával ugrándoznak csuklyás bérgyilkosok a középkori, napégette sikátorokban, a kékes színű jelenben pedig Marion Cotillard fekteti le az Assassin’s Creed világának néhány alapszabályát. Justin Kurzel rendező előzőleg a Macbeth-et dolgozta fel, ő nem az a típus, aki megelégszik annyival, hogy lélegzetelállító kaszkadőrmutatványokat visz filmre.

Kaliforniai álom (La La Land)

Mozibemutató: december 29.

Emma Stone és Ryan Gosling a Kaliforniai álom című filmben Forrás: Freeman Film

Bármilyen varázslatosak is Emma Stone és Ryan Gosling táncos-éneklős filmjének az eddigi előzetesei, már sokszor megtapasztaltuk, mennyire csalóka tud lenni egy-egy trailer. Ezért most inkább átadjuk a szót Tom Hanksnek, aki a Telluride fesztiválon látta a Whiplash rendezőjének legújabb munkáját, és akit annyira elbűvölt a musical, hogy a saját filmjének reklámozása helyett inkább a Kaliforniai álmo-t dicsérte a sajtótájékoztatón.

A kétszeres Oscar-díjas színész hosszú fejtegetésbe kezdett arról, hogy ennek a filmnek már a létezése is nagy fegyvertény, hiszen egyetlen trendbe sem illeszkedik bele. Nem folytatás, nem remake, ráadásul nem elég, hogy az ósdi hollywoodi musicalek világát hozza vissza, még a dalok is ismeretlenek benne. Ennek köszönhetően viszont teljesen új, meglepő élménnyel ajándékozza meg a nézőt, és Hanks szerint legfőképpen ezért járunk moziba. Majd így zárta a mondandóját: „Ha a közönség nem megy el, és nem fogadja szeretettel ezt a csodálatos filmet, azt hiszem, az mindannyiunk végét jelentené.”